Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kynida
#587357
Zo makkelijk als Binke is met eten, zo lastig is Lilly, daar heb ik het al eens over gehad. Via K9 heb ik lamsribben, kipnekken en ruggen en runderstrotten gekocht en ook pens. Heel basic zou je zeggen. Kip, lam en pens geen probleem, runderstrotten wel. Orgaan van kip, lam en rund geen probleem en groente tegenwoordig ook niet. Dat is mijn probleem dus is dit wel voldoende, bot van kip en lam. De financién ontbreken om voor haar speciaal konijn te gaan kopen op reguliere basis, zo heel af en toe krijgen ze het wel. Dat geld ook voor andere dingen als ze het tenminste wil. Vis bijvoorbeeld is ook moeilijk, behalve zalm is ze er niet echt voor te porren. Moet ik haar maar liever deeltijds op kvv zetten? Dan zit ik weer met dat compleet verhaal, ben ik ook niet zo'n voorstander van.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#587389
Mag ik als niet deskundige ook mijn mening geven? ;)
Denk niet dat het nodig is om terug te gaan naar kvv, je calcium komt nu van 2 bronnen, lam en kip, dat is er altijd al 1 meer als wat je in kvv vind, dus daar zou ik me geen zorgen over maken hoor. Meer is soorten zou natuurlijk leuker zijn, maar goed, dat is niet altijd mogelijk. Kun je ook niet eens voor de afwisseling eend proberen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#587412
Chicken schreef: Zo makkelijk als Binke is met eten, zo lastig is Lilly, daar heb ik het al eens over gehad. Via K9 heb ik lamsribben, kipnekken en ruggen en runderstrotten gekocht en ook pens. Heel basic zou je zeggen. Kip, lam en pens geen probleem, runderstrotten wel. Orgaan van kip, lam en rund geen probleem en groente tegenwoordig ook niet. Dat is mijn probleem dus is dit wel voldoende, bot van kip en lam. De financién ontbreken om voor haar speciaal konijn te gaan kopen op reguliere basis, zo heel af en toe krijgen ze het wel. Dat geld ook voor andere dingen als ze het tenminste wil. Vis bijvoorbeeld is ook moeilijk, behalve zalm is ze er niet echt voor te porren. Moet ik haar maar liever deeltijds op kvv zetten? Dan zit ik weer met dat compleet verhaal, ben ik ook niet zo'n voorstander van.
Als je zelf al kip/lam/rund en af en toe een vissie geeft zie ik niet in wat een kvv daaraan zou toevoegen. Afwisseling is natuurlijk mooi, maar als woef het niet blieft en je moet tot dingen overgaan die je je eigenlijk niet kan veroorloven dan zeg ik, dan maar wat minder afwisseling.
Door Kynida
#587867
Eend blieft ze niet, hert (wat Binke wel eet) ook niet. Bij gans vrees ik eenzelfde reactie, haas lust ze wel, maar daarvoor moet ik speciaal naar Groningen en ze hebben het lang niet altijd. Als we er toevallig toch moeten zijn kijken we wel even wat ze hebben, maar we zijn er niet vaak, vandaar.
Door tieneke
#587871
Lusten ze ook een eendennekken?
Zijn ze hier helemaal wild op.
Ik zou zeker niet meer naar kvv teruggaan en gewoon op het gemakje zoeken naar nog wat adresjes ;)
Door Antonia
#590157
Angelique schreef: Als je zelf al kip/lam/rund en af en toe een vissie geeft zie ik niet in wat een kvv daaraan zou toevoegen. Afwisseling is natuurlijk mooi, maar als woef het niet blieft en je moet tot dingen overgaan die je je eigenlijk niet kan veroorloven dan zeg ik, dan maar wat minder afwisseling.
Jij schrijft wat ik dacht. Verder is er misschien nog een goedkopere bron van afwisseling, zoals geit (ribben, vlees en orgaan). Of af en toe een kwarteltje.
Door Kynida
#590601
Geit is bij mijn islamiet-adres bijkans niet te krijgen. Als hij het heeft is het binnen een uur uitverkocht >:(. Bovendien is het haast niet te pijlen wanneer ze inkopen. Heb ik verschillende keren gevraagd, vis altijd naast het net :(. Hubbie moet vanmiddag naar Groningen, hij haalt bij de Sligro daar haassnijlingen, helaas hadden ze geen karkas meer, maar dit is ook leuk. :D
Door Antonia
#590833
Chicken schreef: Geit is bij mijn islamiet-adres bijkans niet te krijgen. Als hij het heeft is het binnen een uur uitverkocht >:(. Bovendien is het haast niet te pijlen wanneer ze inkopen. Heb ik verschillende keren gevraagd, vis altijd naast het net :(. Hubbie moet vanmiddag naar Groningen, hij haalt bij de Sligro daar haassnijlingen, helaas hadden ze geen karkas meer, maar dit is ook leuk. :D
Ander Islamietadres bezoeken misschien? Ik heb er bij El Nour in Tolbert geen enkel probleem mee. Sterker nog: ik weet dat daar wordt geslacht op maandag en op donderdag. Als je voor die tijd belt om te bestellen, dan houdt hij er zelfs rekening mee bij wat hij inkoopt en slacht.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door