Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *wendy*
#589857
Vanmiddag kwam ik thuis en wat ik daar aantrof............... :o :o :o
Gandor helemaal onder de grote dikke bulten. In de vorm van een zadel zoals ze op een paard leggen om hem te bereiden :o :o :o

Gandor heeft al wel vaker "muggebultjes" gehad, maar dit waren meer "kamelenbulten" (in verhouding tot die kleine bultjes dan hihi).

Lekker hondjes uitgelaten en eten gegeven. En ik dacht ..ff een nachie afwachten misschien en ff afwachten wat Owen zegt.
Nou Owen schoot gelijk vet in de stress en ik moest en zou de dierenarts bellen. Jaja doe ik maar eerst ff eten 8)
Het jeukte hem niet echt, alleen wanneer je eraan zat.

DA gebeld en die raadde toch maar aan om ff langs te komen.
We komen binnen en hij schiet in de lach >:( ;D
Een typisch boekenvoorbeeld voor een allergische reactie. Waar heeft die ingezeten vroeg hij dus al lachend (natuurlijk ook omdat we WEER daar waren) 8)Nergens anders dan dat hij al avonden doet volgens ons. Ook niets vreemds gegeten, wat wij weten dan tenminste.

Dus maar een cortisonenprik om de reactie hopenlijk stop te zetten en morgen moeten we ff bellen hoe het gaat.
Als het minder is (hij hoopt over) dan is het goed zo en anders krijgt hij helaas weer een korte kuur (prednisolon wss) ::)
Maar nu een uur later lijkt het spul al aan te slaan, dus duimen jullie ff ???

Hier 2 foto's. Het is niet goed te zien, maar geloof mij ...het zag er niet uit !

http://i22.photobucket.com/albums/b321/wrichardson/bult2.jpg

Bij deze foto kun je het vrij goed zien in zijn linkerzij.

http://i22.photobucket.com/albums/b321/wrichardson/bult1.jpg
Door ginny
#589882
jeetje gandor heeft wel altijd pech zeg, die bulten komen mij erg bekend voor, mijn witte herder jaren geleden, was door mieren gebeten, en die zat ook zo onder. gelukkig slaat de prik aan, hoop dat het snel wegtrekt.

groetjes, simone
Door chamourel
#590055
ach gossie, arme Gandor

gelukkig help de injectie.
onze Diamond kan ook zo heftig reageren op bepaalde steken , door welk dier hij geprikt is kom je nooit achter.

ik heb tabletten in huis liggen voor het geval dat.

sterkte met hem :-*
Gebruikersavatar
Door Sonja
#590067
Lizzy schreef: Poeh poeh, flinke reactie zeg :o!! Enig idee wat het geweest is? En waarom prednison, als ik vragen mag?
Ja, dat vraag ik me ook af? :-\
Door Elise
#590076
Sonja schreef: Ja, dat vraag ik me ook af? :-\
In een vorig bericht over bultjes, staat dat prednison snel werkt om de bultjes te laten verdwijnen:
Hitam schreef: Komt geregeld voor, vooral bij honden met kortharige vachten zoals boxers en bulldoggen.
Als het rechtszijdig is, of over het hele lijf Apis. Linkszijdig inderdaad Lachesis.

De reguliere dierenarts geeft een prik met kortwerkende prednison en dan is het ook over.
Soms kun je merken dat het in een bepaald gebied, met bepaalde planten, gebeurt maar meestal is niet te achterhalen waardoor het veroorzaakt wordt en meestal gebeurt het maar een of enkele keren.
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 5c1e35da18

Overigens is mijn ervaring dat de bulten vanzelf weer verdwijnen. Ik heb er nooit geen prednison voor gegeven. Hopelijk is Gandor snel weer bultenvrij :-*
Gebruikersavatar
Door Sonja
#590101
Elise schreef: In een vorig bericht over bultjes, staat dat prednison snel werkt om de bultjes te laten verdwijnen:http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 5c1e35da18

Overigens is mijn ervaring dat de bulten vanzelf weer verdwijnen. Ik heb er nooit geen prednison voor gegeven. Hopelijk is Gandor snel weer bultenvrij :-*

Ik doelde eigenlijk meer op die kuur die er mogelijk nog achteraan gegeven zou moeten worden.
Door chamourel
#590103
Sonja schreef: Ja, dat vraag ik me ook af? :-\
dat is het middel wat ze gebruiken bij een allergische reactie....werkt als een trein.
prednoral
*********

Een tablet bevat 5 mg prednisolon. Daarnaast bevat een tablet de volgende hulpstoffen: microkristallijne cellulose, lactose monohydraat, magnesiumstearaat, natriumzetmeelglycolaat, rundvleessmaakstof

Beschrijving
Prednisolon is een semi-synthetisch corticosteroïd, afgeleid van het natuurlijke hydrocortison, maar zonder de aan het natuurlijk hormoon inherente mineraalwerking, wat tot hinderlijke vochtretentie en hypertensie kan leiden. De werkzaamheid is anti-inflammatoir en anti-allergisch met immuunsuppressie. Doeldieren: Hond en kat.
Door *wendy*
#590298
Hij heeft het gelukkig niet nodig. ;D
Gandor was vanochtend zo goed als bultenvrij. ;D

Ik heb hier een mooie foto van een andere ambull om enig idee te geven hoe erg het was ;) Bij deze zie je het beter.

Afbeelding

Janet......welke tabletten heb jij in huis als ik vragen mag?
Als hij nu vaker zo'n reactie krijg dan is het misschien iets om te onthouden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door