Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#590684
Ik zag net tijdens het wandelen dat er wat opgedroogd bloed in Benthe d'r oor zit. Nou denk ik wel dat ik weet hoe het komt: Beau zit continu (als hij de kans krijgt, want die krijgt hij niet zo vaak van mij) haar oren helemaal uit te likken. Ditzelfde heeft hij een half jaar geleden met haar buik/lies gedaan, die was ook helemaal rauw gelikt.

Maar nu twijfel ik of ik toch niet even naar de DA zal gaan. Want stel dat het nou niet door dat likken komt? Haar oor is ook helemaal knalrood van binnen. Ik vind bloed in oren toch altijd een beetje eng. Wat zouden jullie doen?
Door 202Spots
#590693
Natasja1974 schreef: Ik zag net tijdens het wandelen dat er wat opgedroogd bloed in Benthe d'r oor zit. Nou denk ik wel dat ik weet hoe het komt: Beau zit continu (als hij de kans krijgt, want die krijgt hij niet zo vaak van mij) haar oren helemaal uit te likken. Ditzelfde heeft hij een half jaar geleden met haar buik/lies gedaan, die was ook helemaal rauw gelikt.
Het kan OOK zijn dat Beau likt omdat er wat fout is...
wanneer Benthe het likken toe laat, dan voeld het misschien wel beter??
Ik zou Benthe d'r oor toch effe door DA na laten kijken..
Door *Natasja*
#590697
202spots schreef: Het kan OOK zijn dat Beau likt omdat er wat fout is...
wanneer Benthe het likken toe laat, dan voeld het misschien wel beter??
Ik zou Benthe d'r oor toch effe door DA na laten kijken..
Nou, tis een beetje de kip-en-het-ei-verhaal. Beau likt al een hele tijd aan Benthe dr oor, wat ze ook toelaat. Maar dat oor wordt daardoor natuurlijk steeds geïrriteerder. Maar hoe is het nou begonnen?

Ik heb toch maar even gebeld voor een afspraak voor vanavond.
Laatst gewijzigd door *Natasja* op do 13 jul 2006, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#590740
Niet geheel onverstandig, om er even naar te laten kijken. Maar ik heb hier zo'n zelfde gevalletje hoor. En Leo heeft wel eens gezegd "nee, het begint met iets aan Pinkel d'r oor en dan gaat Brutus soppen en dan raakt het oor geirriteerd". Ik geloof daar helemaal niks van. Brutus gaat d'r oor soppen omdat hij gewoon klierig is (volgens mij spelen zijn hormoontjes dan ook een beetje op) en daarna raakt het oor in de stress. Wat hier gewoon super helpt bij alle oorproblemen: prodier oordruppels, van VSM. En een serieus gesprek met Beau voeren, dat helpt ook ;D!
Door *Natasja*
#590743
Lizzy schreef: Niet geheel onverstandig, om er even naar te laten kijken. Maar ik heb hier zo'n zelfde gevalletje hoor. En Leo heeft wel eens gezegd "nee, het begint met iets aan Pinkel d'r oor en dan gaat Brutus soppen en dan raakt het oor geirriteerd". Ik geloof daar helemaal niks van. Brutus gaat d'r oor soppen omdat hij gewoon klierig is (volgens mij spelen zijn hormoontjes dan ook een beetje op) en daarna raakt het oor in de stress. Wat hier gewoon super helpt bij alle oorproblemen: prodier oordruppels, van VSM. En een serieus gesprek met Beau voeren, dat helpt ook ;D!

O, je wilt niet weten wat ik allemaal al tegen Beau gezegd heb... En dan staat hij me aan te kijken alsof hij wil zeggen: "ik bedoel het alleen maar goed hoor, ik moet toch voor mijn meisje zorgen?"

Ik geloof niet dat het iets met de hormonen te maken heeft, Beau wil gewoon likken en nu hij bij dr buik niet meer bij kan (dat laat ze gelukkig niet meer toe), doet hij gewoon d'r oren. Wat wel opvallend is, is dat het altijd haar rechteroor is wat rood en dik is.

Wat doe jij verder, Lizzy, om Brutus ermee te laten stoppen (ik ben het continue gemopper een beetje zat)?
Door Lizzy
#590757
Ik dreig met het verwijderen van specifieke onderdelen ;D. Ja jeetje.... geen idee hoe je hem hiermee kunt laten kappen? Even een paar dagen een snuitje om, als je erbij bent, om de vicieuze cirkel te doorbreken, waar ie in zit?

Ik zou er toch even naar laten kijken. En als ze niks ernstigs kunnen vinden (geen ontsteking of iets dat in het oor zit): dan zou ik een langdurig kuurtje Prodier oordruppels in d'r oor doen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 13 jul 2006, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Natasja*
#590763
Lizzy schreef: Ik dreig met het verwijderen van specifieke onderdelen ;D.
Dat kan ik niet, die zijn bij Beau al verwijderd...
Door *Natasja*
#590980
Het is niet ernstig met Benthe d'r oor; licht ontstoken door de irritatie. De DA vond het een goed idee om Beau een snuitje om te doen. Andere optie was Benthe een kap, maar aangezien Beau de beausdoener is, moet hij maar de consequenties dragen.

Kun je zo'n snuitje gewoon bij een dierenwinkel kopen?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#591080
En als je nu iets van Bitterspray of Liquid Cribox ( bij dsz met ruiterafdeling) op het oor smeert?
Dat smaakt echt heel goor, zodat hij er wel vanaf zal blijven.
Ik gebruik hier de Liquid Cribox als Jory heel hardnekkig aan een tekenbult gaat zitten likken, werkt als een speer!
Door *Natasja*
#591133
Sanyo schreef: En als je nu iets van Bitterspray of Liquid Cribox ( bij dsz met ruiterafdeling) op het oor smeert?
Dat smaakt echt heel goor, zodat hij er wel vanaf zal blijven.
Ik gebruik hier de Liquid Cribox als Jory heel hardnekkig aan een tekenbult gaat zitten likken, werkt als een speer!
En kan dat geen kwaad voor de gevoelige huid in het oor?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#591218
Ik zou het niet op de geïriteerde plekken zelf doen, maar er om heen.
Door Lizzy
#591254
Snuitje kun je bij de dierenwinkel kopen. Maar, veel honden moeten er wel eerst aan wennen hoor... ze vinden het helemaaaaaaaaal niet leuk. Dus misschien is die bitterspray zo'n gek idee niet!
Door *Natasja*
#591284
Sanyo schreef: Ik zou het niet op de geïriteerde plekken zelf doen, maar er om heen.
Nee, op de geïrriteerde plekken was ik sowieso niet van plan om het te smeren, maar ik vroeg me af of de huid in het oor niet te gevoelig is. Maar misschien als ik het rond het oor smeer, dat dat al voldoende is. Ik zal eens kijken of ik vanavond ernaar op zoek kan. Bedankt voor de tip!
Door *Natasja*
#591287
Nog een vraagje voor Lizzy: Die prodier oordruppels van VSM, wat is daar beter/anders aan dan bijv. de oorcleaner die ik nu van de DA heb (Epi-Otic van Virbac)? En waar zijn ze te verkrijgen?
Door Lizzy
#591291
Natasja1974 schreef: Nog een vraagje voor Lizzy: Die prodier oordruppels van VSM, wat is daar beter/anders aan dan bijv. de oorcleaner die ik nu van de DA heb (Epi-Otic van Virbac)? En waar zijn ze te verkrijgen?
Ik vind Epi Otic echt een prima oorreiniger! Lekker zacht maar maakt toch goed schoon. Mijn ervaring is alleen dat het maar tijdelijk helpt... Dat het niet echt de oorzaak weg neemt. Maar ja, ik ben dan ook echt fan van prodier oordruppels.... Je moet het vaak lange tijd achter elkaar trouw gebruiken, maar meestal los je wel het probleem echt helemaal op zodat het niet meer terug keert. Soms worden de oorproblemen in eerste instantie erger, met deze druppels (prodier) en dan is het juist verstandig om vooral door te gaan.

Je kunt ze o.a. hier bestellen: http://www.plaza33.com/cms/content/naty ... 20_238_172

Of hier: http://www.edera.nl/proframe.htm

En sommige DA's hebben ze op voorraad (maar de meeste niet).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door