Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door amber13
#573423
Nu de vriezer eindelijk vol zit, heb ik een menu gemaakt, voor 100% barf. Het viel me eerlijk gezegd niet mee, nog best een gepuzzel zo voor de eerste keer.

Tara: (’s ochtends / ’s avonds) (8,5 kg, eet anders ong. 160 gr CB light p/d)

Maandag: 90 gr eendebout / 30 gr lamslever + 30 g kopvlees + 25 g gr mix

Dinsdag: 80 gr lamspens / 70 gr geitenrib + 20 gr kiphart

Woensdag: 70 gr struiskarkas + 25 gr kipmaag / 60 gr r.spiervlees +25 g gr mix

Donderdag: 80 gr kipkarbo / 30 gr hertenlever + 40 gr lamshart + ei

Vrijdag: 70 gr lamsrib + 20 gr lamsvlees / 20 gr kiphart + 20 gr kipmaag + 25 g gr mix

Zaterdag: 30 gr geitenvlees + 30 gr rundernier / 120 gr kipkarbo

Zondag: 90 gr zalmkop / 50 gr herten snippers + 25 g gr mix



Jamie: (24 kilo, eet anders ongeveer 425 gr. CB Natuur p/d)

Maandag: 225 gr eendebout / 70 gr lamslever + 60 gr kopvlees + 70 g gr mix

Dinsdag: 200 gr lamspens / 200 gr geitenrib + 30 gr kiphart

Woensdag: 200 gr struiskarkas + 50 g gr mix / 90 gr r spiervlees + 70 gr. kipmaag

Donderdag: 250 gr kipkarbo / 80 gr hertenlever + 120 gr lamshart

Vrijdag: 200 gr lamsrib + 50 gr lamsvlees / 90 gr kipmaag + 70 g gr. mix + 40 gr
struissnippers

Zaterdag: 220 gr kipkarbo + ei / 70 gr geitenvlees + 120 gr rundernier + 30 g gr mix

Zondag: 250 gr zalmkop / 70 gr hertenlever + 60 gr hertensnippers + 50 g gr mix

Verder krijgen ze elke avond nog een paar lepels biogarde, en tussendoor een pensstaafje of gedroogde long) en soms wat fruit.

Volgens mij heb ik het alleen een beetje ingewikkeld gemaakt ::)

Wat vinden jullie er van, en hoe zal ik het nog kunnen veranderen/verbeteren??

Alvast bedankt :D
Laatst gewijzigd door amber13 op ma 19 jun 2006, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#573734
AfbeeldingMet coplimenten naar de "kok"! ;D
Ziet er allemaal geweldig uit hoor!
Het enige wat ik niet zie is de groentemix, was je dat later ook nog van plan?
Door 202Spots
#573742
[quote="Judith van Sam"]
Ik denk dat 'gr mix' wel kan worden vertaald als 'groentenmix, hihi 8).
[/quote]

SENKJOE voor de vertaling!!! ;D
Had ik echnieindegaten!!! :-[
Maar dan is het helemaal perfect zo he? ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#573747
[quote="202spots"]
SENKJOE voor de vertaling!!! ;D
Had ik echnieindegaten!!! :-[
Maar dan is het helemaal perfect zo he? ;D
[/quote]
you're a bit confused that's all ;D ;D
Door Lizzy
#573871
[quote="amber13"]
Nu de vriezer eindelijk vol zit, heb ik een menu gemaakt, voor 100% barf. Het viel me eerlijk gezegd niet mee, nog best een gepuzzel zo voor de eerste keer.

Tara: (’s ochtends / ’s avonds) (8,5 kg, eet anders ong. 160 gr CB light p/d)

Maandag: 90 gr eendebout / 30 gr lamslever + 30 g kopvlees + 25 g gr mix

Dinsdag: 80 gr lamspens / 70 gr geitenrib + 20 gr kiphart

Woensdag: 70 gr struiskarkas + 25 gr kipmaag / 60 gr r.spiervlees +25 g gr mix

Donderdag: 80 gr kipkarbo / 30 gr hertenlever + 40 gr lamshart + ei

Vrijdag: 70 gr lamsrib + 20 gr lamsvlees / 20 gr kiphart + 20 gr kipmaag + 25 g gr mix

Zaterdag: 30 gr geitenvlees + 30 gr rundernier / 120 gr kipkarbo

Zondag: 90 gr zalmkop / 50 gr herten snippers + 25 g gr mix



Jamie: (24 kilo, eet anders ongeveer 425 gr. CB Natuur p/d)

Maandag: 225 gr eendebout / 70 gr lamslever + 60 gr kopvlees + 70 g gr mix

Dinsdag: 200 gr lamspens / 200 gr geitenrib + 30 gr kiphart

Woensdag: 200 gr struiskarkas + 50 g gr mix / 90 gr r spiervlees + 70 gr. kipmaag

Donderdag: 250 gr kipkarbo / 80 gr hertenlever + 120 gr lamshart

Vrijdag: 200 gr lamsrib + 50 gr lamsvlees / 90 gr kipmaag + 70 g gr. mix + 40 gr
struissnippers

Zaterdag: 220 gr kipkarbo + ei / 70 gr geitenvlees + 120 gr rundernier + 30 g gr mix

Zondag: 250 gr zalmkop / 70 gr hertenlever + 60 gr hertensnippers + 50 g gr mix

Verder krijgen ze elke avond nog een paar lepels biogarde, en tussendoor een pensstaafje of gedroogde long) en soms wat fruit.

Volgens mij heb ik het alleen een beetje ingewikkeld gemaakt ::)

Wat vinden jullie er van, en hoe zal ik het nog kunnen veranderen/verbeteren??

Alvast bedankt :D
[/quote]

Ik heb de percentages niet uitgerekend, maar volgens mij heb je dat zelf gedaan?

Ik vind het er ook subliem uit zien! Alleen denk ik inderdaad dat je er voor gekozen hebt om het ingewikkeld te maken ;D

Zo geef je iedere dag orgaanvlees. Dat mag, maar is beslist niet nodig. Je kunt ook bijv. 2 keer per week orgaanvlees geven (en dan wat meer).

En ook moet je in je achterhoofd houden dat je wel af mag ronden hoor. Zo kan het zijn dat de ene maaltijd een keer wat meer of wat minder is, en dat is geen enkel probleem. Zo kan het zijn dat je een keer wat meer of minder vleesbot of vlees ofzo geeft: dat is ook geen probleem. Het steekt niet op een onsje!
Door amber13
#574118
Bedankt voor de complimenten.. :-[ ;D

De percentages heb ik zo goed mogelijk berekend, maar het kan wel een paar procent schelen soms, denk ik, maar dat is dus niet zo erg.

Dat ik het orgaanvlees zo gespreid heb, komt omdat Tara niet echt dol is op orgaan, en het alleen in kleine beetjes eet...ach, en als ik dan toch orgaan ontdooi, kan er ook wel wat voor Jamie bij ;D

Ben blij dat het nu goed is en dat ik het eindelijk een beetje door heb. (Mag ook wel na ruim een jaar hier rondhangen ;D ;D)
Door amber13
#574705
De arme Laddy mag niet op 100 % barf van de baas (en die is de baas over Laddy) " omdat hij het goed doet op de CB, en waarom moet je dat dan gaan veranderen" is zijn argument. Laddy mag 2 barfdagen per week. (En heel langzaam druk ik er steeds meer barf dagen door.... ;) ;D ;D)
Gebruikersavatar
Door pike
#585409
[quote="Tinker"]
Lijkt mijn man wel ::) ;DDie is ook niet zo gecharmeerd van het barfen en vind kvv ook prima(zit alles in zegt ie ;)).Omdat wij nog een grote voorrraad Cb hadden zit ik nog steeds op 50-50% kvv/barf.Ik wil 100% barf,maar weet niet of ik dat echt ga redden(om allerlei redenen).We barfen nu 4 dagen en dan 3 dagen weer CB.
[/quote]
Mijne zag het eerst ook niet zitten (veel te duur te veel werk en hij doet het toch goed op kvv?) Verteld dat de tanden uit zijn bek zouden gaan vallen omdat hij niets meer hoeft te kauwen (hij kreeg rodi) en toen ik vervolgens met kippenekken van € 1,- de kilo aan kwam om mee te beginnen was hij stomverbaasd en draaide al een beetje bij. Toen ik had uitgerekend dat ik zelfs goedkoper kon voeren was het geen punt van discussie meer.
Door jon
#585631
dit menu staat er al een tijdje ;D maar vandaag viel mijn oog er pas op. Ziet er prima uit. Haal vooral uit het kleine hondjesmenu weer wat voor Lhaki.

Raar toch he die kerels die dat barfen maar lastig vinden, hier ook in huis.
Door jon
#585634
Tja, die mannen van ons die waren toch de jagers?????? Ik begin daar toch wel erg mijn twijfels over te krijgen. ;)
Door 202Spots
#585636
[quote="pike"]
Mijne zag het eerst ook niet zitten (veel te duur te veel werk en hij doet het toch goed op kvv?) Verteld dat de tanden uit zijn bek zouden gaan vallen omdat hij niets meer hoeft te kauwen (hij kreeg rodi) en toen ik vervolgens met kippenekken van € 1,- de kilo aan kwam om mee te beginnen was hij stomverbaasd en draaide al een beetje bij. Toen ik had uitgerekend dat ik zelfs goedkoper kon voeren was het geen punt van discussie meer.
[/quote]

Verteld dat de tanden uit zijn bek zouden gaan vallen omdat hij niets meer hoeft te kauwen !!!!
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#585838
[quote="jon"]
Raar toch he die kerels die dat barfen maar lastig vinden, hier ook in huis.
[/quote]
Ja, terwijl ik hier inkoop, in porties verdeel en verpak, invries, ontdooi, voer, afwas. Hij heeft alleen het kijkgenot, vind het geweldig als er lekker gekraakt wordt!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door