Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#590294
Hoi,

Weet iemand misschien een homeopatisch middel dat eetlust opwekkend werkt??

Balou heeft besloten om maar weer eens niet te eten. Ik wordt er onderhand helemaal gestoord van.

Ik was weer begonnen met Carnibest light, daar kreeg ik zijn ontlasting niet goed van, zodra ik probiotica door zijn eten deed at hij helemaal niet meer.


Daarna weer Duck lam & rijst, daar is zijn ontlasting wel goed van, eet hij nu ook niet meer. Rodi trekt hij ook zijn neus voor op. Resultaat, de moeizaam er aan gekweekte kilo is er nu ook al weer van af, en hij wordt steeds magerder.

Ik kan hem ook niets van yoghurt oid door zijn eten doen want dan jeukt hij zich binnen een dag helemaal wezenloos, dit geldt ook voor bijv. zalm uit blik. :-\

Ik had zitten denken aan energique 4, helaas hij kan dus ook niet tegen kip. Eitje erdoor, funest voor zijn allergie :-\

Ik weet ook niet meer wat ik hem kan geven om zijn weerstand wat omhoog te krikken. Als ik al iets door zijn eten doe hoeft hij het meteen niet meer.

Verder is hij vrolijk en speelt met mijn andere hond, gaat graag mee wandelen, dus het ziet er niet naar uit dat hij ziek is oid.

Ik heb gelezen dat er mensen zijn die 1x per dag voeren, maar als ik dat doe krijg ik er de hoeveelheid die hij hebben moet ook niet in. Dan eet hij met lange tanden maar stopt op een gegeven moment en laat de rest staan.

Andere kvv's zijn bij mij in de omgeving moeilijk te krijgen, maar ik ben bang dat het dan ook weer hetzelfde verhaal wordt.

Ik laat zijn eten ook niet staan, ik biedt het aan, na 10 minuten haal ik het weg. Hij komt wel elke keer kijken maar loopt dan ook onmiddellijk weg.

Ik heb hier al verschillende topics gezien van mensen die hier ook problemen mee hebben, maar ik weet het even niet meer.
Door Lizzy
#590312
Misschien moet je je hond toch sowieso even door een DA helemaal na laten kijken. Van gebit toch staart.

Is het misschien een idee om zelf samen te gaan stellen? Zo kun je hem niet geven waar hij niet tegen kan en uit zoeken wat hij wel lekker vindt.

Eetlustbevorderende kruiden zijn (kun je in capsules kopen van bijv. Vitotaal): fenegriek en gember.
Door tt-tjes
#590358
Zelf samenstellen is voor mij niet echt een optie, hij krijgt wel regelmatig een eendenek en lamsribben maar om volledig over te gaan werkt niet bij mij.

Hij lust om te beginnen geen groente. Kan ook niet echt adressen vinden, als ik iets koop dan is het gewoon bij de reguliere slager, betaal dan 8 euro voor een kilo geiterib, wordt me echt te duur.

Het is ook gewoon raar, de ene week eet hij gewoon goed om vervolgens te stoppen met eten.

Misschien is het idd wel een keertje raadzaam om zijn bloed eens na te laten kijken of daar rare dingen te vinden zijn.

Ik ga ook proberen om contact te krijgen met Tannetje, misschien dat zij mij ook wat raad kan geven ivm zijn allergie.
Door Audrina
#590365
Lizzy schreef:

Eetlustbevorderende kruiden zijn (kun je in capsules kopen van bijv. Vitotaal): fenegriek en gember.

Fenegriek werkt bij mijn reu (erg mager en een zeer moeilijke eter bij tijd en wijle) als een tiet als ie weer eens in zo'n periode zit als ie niet wil eten. Ik geef hem (herder van ca 27 kg) dan 's morgens een capsule en 's avonds ook. Binnen een paar dagen gaat ie dan weer lekker (vr)eten. Je moet alleen die fenegriekcapsules niet opendraaien en de inhoud ergens doormengen, want het ruikt en het smaakt erg vies en dan eet je hond het op zeker niet meer op. ;)

Soms geef ik hem er ook chlorella en / of spirulina bij, voor extra energie.
Door tt-tjes
#590378
Ik ga dit vanmiddag meteen halen bij de drogist. Ik neem aan dat ik hem dan maar 1 capsule mag geven. Hij weegt maar 10 kilo.

Balou is ook een reu, ik ken dit verschijnsel ook van Fjurdy (zwarte), alleen duurde het bij hem niet zo lang. Balou is nu bijna 2 en heeft het nog steeds.

Vanmorgen heb ik ze ook geen eten gegeven. Ik ga ook proberen of 1x per dag voeren helpt.

Als ik hem gedroogd vlees geef dan rent hij als een gek naar zijn mand om het te krijgen.

Energie heeft hij genoeg, crosst als hij de kans krijgt door de hele tuin als een idioot, zelfs met deze warmte, om vervolgens neer te ploffen en te wachten totdat hij op adem is, daarna begint het van voren af aan.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op do 13 jul 2006, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#590648
Ik heb Tannetje gesproken, heb meteen een afspraak gemaakt voor over 1,5 week. We gaan dan op vakantie in Ermelo dus zitten we lekker dicht bij.


Ben benieuwd wat daar uit komt.
Door Christin
#590682
We voeren Max nu al een tijdje 1x per dag, 'savonds. En dan wel 2 verschillende porties, voorgerecht en hoofdgerecht.

Ik geef het eten rond 20.00 uur en als hij dan niet eet / niet alles op heeft om 22.00 uur nog een keer.

Max gaat er denk ik niet echt meer van eten maar zeker niet minder. Het 1x per dag eten geven, geeft ons vooral rust! Had soms het gevoel de hele dag met het eten van Max bezig te zijn. Ik vind het soms/vaak zeer frusterend als Max weer slecht eet.

Succes!

Christin
Door Marianne
#590730
Een aantal jaren terug heeft een van mijn honden ook gehad dat hij dus echt niks at. En niet af en toe, nee heel vaak.
Ik heb toen in overleg met de d.a. een fytotherapeutisch middel gekregen, ik meen me te herinneren dat dit druppeltjes waren, het heet, ik schrijf het vast verkeerd, Angelica Archangelica.
Ik vind wel dat je dit altijd wel even in overleg met een d.a. moet geven.
gr. Marianne
Laatst gewijzigd door Marianne op do 13 jul 2006, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#590750
Christin schreef: Had soms het gevoel de hele dag met het eten van Max bezig te zijn. Ik vind het soms/vaak zeer frusterend als Max weer slecht eet.
Dat heb ik dus ook.
Door roel
#590769
Hoi, je kan eens proberen om kruiden onder Balou zijn eten te doen. Onze reu was vroeger ook een slecht eter, maar nu doe ik al enkele maanden Tijm en Basillicum onder zijn eten en dat werkt prima.

Ook een flinke wandeling voor het eten, om de eetlust op te wekken is hier een succesverhaal.
Door tt-tjes
#591158
Kan ik natuurlijk ook proberen, maar het nadeel bij Balou is dat hij een verschrikkelijke mier is, als hij iets anders dan normaal in zijn voer ruikt eet hij het al helemaal niet meer.

Gebruik jij verse kruiden of gedroogde??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door