Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Dewi
#588415
Dewi eet al meer dan een jaar CBwaar ze zeer tevreden mee is, en sinds een paar maanden proberen we voor ongeveer de helft te barfen omdat het toch nog beter is, en omdat ik het leuk vind. We lopen wel tegen een paar problemen aan. Botten zijn zeer spannend en leuk om overal te verstoppen, maar niet om op te eten, behalve kleine stukjes, die dan toch nog eens netjes gekauwd worden, rauwe vis dat mag het baasje zelf op eten en kippenpootjes en eendenpootjes ook. CB wordt altijd direkt opgegeten, maar een barfmaaltijd wordt niet gegeten als het haar smaak niet is, ook niet als ze dan een dag niets krijgt. Eigenlijk ben ik al dat gemuts een beetje zat en heb nu een half om half menu samengesteld, willen jullie eens kijken of ze daarmee genoeg binnenkrijgt? Ik ben me er van bewust dat het niet meer dan 5 diersoorten zijn, maar meer lukt niet. Ze krijgt wel regelmatig zalmolie
Dewi weegt 18 kilo het menu ziet er als volgt uit:

4maaltijden CB natuur van 250 gr
dan 4 x barf:
90 gr groente en 150 gr geitensnippers
250 gr geitenribben (de botten kleingeknipt)
90 gr groente 125 gr gehakt lam/rund een ei met schil
250 gram vuile pens (Schaap)
4 maaltijden CB natuur van 250 gr
weer 4 keer barf:
90 gr groente 150 gr vis gekookt of uit blik
250 gr geitenrib (de botten kleingeknipt)
90 gr groente 125 gr gehakt lam/rund ei met schil
50 gram lamshart 100 gr kippennekken 100 gr geitensnippers
Alvast bedankt voor jullie hulp
Door Lizzy
#588510
Ik kom qua percentages op :

31% vleesbot
24% vlees
16% orgaanvlees
19% groentemix

Persoonlijk zou ik een paar procent minder groente geven. Ik zou 1 keer 90 gram minder geven, kom je op 14% groente. Ik vind 15% eigenlijk wel max.

Aangezien je ook nog Carnibest geeft, zou ik zelf minder orgaanvlees geven. Ik zou de pens weglaten. Dat zit genoeg in Carnibest. Ik zou 150 gram minder pens geven.

In de plaats daar van zou ik zelf toch wat meer vleesbot geven. Ik zou zo'n 40% gaan geven. Als je die 90 gram van de groente en de 100 gram van de pens meer aan vleesbot gaat geven, kom je op 41% vleesbot. Natuurlijk besef ik dat Dewi niet zo dol is op vleesbot, maar mogelijk dat dit nog wel gaat wennen. Houd het anders een vast! En laat haar desnoods een keer honger krijgen en geef haar dan een vleesbot. Je zou wel kunnen binnen eerst kippennekken, kippenvleugels, kipkarkas, eendennek en kwarteltjes te geven! (wat zachtere, kleinere botten).
Door tieneke
#588539
De rauwe vis eens pureren en mengen met iets wat ze heel lekker vind?
Door Dewi
#588632
regelmatig lees ik over een recreatiebot, maat heb nooit precies begrepen wat daar mee bedoeld wordt, als het een bot zonder vlees is dan is het misschien ook niet zo smerig als ze het overal neerlegt, als ze bijv een stuk gietenrib buiten verstopt zitten er direkt 20 vliegen op en binnen vind ik het niet zo fris als het eerst achter d bank ligt en dan op de stoel en vervolgens op de baas zijn trui die hij even neergelegd had. Dat is eigenlijk het probleem, eigenlijk knaagt ze best vaak en reageert daar ook wel te veel frustratie mee af. nu heeft ze vaak zo'n stok van opgerold buffelhuid en een botje van nylaboon, maar ik zou veel liever hebben dat ze op een gewoon bot knaagde. zo zou ze op een plezierige manier aan meer bot komen.

De pens gaan we wat verminderen, kan ik daar vis mee mengen? voor pens doet ze een moord en vis gaat er niet in dus dat zou een goede oplossing kunnen zijn
Door Mevroi Kruim
#588650
Recreatiebotten zijn grote botten die de hond niet kan opeten maar waar hij wel lekker aan kan knagen.
Het probleem is dat die botten zo hard zijn dat ze er makkelijk een tand of kies op breken. En afgezien daarvan, als een hond voldoende consumptiebotten en taai kopvlees en pens krijgt om z'n knaagbehoefte bot te vieren dan heeft hij helemaal geen recreatiebotten meer nodig.
Na een lap van een kilo pens verknipt en verstouwd te hebben zijn de meeste honden een aardige tijd van de wereld. Idem voor een taai stuk kopvlees.
Door Dewi
#588660
Jammergenoeg gebeurt dat hier niet want Dewi eet alleen iets wat in stukjes gesneden is, zelf scheuren en trekken vertikt ze, we zijn er al drie maanden mee bezig maar ik moet nog steeds alles snijden want anders is het eng en blijft ze er naar toe lopen, snuffelt er aan of likt soms even en gaat dan weer weg
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door