Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lafje
#586003
Sinds een paar dagen klappert Olaf weer met zijn oren (links) ???. Hij deed dat ook heel erg toen hij nog brok kreeg. Na overgang op vers (CB met af en toe BARF) was dit over, geen geschud en geklapper meer :D.
Hij begint er nu weer mee, opeens. Wat is een goed middel om zijn oor tot "rust" te brengen??

Gr. Linda
Door flatcoat
#586023
Lafje schreef: Wat is een goed middel om zijn oor tot "rust" te brengen??

Gr. Linda
ik maak ze schoon met een watje met slaolie, en daarna druppel ik wat Simulsan (homeopatisch voor ooronsteking bij mensen) op een watje. Na 2 dagen wat het over.

groetjes Mirjam
Door Lafje
#586026
Hij zwemt de laatste tijd inderdaad af en toe. Doet hij niet vaak, is geen echte zwemmer. Vorige week in de zee, afgelopen dagen in zoet water. Hij maakt graag bommetjes! Zullen zijn oren hiervan geirriteerd zijn geraakt? Misschien van het zoute water van vorige week?
Ik ga in elk geval even een middeltje halen! Dank!

Gr. Linda
Door Lil
#586049
Ja, bij zwemmen kan het gaan irriteren. Had vorig jaar niet opgepast en toen zelfs voor de eerste keer oormijt :o
Nu "droog" ik de oren na het zwemmen altijd met een zakdoekje (vinger erin en klaar), nu wordt er niet meer geklapperd.
Door Lizzy
#586050
Lafje schreef: Hij zwemt de laatste tijd inderdaad af en toe. Doet hij niet vaak, is geen echte zwemmer. Vorige week in de zee, afgelopen dagen in zoet water. Hij maakt graag bommetjes! Zullen zijn oren hiervan geirriteerd zijn geraakt? Misschien van het zoute water van vorige week?
Ik ga in elk geval even een middeltje halen! Dank!

Gr. Linda
Mijn honden krijgen eerder last van hun oren bij het zwemmen in zoet water. Zijn zijn oren vuil? Rood?
Door Lafje
#586095
Zijn oren zijn roze, zie niet echt irritatie. Hij heeft wel heel snel last van zwart oorsmeer, dat haal ik regelmatig weg met baby-snoetenpoetsers. Olaf heeft flap-oren(vizsla), speelt dat mee? Hij heeft het alleen links, rechts geen probleem, toch water of zo?

Gr.!
Door Lizzy
#586100
Lafje schreef: Zijn oren zijn roze, zie niet echt irritatie. Hij heeft wel heel snel last van zwart oorsmeer, dat haal ik regelmatig weg met baby-snoetenpoetsers. Olaf heeft flap-oren(vizsla), speelt dat mee? Hij heeft het alleen links, rechts geen probleem, toch water of zo?

Gr.!
Ik zou eerlijk gezegd lekker stoppen met de baby-snoetendoek en eens langere tijd Prodier oordruppels gebruiken. Pinkel (dalmaat) heeft ook vaker vuile oren gehad en dit is het enige dat echt geholpen heeft bij haar. Inmiddels zijn haar oren al weer 1 jaar 100% schoon. Zij had het ook vooral aan 1 oor. En zwemmen maakte de boel in ieder geval niet beter....
Door roefus
#586183
Zwemmen speelt volgens mij altijd mee.
's Winters heeft Roefus prima oren, maar 's zomers (als hij dagelijks zwemt) zie ik dat ze 'minder' worden.
Gewoon wat vuiler.
Hangoren zijn overigens gevoeliger, omdat het niet zo 'opdroogt' als bij oren die rechtop staan.
Door roefus
#586184
Lizzy schreef: Ik zou eerlijk gezegd lekker stoppen met de baby-snoetendoek en eens langere tijd Prodier oordruppels gebruiken. Pinkel (dalmaat) heeft ook vaker vuile oren gehad en dit is het enige dat echt geholpen heeft bij haar. Inmiddels zijn haar oren al weer 1 jaar 100% schoon. Zij had het ook vooral aan 1 oor. En zwemmen maakte de boel in ieder geval niet beter....
Lizzy, zijn die Prodier oordruppels gewoon bij de drogist te koop?
Door 202Spots
#586333
flatcoat schreef: ik maak ze schoon met een watje met slaolie, en daarna druppel ik wat Simulsan (homeopatisch voor ooronsteking bij mensen) op een watje. Na 2 dagen wat het over.
Ik dacht dat SLA OLIE niet goed was om in de oren te doen...wanneer je geen speciale oorschoonmaakspul voor honden hebt, dan zou liever babyolie of mineraal olie gebruiken inplaats van slaolie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door