Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Supermax
#587331
Nog een vraag. Die oude kat van mij (bijna 17) wil nog weleens wat van mijn bord jatten.... Nu vroeg ik mij af hoeveel kwaad dit kan. Hij is vooral gek op allerlei soorten bonen en ook aardappel (gekookt) vreet ie op als ie de kans krijgt, pasta lust ie trouwens ook.
Dus wie kan mij hiermee helpen? Ik wil dus gewoon weten of ie deze groentes af en toe mag hebben of dat het eigenlijk helemaal niet goed voor hem is..
Groetjes,
Mieke
Door Mevroi Kruim
#587573
Twee van mijn katten doen dit ook, al jaren, en ze krijgen er echt niks van. Ze pikken van je bord als je ff niet kijkt, of als er een bakje met restjes op het aanrecht staat af te koelen wordt het leeggevreten. Ook een gang graven in een brood (korstjes vreten we niet) is een leuke hobby >:( >:( >:(
Als ik daarentegen groente in hun bakjes doe .... huis te klein! >:( >:(

Af en toe een beetje aardappel of brood kan geen kwaad, maar geen grote hoeveelheden, daar kan de kat nierproblemen of diabetes van krijgen.
Gekookte groente kan geen kwaad, mits niet te zout.
Door conleeuw
#587575
hier ook een kat van bijna 17 die ook groente pikt, en brood, ze vreet de plastiek om de brood los om bij de brood te komen, gek op brood is ze ::) kaas is haar absolute favoriet, ze doet het al jaren en is nog steeds gezond, helaas wil ze niet echt meer vlees eten, hoewel deze week heeft ze heerlijk gekookte kip gegeten ???
Door Supermax
#589839
Ok, dan mag Utah gewoon gezellig mee-eten ;D. Dacht eerst dat dat beest gewoon maf was want de twee dames trekken hun neus ervoor op. Maar als ik het zo lees is het dus normaal.
Er gaat bij mij alleen maar zout over de aardappels en dan nog niet veel, dus over de groentes zit niets.
Verder vreet ie gelukkig ook nog vlees incl. bot en is vaak de eerste die wat nieuws uit probeert :).
Groetjes,
Mieke
Door *Robin*
#589949
Bailey is ook gek op droog wit brood ::)
Vooral van witte puntjes, sla heeft hij ook wel eens geprobeert maar dat vond hij niet zo.
als ik brood eet (en dat is niet zo vaak) krijgt hij een klein plukje en dan is het over ;) als hij maar een klein hapje krijgt is meneer helemaal tevreden ;D

Ook iets waar hij helemaal gek op is is azijn :-\ maar dat mag hij niet hebben van mij :-X
Gebruikersavatar
Door Miekie
#590644
Mijn kat slaat werkelijk alles:heb hem betrapt met een pot stroop die hij gejat had van tafel(erg ziek van geweest),verder eet hij:sla,liefst met knoflookdressing,ontbijtkoek,paprika,brood,nectarine,meloen,peer etc.Deze dingen voer ik hem niet,hoor,hij steelt ze en wij vinden de restjes.;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#591175
Miekie schreef: Mijn kat slaat werkelijk alles:heb hem betrapt met een pot stroop die hij gejat had van tafel(erg ziek van geweest),verder eet hij:sla,liefst met knoflookdressing,ontbijtkoek,paprika,brood,nectarine,meloen,peer etc.Deze dingen voer ik hem niet,hoor,hij steelt ze en wij vinden de restjes.;D
;D ;D ;D
Door Mevroi Kruim
#591420
Miekie schreef: Mijn kat slaat werkelijk alles:heb hem betrapt met een pot stroop die hij gejat had van tafel(erg ziek van geweest),verder eet hij:sla,liefst met knoflookdressing,ontbijtkoek,paprika,brood,nectarine,meloen,peer etc.Deze dingen voer ik hem niet,hoor,hij steelt ze en wij vinden de restjes.;D
:o :o :o :o :o :o

Krijgt 'ie niks te eten dan bij jullie dattie zoveel moet jatten? ;D

Die kat is echt geschuffeld. Vooral die stroop :P
Gebruikersavatar
Door Miekie
#591501
Was vergeten z'n favoriet nog te vermelden:kerrie en alles waar kerrie inzit.

Hij is trouwens ook gek op geur van tipp-ex en bleek.Hij is geboren bij een junk in huis,misschien dat dat de oorzaak is? ;)
Laatst gewijzigd door Miekie op vr 14 jul 2006, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#598317
Miekie schreef: Was vergeten z'n favoriet nog te vermelden:kerrie en alles waar kerrie inzit.

Hij is trouwens ook gek op geur van tipp-ex en bleek.Hij is geboren bij een junk in huis,misschien dat dat de oorzaak is? ;)
hahaha Oliver heeft een vreemde voorkeur voor balonnen. Die moet ik echt weggooien als ze lek zijn want meneer vindt het heerlijk om daarop te kauwen :-X

Verder zijn ze hier gek op gejatte sperciebonen (in hun voerbak uiteraard niet) en inderdaad ook witbrood.

Stan is sinds kort meester in het 'beleg van je brood jatten': Danny heeft al een paar keer beteuterd naar zijn boterham zitten kijken. Met name Yorkham is niet veilig 8)
Door Liselot
#598942
Miekie schreef: Mijn kat slaat werkelijk alles:heb hem betrapt met een pot stroop die hij gejat had van tafel(erg ziek van geweest)
Ik dacht dat ik wel de enige zou zijn met een stroopetende kat, maar nee :D Flynn is gek op zoetigheid, en ik heb hem dus ook al eens betrapt toen hij uit de pot met zeeuwse keukenstroop (van die dikke) zat te eten. Als hij ziet dat je toetjes of gebak hebt wordt hij helemaal wild (hij bedelt niet, hij komt het hálen), ik heb al eens meegemaakt dat hij met zijn klauwtje een snee suikerbrood uit mijn mond/hand (ik nam net een hap) probeerde te trekken, en vorige week heeft hij een heel krentenbrood uit een boodschappentas gevist en zelf de zak opengemaakt. Gewoon brood vindt 'ie niet zo interessant ::)

Groente boeit hem verder niet zo, daar hebben we Ernesto voor. Die heeft het liefst rauwe spinazie, sla van de krop en asperges. Verder is hij een voorbeeldige barfkat, hij haalt inmiddels zelfs zijn neus op voor een stukje gebraden kip (s nie rauw).
Gebruikersavatar
Door Miekie
#599191
Liselot schreef: vorige week heeft hij een heel krentenbrood uit een boodschappentas gevist en zelf de zak opengemaakt. Gewoon brood vindt 'ie niet zo interessant ::)
Inderdaad,krentebollen of gewoon losse rozijntjes,vindt ie ook super ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door