Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Maaike_L
#585217
Ik kan hier qua botten in de buurt goed aan kip, eend en lam komen. Juta lust alleen geen eend, dus die andere twee blijven over. Is dat voldoende of hebben jullie nog tips over bot/vlees dat gemakkelijk verkrijgbaar is?

Orgaanvlees wordt nu voor mij gesneden en gemengd. 'Orgaanmix' bestaat dus uit verschillende dieren en verschillende organen.

Juta weegt zo'n 30 kg. en at 500 gr. AHV per dag. Aangezien ik haar nu echt wel aan de ondergrens van het slanke vind wil ik haar toch iets meer richting de 600 gr. per dag voeren.

Dag 1: 200 gr. kippennek, 140 gr. kippenvleugel, 200 gr. orgaanmix, 60 gr. restjes/aanvulling
Dag 2: 200 gr. lamsrib, 100 gr. kippennek, 200 gr. groentemix, 60 gr. restjes/aanvulling
Dag 3: 200 gr. orgaanmix, 100 gr. vis, 200 gr. groentemix, 60 gr. restjes/aanvulling
Dag 4: 500 gr. kipkarkas, 60 gr. restjes/aanvulling
Dag 5: 130 gr. lamsschouder, 200 gr. orgaanmix, 200 gr. groentemix, 60 gr. restjes/aanvulling
Dag 6: 500 gr. kipkarkas, 60 gr. restjes/aanvulling
Dag 7: 200 gr. lamsrib, 100 gr. vis, 200 gr. groentemix, 60 gr. restjes/aanvulling

Ik heb momenteel nogal kale botten volgens mij. Nu lees ik in andere topics wel eens dat mensen bijv. rundertartaar e.d. geven. Doe ik er verstandig aan de hoeveelheid bot te verminderen en extra vlees bij te geven? Zo ja, wat voor vlees kan ik daarvoor gebruiken?

En is de lamsschouder eigenlijk geschikt voor binnen de maaltijden?

Nogal veel vragen, hopenlijk willen jullie me erbij helpen.
Gebruikersavatar
Door Madera
#585672
je zou als spiervlees ook nog iets van koolvis filet kunnen geven, deze zitten meestal per 4 blokken verpakt (elk blok weegt circa 100 gram) in de diepvries van de supermarkt. als Juta vis lust natuurlijk
Door jon
#585682
met kale botten doe ik het zo: stel Lhaki moet 100 gram RMB in een maaltijd krijgen en ik heb een kale lamsrib van 50 gram dan geef ik 50 gram lams of ander vlees erbij. Vaak doe ik het op het oog: zit er een beetje vlees aan dan gok ik hoeveel en doe er een beetje bij. :)
Door Maaike_L
#585685
Bedankt voor de tips, daar kan ik wat mee! Maandag de supermarkt maar even doorneuzen.

[quote="jon"]
dan geef ik 50 gram lams of ander vlees erbij.[/quote]

Wat voor vlees geef je dan als ik vragen mag? Ik heb er echt totaaaaaal geen verstand van namelijk.

[quote="*marianne*"]
je zou als spiervlees ook nog iets van koolvis filet kunnen geven, deze zitten meestal per 4 blokken verpakt (elk blok weegt circa 100 gram) in de diepvries van de supermarkt. als Juta vis lust natuurlijk
[/quote]

;D Toevallig had ik dat gisteren inderdaad in een pak van 4 blokken in huis gehaald. Ben benieuwd of ze het eet.

Vandaag kreeg ze voor het eerst de mix van orgaanvlees. Mevrouw eet het niet... ::) Ik heb het nu wat gemengd met AHV in de hoop dat ze het toch probeert en overstag gaat. :-\
Door Maaike_L
#589064
Pff vannacht kwamen de twijfels over het barfen hard naar boven toen ik er meerdere malen uitmocht om Juta snel naar buiten te laten.

Gisteren heeft ze kipkarkas gehad, dat heeft ze destijds ook heel vaak gehad, maar nu ging ze er dus van aan de diarree. De dag ervoor was haar ontlasting ook al dunner, maar ik begreep dat orgaanvlees laxerend werkt, dus dat vond ik nog verklaarbaar en dus ook wel oplosbaar.

Iemand enig idee hoe dit kan of beter nog, wat ik eraan kan doen?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door