Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Robian
#589124
Ik loop nu al een tijd tegen het Barf verhaal aan te hikken met mijn katten.
Eigenlijk wil ik wel overgaan op Barf maar ik ben toch bang wat fout te doen.
Ik voer de katten 2x per dag en dan krijgen ze zoveel als ze lusten.

Hierbij een overzicht van mijn week. Zouden jullie kunnen kijken wat ik nog moet aanvullen?
Normaal heb ik ook lamshartjes maar die zijn nu op.

O=ochtend A=avond

dag 1
O: rundvlees
A: witvis

dag 2
O: kippenekken
A: kipfilet

dag 3
O: eendagskuikens
A: Carnibest

dag 4
O: hertevlees
A: kippenekken

dag 5
O: eendagskuikens
A: kippemaagjes

dag 6
O: Carnibest
A: Kopvlees

dag 7
O: Carnibest
A: Rundvlees
Laatst gewijzigd door Robian op wo 12 jul 2006, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Robin*
#590765
ik vind het er prima uitzien hoor :D

ik zou alleen denken aan iets meer orgaanvlees maar wacht anders ook even op andere reacties ;)
Door Mevroi Kruim
#590811
Mee eens, van dat orgaan, Je geeft maar 3 x Carnibest dus een beetje extra orgaan mag wel.
Iets meer variatie in diersoorten zou ook goed zijn. Nu geef je vooral kip en rund, dat zit ook al in de Carnibest. Geit of lam of eend of konijn zou ook mooi zijn.
Verder geef ik persoonlijk nooit kipfilet, veels te duur, ze doen het maar met karbo's. Die botjes krijgen ze ook wel stuk als ze een goed gebit hebben en anders mep of knip ik ze.
Af en toe een eitje is hier een grote hit en ook een goeie manier om er wat meer vocht in te krijgen. Losroeren met flink veel water en bij het eten doen.
Door Robian
#591169
Dank jullie wel voor jullie reacties. :-*

Ik heb net weer twee kilo lamshartjes bij Paulien opgehaald ;D want dat was op.

Moet ik dat dan in plaats van spiervlees gaan geven?

De heren lusten ook hert dus dat kan ook in het menu en struisvogel en kwartel wil ik nog proberen.
Aan eend kan ik slecht komen.

V.w.b. de kipfilet dat geef ik niet altijd. Zo nu en dan kan ik gratis aan kipfilet en kalkoenfilet snippers komen.
Perfect voor de katten.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#591174
Ik zou het ipv de kipfilet doen , je geeft ook al nekken en daar zit ook spiervlees aan dus die dag twee zou ik de filet voor lamshart vervangen en ik zou daar ook wat lever bij doen, dat mis ik in je menu.
Door Mevroi Kruim
#591422
Robian schreef:

V.w.b. de kipfilet dat geef ik niet altijd. Zo nu en dan kan ik gratis aan kipfilet en kalkoenfilet snippers komen.
Perfect voor de katten.
:o Doe mij ook zo'n adresje ;)

Ideaal om snoepjes voor de honden van te maken!
Door Robian
#591615
sylvia schreef: Ik zou het ipv de kipfilet doen , je geeft ook al nekken en daar zit ook spiervlees aan dus die dag twee zou ik de filet voor lamshart vervangen en ik zou daar ook wat lever bij doen, dat mis ik in je menu.
O.k. dat doe ik.
Volgende week zal ik ook de gewichten eens bij gaan houden.

Lever... tja daar zijn ze niet zo heel dol op. Ik heb al de lever van kip, rund en hert geprobeerd. :-\
Door *Robin*
#591676
Robian schreef: O.k. dat doe ik.
Volgende week zal ik ook de gewichten eens bij gaan houden.

Lever... tja daar zijn ze niet zo heel dol op. Ik heb al de lever van kip, rund en hert geprobeerd. :-\
Misschien kan je ergens aan biologische lever komen dat vinden de meeste dieren iets beter te nassen ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#591918
Robian schreef: O.k. dat doe ik.
Volgende week zal ik ook de gewichten eens bij gaan houden.

Lever... tja daar zijn ze niet zo heel dol op. Ik heb al de lever van kip, rund en hert geprobeerd. :-\
Nee dat klopt de meeste vinden dat niet te eten , maar je kunt het eens proberen door de lever in peipkleine stukjes te snijden en te mengen met iets anders, ze hoeven trouwens niet een hele maaltijd lever he, doe er gewoon eens 30 gram per week ergens door. Anders kun je het ook nog even heel kort koken kijken of ze het dan wel willen eten.
Door Robian
#592581
Ik zal het deze week weer eens gaan proberen om de heren en meisje runderlever voor te schotelen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door