Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Qwertu
#586896
Hoi ;)

Ik lees regelmatig over dit product. Dat het dieronvriendelijk haaiekraakbeen bevat en dat andere Chondroitine bronnen net zo goed zijn.

Nu mijn vraag: Bij Sasha's Blend hebben ze een CITES- certificaat dat aantoont dat er geen haaien speciaal gedood worden voor het kraakbeen, maar dat ze het gebruiken van de reguliere vangst.
En ze zeggen dat het de beste chondroitine bron is. Beter dan het kraakbeen van (oren van) vleesvarkens of vleeskalveren die in Nederland worden gebruikt.

Is er iemand die betrouwbare sites/informatie/onderzoeken o.i.d. weet waarin besproken wordt dat het werkelijk de beste bron is hiervoor?

Ze hebben nu beloningssnoepjes (flexi bites) die ik wel interessant vind om zo af en toe te gebruiken, maar wil er wel het fijne van weten, vandaar. (ben niet zo van de droogovens ;) )
Door Peet
#586918
Qwertu schreef: Hoi ;)

Ik lees regelmatig over dit product. Dat het dieronvriendelijk haaiekraakbeen bevat en dat andere Chondroitine bronnen net zo goed zijn.

Nu mijn vraag: Bij Sasha's Blend hebben ze een CITES- certificaat dat aantoont dat er geen haaien speciaal gedood worden voor het kraakbeen, maar dat ze het gebruiken van de reguliere vangst.


En hier http://coralreefcare.com/nl/haai_extra.php kan je meer lezen over die "zogenaamde" reguliere vangst.... :-X
En ze zeggen dat het de beste chondroitine bron is. Beter dan het kraakbeen van (oren van) vleesvarkens of vleeskalveren die in Nederland worden gebruikt.

Is er iemand die betrouwbare sites/informatie/onderzoeken o.i.d. weet waarin besproken wordt dat het werkelijk de beste bron is hiervoor?
Wat de beste bron is zou ik niet weten. Maar in de diverse sites over haaienvangst weet ik wel aan welke bron ik de voorkeur geef.
Door Lizzy
#586978
Ik sluit me helemaal aan bij Peet. Niks 'reguliere vangst'. Overigens is de importeur van dit poeier ook al eens op Barfplaats geweest om zijn standpunt te verkondigen. Bulle, ofzoiets. Kun je vast nog wel vinden. Maar sorry, er bestaan dus gewoon nul komma nul wetenschappelijke onderbouwingen dat de chondroitine uit haai beter is als uit runderbot. En in alle wetenschappelijke onderzoeken die er naar chondroitine worden gedaan, gebruiken ze overwegend runderkraakbeen.
Door Qwertu
#587280
Hmm.....jammer.
Het was een redelijke optie geweest.
Laatst gewijzigd door Qwertu op ma 10 jul 2006, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door