Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eidos
#58308
Ja hoor tis weer zover .... Eidos loopt weer een beetje kreupel achter.. Van de week was ie weer met zijn bal buiten aan het rennen en gek doen en legde de bal voor de buurman neer... Meneer lomp trapt de bal weg op de gladde weg en gekke henkie speert erachteraan als een idioot.. Savonds had ie wat moeite om op gang te komen. De volgende dag ging het redelijk, maar savonds was het weer mis... Vanmorgen weer veels te wild in de sneeuw.... kan dus niet echt genieten van een heerlijke lange sneeuwandeling in het bos nu ...
Door Lizzy
#58309
Mmm, balen! Misschien een goed idee om hem gelijk Traumeel te geven? (hom. middel).
Door Eidos
#58311
ja zeker balen !! Ik zal eens kijken naar die traumeel... misschien helpt het inderdaad om hem weer normaal op de been te krijgen.
Door Sje
#58328
Jeetje zeg, dat is niet zo leuk om te horen. Heb je wel eens Trauma vetsem gebruikt?? Heb het hier een tijdje bij een van de honden gebruikt en was er tevreden over.
Even een vraagje Traumeel, is toch een zalf (gel)?? Een client van mij gebruikt het voor haar rug, met succes.
Laatst gewijzigd door Sje op do 26 feb 2004, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eidos
#58337
Nee heb ik nog niet gebruikt Carmen ... Maar vervelend is het in ieder geval wel ja ...

Traumeel kan je geloof ik ook in poedervorm kopen ( als ik het goed onthouden heb ).
Door tieneke
#58387
Hou hem maar een paar dagen rustig als dat lukt.
Hij zal misschien iets verdraait hebben?
En geen wilde spelletjes meer met de buurman doen ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#58414
das balen Barbara,geef hem maar een dikke :-* van mij en een heleboel :P :P van de dametjes hier.
Door Truus
#58618
Ach wat naar voor Eidos, ik hoop dat het alleen een spiertje is. Hoplijk gaat het met rust en zalfje over he.
Als je hem al rustig kan houden ;)
Grts.Truus.
Door Peet
#58814
Ik zou voor een relatief eenvoudige verrekking of verstuiking niet te snel naar allerlei middeltjes grijpen. Geef hem rust om te herstellen en laat hem een paar dagen niet met een bal of stok spelen. Die bruuske bewegingen die daarmee gepaard gaan, zijn niet goed voor hem. Hij is nog volop in de groei en zeker een Herder is dan vatbaar voor verstuikingen, verrekkingen e.d. door zijn lange poten en rug. Als je hem moe wil krijgen, kan je beter een speurspelletje met hem doen, dan hem achter een bal aan laten rennen. Of laat hem zelf spelen met bal of flos, maar niet gooien. Zo maakt hij alleen natuurlijke bewegingen en voorkom je on-natuurlijke bewegingen die tot verrekkingen kunnen leiden.
(Ik weet 't, 't is lastig...maar echt beter voor je hond). Als hij 1 jaar oud is, kan je met hem gaan fietsen.
Succes en een knuffel voor Eidos (scheetige foto!!!)
Peet
Door Eidos
#58857
Peet schreef: Ik zou voor een relatief eenvoudige verrekking of verstuiking niet te snel naar allerlei middeltjes grijpen. Geef hem rust om te herstellen en laat hem een paar dagen niet met een bal of stok spelen. Die bruuske bewegingen die daarmee gepaard gaan, zijn niet goed voor hem. Hij is nog volop in de groei en zeker een Herder is dan vatbaar voor verstuikingen, verrekkingen e.d. door zijn lange poten en rug. Als je hem moe wil krijgen, kan je beter een speurspelletje met hem doen, dan hem achter een bal aan laten rennen. Of laat hem zelf spelen met bal of flos, maar niet gooien. Zo maakt hij alleen natuurlijke bewegingen en voorkom je on-natuurlijke bewegingen die tot verrekkingen kunnen leiden.
(Ik weet 't, 't is lastig...maar echt beter voor je hond). Als hij 1 jaar oud is, kan je met hem gaan fietsen.
Succes en een knuffel voor Eidos (scheetige foto!!!)
Peet
Hij krijgt ook rust op dit moment ;) en daar issie hElemAAl niet blij mee ;) ;D.. Tot nu toe heb ik hem ook niks gegeven voor de kreupelheid, maar wil voor de toekomst toch wel wat in huis hebben... Je weet maar nooit he ;). hihihi En eidos is inmiddels bijna 2 jaar ;) ;D Geen pupske meer zoals op de foto dus ;) ;D..

Het nadeel is dat dos niet alleen wil spelen met een bal/stok, hij doet niks anders dan het voor je voeten leggen... Ik heb dus ook alle ballen verstopt en speel al helemaal niet met hem nu... Hij is te lomp en te fanatiek met spelen dus dan gebeurt het, zoals jij ook al zei, snel dat ie een verkeerde beweging maakt.. Voorlopig dus maar gewoon korte stukjes wandelen zonder gekkigheid.

ps: ik vind jou woefies anders ook prachtig hoor ;)..
Door Peet
#58897
Wat erg handig voor dit soort gevallen (zeker bij een ADHD-puber.... ;D ;D), om in huis te hebben is Arnica. In druppel-vorm of in tablet vorm. Arnica is ook het hoofd-bestanddeel van Traumeel. Te koop bij drogist en reformzaak (VSM).

Arnica is eigenlijk voor alles goed wat te maken heeft met een klap, een val, een ongelukje, schrik, pijn, angst, stijve spieren, gewrichten, enz enz......Herstelt zowel geestelijk als lichamelijk!

En probeer anders een speur-spelletje (dus verstop jezelf, of een bal en laat hem zoeken). Daar worden ze lekker moe van, maar kunnen ze zich niet bezeren....En een Herder is een speurfanaat, vinden ze prachtig!

Peet
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door