Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door alies2
#58998
Van de week is Bommel behandeld door een dierosteopate. (Ik vermoedde spondylose aan zijn achterhand.) Hij vond al die aandacht geweldig.
Volgens haar is er weinig aan de hand met zijn wervels. Er waren een paar wervels die wat stijver zaten, die mag ik zelf behandelen (ik studeer mensosteopathie), zijn pootje moet ik masseren en er zat thoracaal fasciale spanning die ik zelf op kan lossen. Zij zag geen reden voor een foto, daar zou toch weinig of niets op te zien zijn plus de belasting van een narcose.
Ik zie nu al resultaat, hij loop toch minder stijf en draait zijn poot minder naar buiten.
De behandeling was erg leuk om te zien. Geheel zonder dwang, Bommel lag naast haar op de bank terwijl zij hem behandelde. Ze stopte rustig even als Bommel even geen zin had. Heerlijk iemand die zo liefdevol met mijn kindje omgaat!
Alies2
Door Eidos
#59116
Heh wat fijn zeg dat bommel de behandeling zo prettig vond en je zelf er ook zo'n goed gevoel bij hebt!! Hopelijk voelt bommel zich heel snel weer helemaal de oude !!!
Door Mayka
#59126
Er gaat hier weer een hele nieuwe wereld voor me open! Een dierenosteopate! Werelds!!!
Heb zelf erg veel baat bij osteopathie dus idd, waarom niet ook bij dieren? ;D
Heb nooit zo stilgestaan bij dit soort dingen.............................. Weer wat geleerd vandaag!
Door tieneke
#59133
Mayka schreef: Er gaat hier weer een hele nieuwe wereld voor me open! Een dierenosteopate! Werelds!!!
Heb zelf erg veel baat bij osteopathie dus idd, waarom niet ook bij dieren? ;D
Heb nooit zo stilgestaan bij dit soort dingen.............................. Weer wat geleerd vandaag!
Mijn vriendin is fysiotherapeute voor mensen,paarden en honden.
Zij moet in juni haar examen doen voor osteopatie bij paarden en honden.
Zij is heel wat van plan nu zij pas getrouwd is met onze vriend die agrarier is en er nu de ruimte voor heeft.
Oa:zwemtherapie voor honden EN paarden.
Kleurentherapie etc.
Zij krijgt het dan ook steeds drukker,de mensen gaan niet zo snel meer naar de Da als er wat aan het bewegingsapparaat mankeert.
Immers de Da staat erom bekent dat de spuit en pillen al in de aanslag liggen voor je binnen bent ;)
Door alies2
#59271
De osteopathe die hier geweest is, is tot nu toe de enige dierenosteopathe in Nederland. Dat duurt gelukkig niet lang meer begrijp ik van Tieneke. Mariëlle vertelde ook dat da's weinig kunnen als het om nekken en ruggen gaat maar een zeer conservatief bolwerk vormen. Het resultaat zal hen toch eens moeten overtuigen.
Alies2
Door tieneke
#59378
alies2 schreef: De osteopathe die hier geweest is, is tot nu toe de enige dierenosteopathe in Nederland. Dat duurt gelukkig niet lang meer begrijp ik van Tieneke. Mariëlle vertelde ook dat da's weinig kunnen als het om nekken en ruggen gaat maar een zeer conservatief bolwerk vormen. Het resultaat zal hen toch eens moeten overtuigen.
Alies2
Mijn vriendin is al 15 jaar jaar mensen en dierfysiotherapeute,dit jaar heeft zij na 3 jaar leren eindelijk haar eindexamen voor dierosteopatie.
Mij heeft ze al enkele malen goed overtuigd ;) ;D
Door diana
#59422
lady heeft ook spondylose in haar rug , maar heeft er geen last van
ze mag alleen bepaalde dingen in de sport niet meer doen.
en ze krijgt ter ondersteuning spondyvetsem en glucosamine / chondroitin.
heeft geen pijnklachten en is ook niet stijf , maar ik had hier nog nooit van gehoord!!! TOF!!!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door