Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#590323
Heeft iemand ervaring met titrioil bij de behandeling van hotspot en iemad de gouden tip? We hebben het nu kaalgeschoren en behandelen het nu met betadinepoeder.
Door Jolly
#590333
Cindy de Wolf schreef: Heeft iemand ervaring met titrioil bij de behandeling van hotspot en iemad de gouden tip? We hebben het nu kaalgeschoren en behandelen het nu met betadinepoeder.
Ik neem aan dat je teatree oil bedoeld?

Ik heb daar geen ervaring mee, maar wel met een hotspot.
Die heb ik 2 keer per dag schoongemaakt met gekookt water (afgekoeld dan wel natuurlijk) en dan goed droog gemaakt. 's avonds smeerde ik er een lik calendula zalf op.

Ik maakte het 2 keer per dag schoon, omdat Chasey een graver is en er dus constant aarde en zand bij de hotspot kwam.
Door Cindy de Wolf
#590362
Het is momenteel nog open en voor zover ik weet mag/kan je er dan geen calendula op smeren. Hij had het zo heet dat hij gisteravond toch meegeweest is naar het bos maar dat heeft de hotspot niet goed gedaan of juist wel het is maar hoe je het bekijkt. Afijn het was weer vuurrood en een stuk roder. Is het nou zo dat honden met hotspot wel in de zee mogen maar niet in zoet water. Als dat zo is gaan we gewoon 's avonds rond 22.30 naar het strand.
Door ~Joke~
#590461
Ik moest de plek 3-4 keer per dag schoonmaken met groene biotex [opgelost in water natuurlijk]. Dat werkte erg snel.
Door Sennaruby
#590545
Ik zou geen tee trea olie op een open hotspot doen, volgens mij is dat heel sterk spul...

Groetjes,

Fieke
Gebruikersavatar
Door Angelique
#590618
Sennaruby schreef: Ik zou geen tee trea olie op een open hotspot doen, volgens mij is dat heel sterk spul...

Groetjes,

Fieke
Als je een goede zuivere olie hebt dat brand of prikt dat helemaal niet en zou je daar gerust een hot spot mee af kunnen deppen.
Door tessa
#590629
Bij shanty moest er toch antibiotica aan te pas komen, ze was er erg ziek van en de plek bleef maar groter worden.
Door 202Spots
#590641
Ik heb goed resultaat met medicated talc poeder, maar je kan ook tea tree olie gebruiken,
Er word wel aangeraden om te verdunnen,( ik zou aloe vera gel met tea tree oil doen) en nooit Tea Tree Olie op katten gebruiken!

Uses for Pets:
Rarely, if ever, should high doses of undiluted tea tree oil be used on dogs, cats, ferrets and other small pets. A 15% tea tree oil dilution is recommended and usually just as effective as pure tea tree oil.
How to make a Pet Care 15% Tea Tree Oil Mixture: As a base use 1 Tbsp. (15 ml) of non-allergenic fragrance free cream, gel, glycerin, lotion, sweet almond oil or cold pressed olive oil and then add 50 drops of pure tea tree oil. Mix well before applying. Store in a properly tabled glass container in a cool place away from light.
more:
http://fiascofarm.com/herbs/teatree.htm
Laatst gewijzigd door mahuni op do 13 jul 2006, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#590760
hier kom ik weer met mijn waterstofperoxide 3% van de DA-drogist ::) ::)

Ik maak de plek haarvrij, dus knippen !!
Ik spoel 2x per dag met een beetje waterstofperoxide

(en NEE het prikt niet, want NOEL is een schijterd eersteklas wat dat betreft en die laat het rustig toe ;) )

Gegarandeerd dat het de 2e dag mooi opgedroogd is, dat houd ik in de gaten.
Als het droog blijft, dan smeer ik er een beetje levertraanzalf op en voila, klusje geklaard ;)

Gelukkig hebben ze hier bijna nooit meer een hotspot.
Van de honden, die ik nu heb, heeft Noel er een paar weken geleden een kleintje gehad.
Hij heeft zo'n enorm dikke ondervacht en daar is waarschijnlijk iets foutgelopen tijdens het verharen.
Door roel
#590774
Ook hier een hotspot bij één van onze sint bernards
(stafylokken).

Behandelen met "Dog eczema" van Kela.
Werkt prima
Door reno
#591142
Mijn paard met zomerexceem had een hotspot. Die heb ik behandeld met een reinigings kuur van de Groene os. Drainage Compositum. Haar plek is nu dicht en er komen al weer kleine haartjes op, terwijl het voor die kuur al drie week open was.

Deze kuur is ook geschikt voor honden.
Door charmed
#591870
Hoi,

Een van mijn dames heeft elk jaar hotspots gehad tot nu toe. Ze heeft zoveel vacht dat het gewoon ieder jaar raak is.

Wat ik de laatste keer gedaan heb is de plek kaal scheren en droog houden. En ik heb haar weerstand gegeven op Advies van de da, de da wilde weer een AB kuurtje geven, dat hadden we dat jaar ervoor ook gedaan. Na 9 weken ab was het nog niet over en met weerstand was het 2 x daags 1 tablet (voor kleine hond tot 10 kilo) en met 6 weken was haar huid net zo gaaf als wat :) Bij mij nooit meer ab bij huidproblemen, maar weerstand van MacSamuel

Gr. jacqueline
Door Kick4Toi
#591903
Een hotspot moet je zo snel mogelijk schoon en droog zien te krijgen. Mijn teef Kick heeft een super-plus-abonnement op hotspots. Dat komt doordat ze een enorm moeilijke vacht heeft. De plek was ik twee keer per dag met een soda-oplossing. Als er geen pus meer uitkomt, dan een paar druppels Betadine-tinctuur erop, droog deppen met keukenpapier. Daarna smeer ik een dun laagje Calendulan-zalf erop (tegen jeuk en het draagt bij tot gezening). En dan minimaal 30 minuten wandelen zodat ze afleiding krijgt. Meestal ben ik binnen twee tot maximaal drie dagen de hot spot de baas.

Mijn twee reuen hebben minder last van hotspots, maar als die ze krijgen..... dan is het meteen "bal". Mijn oudste reu, net 9 jaar oud geworden, heeft een afwijking in de productie van het schildklierhormoon T4. Hierdoor genezen wonden veel langzamer. Bij hem kan ik dus niet eigenhandig de wond laten genezen, maar moet ik naar de DA voor antibiotica. Veelal krijg je dan ongevraagd een stoot Dexoral-pillen mee (jeukremmers). Dexoral vernietigt het T4 hormoon. Dus mijn reu Toi, mag dit spul absoluut niet hebben. Dexoral is een soort prednison. Mijn andere reu Chess heeft dit ook een keer gehad, die bleek hiervoor overgevoelig te zijn - hij dronk als een otter - en kon zijn plas niet langer dan 1,5 uur ophouden.
Door **ilse**
#593082
ik weet niet exact wat een hotspot is, maar ik heb huidontstekingen van hond en kat in gesmeert met ace-creme(werkzame stof is leveertraan) en dat ging heel goed. Bevordert haar groei en ontsmet. Je hebt het ook in spuitbus, da's heel handig in gebruik!
Door guillaumeo
#593193
Hoi,

Ravel heeft regelmatig hot spots gehad. Inmiddels herken ik de eerste symptomen en helpt het als ik de wond meteen met badedas schoon maak. Dat werkt jeukstillend. Als het proces al iets verder gevorderd is, werkt vetaderm uitstekend. Het is net als waterpokken bij kinderen: als je de jeuk weet te stillen, wordt er niet meer gekrabt en is het grootste probleem geleden.
groet,
Guillaume
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door