Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ginny
#587568
hoi hoi

ik schreef al eerder dat yuna hele gevoelige darmen heeft, ze is vanaf dat ik haar heb steeds aan de diarree, de ene dag wat erger dan de andere, soms zelfs spuitpoep met bloed, heb in de praktijk haar ontlasting nagekeken op giardia, dat had ze gelukkig niet, wil haar nog laten testen op leishmania, ook voor de zekerheid, mijn DA wilde haar een kuurtje geven, maar dat wilde ik eigenlijk niet :-[, haar darmen zijn al zo zwak, heb me wel laten verleiden tot hypoallergene brok :-[, maar daar liep ze ook van leeg, heb het 4 dagen aangekeken, vond het niet goed aan voelen, nu ben ik weer lekker terug op kvv en ze staat nu op lam en rijst en dat gaat nu gelukkig wat beter, het is nu varierend van zachte ontlasting tot nog wat zachter maar hoeft niet meer de hele dag, alleen s'ochtends en s'avonds, dus eigenlijk al een hele verbetering, heb in een andere topic aangegeven, dat ik bezig ben om de kvv uit te breiden met ander vlees etc.

maar wat mij opvalt is dat Yuna erg slecht reageert op alles waar wat kunstmatigs in zit, dus hondenkoekjes, de beloningen tijdens het trainen etc. kan dat echt zo op haar darmen spelen, die kleine hapjes, heb voor haar nu gedroogde long in kleine stukjes, en dat gaat veel beter.

ze is als pupje van 4 weken gevonden, dus heeft weinig bij de moeder gedronken dat in combi met het leefklimaat heeft denk ik haar darmen niet goed gedaan.

hebben jullie daar ervaring mee, dat honden zo slecht reageren op toevoegingen(chemische/kunstmatige).

groetjes,
Door Lizzy
#587779
Ik denk dat er veel honden buitengewoon slecht kunnen reageren op kunstmatige troep! En wat te denken van granen! Mogelijk heeft Yuna een graan-allergie. Die vieze hondenkoekjes staan stijf van de granen!

Als Yuna mijn hond was: dan zette ik haar op zelf samengestelde voeding. En ik schakelde heel langzaam over, waarbij ik iedere week 1 nieuw ding zou introduceren. Ik zou een dagboekje bij houden met de reacties van de hond op het voer dat ik geef.

Bovendien zou ik haar onmiddellijk probiotica geven! Langdurig.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#587797
ginny schreef:


hebben jullie daar ervaring mee, dat honden zo slecht reageren op toevoegingen(chemische/kunstmatige).

Ja, die ervaring heb ik ook met Sanne! Zij heeft ook heftige darmproblemen gehad. Met vers zelf samenstellen, dus geen granen meer, is dat nu helemaal onder controle.
Alleen moet ze echt geen kant en klare hondenkoekjes hebben. Ze heeft eens tijdens een wandeling wat frolic en brokjes van derden gekregen. Het was toen weer 2 dagen helemaal mis, ik kon 's nachts een aantal keren mijn bed uit vanwege de hoge nood.

Nu ben ik er dus heel fel op als iemand haar iets wil geven. Sommige mensen willen het niet begrijpen, dat zulke kleine beetjes haar darmen zo van slag kunnen maken. Nou dan vinden ze me dus maar een bitch, maar zij zien niet hoeveel last ze er van krijgt.
Daarin tegen zijn er ook mensen die weten hoe zwaar ziek Sanne is geweest en dus speciaal voor haar iets meenemen wat ze wel kan verdragen.

Ik gebruik dus alleen gedroogde vleesproducten, en eigen gebakken koekjes met rijstemeel gaan ook goed.
Door Lil
#587810
Ja, niet zo ernstig maar dat probleem heb ik ook. Ik heb een droogoventje om mijn eigen koekjes te maken. En het gekke is nu ik ruim twee jaar barf kan Boris het opeens wel verdragen dat hij af en toe koekjes krijgt of iets van graanproducten. Zijn darmen zijn nu echt sterk geworden (zelfs geen diarree meer als hij de mayonaisepot opeet of dergelijke ongein uithaalt), maar goed dat heeft dus vrij lang geduurt.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#587885
Ik moet inderdaad zeggen dat de gevoeligheid inderdaad minder is geworden, na ruim anderhalf jaar vers voeren.
Ze heeft laatst 2 koekjes van tafel gejat en daar geen last van gehad!
Gebruikersavatar
Door Miekie
#590639
Hier hetzelfde verhaal met Vayu:overal van aan de schijt gaan,zelfs KVV ging niet lekker.Nu zelf aan 't samenstellen,heb de granen/koolhydraten geschrapt en een tijdje probiotica gegeven en nu gaat het super!Zelfs met dingen die ze daarvoor nooit kon eten.
Laatst gewijzigd door Miekie op do 13 jul 2006, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lafje
#590716
Ook ik heb een hond met gevoelige darmen. :( Maar bij mij doet hij het op KVV prima (carnibest), als ik vers geef, gisteren nog kalfsborst en lamsrib, spuit het eruit 's middags..... Heb het idee dat hij geen bot verdraagt, want zelfs dat komt er dun uit. Ben nu pas bezig met probiotica, dat moet nog verder aanslaan.
Heeft het zin om zijn mest te laten onderzoeken? De DA gaat toch idd zoals boven al gezegd werd: een hypo-allergene brok voorschrijven en dat ben ik nou net niet van plan te geven.

"s Ochtends poept hij dus zoals het moet, 's middags wordt het dunner. Ik geef hem nu 1 keer per dag eten, zodat 's ochtends zijn darmen dan weer leeg zijn.

Dit is wat een bevriend dierenarts erover zei:

"Nou ja wanneer in de ochtend er een mooie drol is,( en een mooie drol is een
drol die je met twee vingers kunt oppakken), en in de loop van de dag wordt
het dunner, dan kan dat door puur veel bewegen. Het zijn net paarden, bij
veel beweging komen de darmen op gang. Dit is geen slome hond, dus ik
vermoed dat het een heel normaal proces is. Bij spastische darmen is er ook
sprake van pijn, en altijd een verkeerde ontlasting met of zonder slijm
en/of bloed. Trimmers kunnen dat ook hebben...."

Herkenbaar?

Groet, Linda
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door