Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jet
#590442
mijn 3 katten krijgen allemaal kvv dit gaat goed. maar ik zie ze bijna niet drinken ,er staan 2 drinkbakken in huis en 2 in de tuin of halen ze voldoende vocht uit het eten? ze krijgen 3 keer per dag eten.

groeten jet
Door *Robin*
#590467
ik denk dat ze genoeg vocht uit hun eten halen ;)
toen bailey vers ging eten dronk hij ook direct heel veel minder als toen hij nog brokjes kreeg dus je hoeft je nergens druk om te maken :)
Door Mevroi Kruim
#590478
Vrijwel niks. Althans, naast de barf. Ik mik daar vaak wat extra water door en regelmatig een ei losgeklopt met flink wat water en dan krijgen ze genoeg vocht binnen. Rauwvoer bevat veel vocht van zichzelf.
Te zien aan de hoeveelheid die er gepiest wordt is dat bij elkaar ruim voldoende :P
Door chellie
#591217
heb mijn poezen misschien 3x zien drinken in de 6 en 8 jaar dat we ze hebben....die van mij drinken altijd volgens mij ergens
(regen)water buiten, terwijl ik wel elke dag netjes de drinkbak van vers water voorzie :)

maar er zit idd voldoende vocht in kvv waardoor ze minder nodig hebben
Door Liselot
#592022
Hier ook zo, er wordt veel minder gedronken sinds ze vers eten, maar aan de kattenbakken te zien wordt er des te meer geplast !

Ik heb wel overal in huis vermomde drinkmogelijkheden staan (die ik niet eens elke dag hoef te verversen 8) ), in de logeerkamer een cat-it fontein, ze vinden het leuk om van die bol te likken, in de slaapkamer en woonkamer heb ik vissen staan, als je dan toch visjes aan het kijken bent en je staat met je snoet net boven het water dan kun je net zo goed even je tong in het water steken ;D dito met het vijvertje op m'n balkon. Dat soort water is ook véél lekkerder dan vers water in een bakkie blijkbaar ::) Ik zie ze regelmatig water binnenkrijgen, ik heb uitgerekend dat ze ook nog wel wat moeten drinken naast het vocht uit hun eten, maar ik ben ervan overtuigd dat ze dat wel halen.

Katten op droge brokjes halen die hoeveelheid vocht gewoon niet, ook al drinken ze nog zoveel bij.
Laatst gewijzigd door Liselot op za 15 jul 2006, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Robin*
#592285
Liselot schreef: Hier ook zo, er wordt veel minder gedronken sinds ze vers eten, maar aan de kattenbakken te zien wordt er des te meer geplast !

Ik heb wel overal in huis vermomde drinkmogelijkheden staan (die ik niet eens elke dag hoef te verversen 8) ), in de logeerkamer een cat-it fontein, ze vinden het leuk om van die bol te likken, in de slaapkamer en woonkamer heb ik vissen staan, als je dan toch visjes aan het kijken bent en je staat met je snoet net boven het water dan kun je net zo goed even je tong in het water steken ;D dito met het vijvertje op m'n balkon. Dat soort water is ook véél lekkerder dan vers water in een bakkie blijkbaar ::) Ik zie ze regelmatig water binnenkrijgen, ik heb uitgerekend dat ze ook nog wel wat moeten drinken naast het vocht uit hun eten, maar ik ben ervan overtuigd dat ze dat wel halen.

Katten op droge brokjes halen die hoeveelheid vocht gewoon niet, ook al drinken ze nog zoveel bij.
En dan heb je ook nog dat gewoon water niet zo goed werkt als metabolisch vocht zoals vleessappen en bloed uit de prooi ;)
Door quincy4
#593070
Quincy en Kyara hier drinken echt nooit uit hun waterbak. TOen ze brok kregen zag ik ze altijd bij de drinkbak hangen, maar sinds ze carnibest krijgen zie ik ze nooit meer bij hun drinkbak. We hebben buiten wel een vijver, maar moet eerlijk zeggen dat ik ze daar ook niet bij zie.

Verder zijn ze allebei goed gezond en zien ze er goed uit. ;D
Groetjes Anita
Door *Robin*
#594153
Loeka schreef: Nu met die warme weer zie ik ze allemaal wel bijdrinken, gelukkig! Normaal zie ik ze zelden drinken
Bailey krijgt nu ook extra water (op meerdere plaatsen bakjes neer gezet) maar hij drinkt niet, hij heeft een half kuiken op en een beetje gehakt, ik ga zo maar een beetje melk bij het water gooien om hem te laten drinken :-\
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door