Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ydeh
#587799
Ik wil vandaag een hele kip gaan geven, maar nu vroeg ik me af of dat zomaar kan? Ik heb voor de zekerheid de poten eraf gesneden omdat die botten wellicht te hard zijn!? Kan ik verder de kip in zijn geheel geven of raden jullie me aan nog wat weg te halen?
Graag hulp!

Bedankt.
Door Peet
#587800
Als ik een hele kip geef, mep ik de hardste delen altijd even flink met een hamer. Dus de dijen en de rug (pas op voor spetters :-X)...en dan is het smullen maar....
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#587803
Als je hond gewend is om vleesbotten te eten, kan die gewoon alles van een hele kip eten, hoor!
Je hoeft er niets af te halen.(alleen het plastic zakje wat om de organen zit ;D)
Door tieneke
#587804
Als hij botten gewend is zo groot mogelijk geven.
En de poten even aan gort slaan als je het niet vertrouwt.
Laatst gewijzigd door tieneke op di 11 jul 2006, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ydeh
#587836
Ja hij is al redelijk gewend aan botten. Hij heeft al kippen/hazenkarkassen, zalmkop, ribben, vleugels etc op...
aangezien ik de poten al heb weggegooid kan ik dus gewoon met een gerust hart de rest geven?
Bedankt!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#587840
Mijn cockers kunnen zo'n hele kip ook zonder moeite weg werken.
Door Lizzy
#587850
ydeh schreef:
Ja hij is al redelijk gewend aan botten. Hij heeft al kippen/hazenkarkassen, zalmkop, ribben, vleugels etc op...
aangezien ik de poten al heb weggegooid kan ik dus gewoon met een gerust hart de rest geven?
Bedankt!
Oh ja, gewoon lekker geven. Ik zou niet eens iets meppen en zelfs de poten hebben gegeven (een kip wordt in Europa in de regel niet ouder als 6 weken en de poten stellen qua botten dus niet erg veel voor).
Door Peet
#587851
sylvia schreef: Mijn cockers kunnen zo'n hele kip ook zonder moeite weg werken.
Afbeelding ;D
Door tieneke
#587858
sylvia schreef: Mijn cockers kunnen zo'n hele kip ook zonder moeite weg werken.
Stelletje boeffiessss ;D ;D
Door Peet
#587876
sylvia schreef: Ja zou je niet denken he ;D
Inderdaad...kijk, enge heddurs, a la...maar dat zo'n lief klein cokkertje gewoon een hele kip wegraust.....Ik ben onder de indruk... :-[ ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door