Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kick4Toi
#585342
Hallo allemaal,

Ben een tijd niet meer op Barfplaats geweest. Mijn drie Malamutes eten goed (lusten hun vis, vless, groente en fruit graag), verkeren in lichamelijk goede (sport)conditie. Bij de buren van HGF kom ik wel heel vaak (hallo alle HGF'ers :) ). Ik zit nu met een medisch iets, waarvan ik hoop dat hier misschien iemandis die het onderstaande geval herkent of hierop een reactie kan geven.

Ter voorinfo voor het volgende verhaal; het gaat om Chess, een Alaskan Malamute reu van 71 cm schofthoogte (normaal is 67 tot 69 cm).

Gisteren heb ik de poten van Chess bijgeknipt. De achterpoten heb ik opgetild, net als je hoeven van een paard uitkrabt. Terwijl ik aan het knippen was begon die te trekken, kleine korte rukjes. Eerder fyskieke krampjes, dan mentale "ik-wil-niet" trekjes. Bovendien, als Chess ergens niet mee eens is, dan laat die het vocaal wel merken (van mopperen tot grommen toe). Gisteren heb ik hem niet gehoord. Het leek wel krampjes à la hanentred bij paarden. Ook is het me in de winter van 2005 opgevallen dat Chess ietwat sleept met zijn achterpoten. Het had een ochtend licht gesneeuwd en ik zag duidelijke slepende sporen. In mei 2005 is die naar de DA voor een sportkeuring geweest, toen heb ik dit "slepend lopen" al aangekaart. Foto's waren OK. Ik heb extra gevraagd om hoger dan normaal foto's te maken om mogelijke vorming van spondylose te kunnen zien, niets te traceren. De smering van zijn gewrichtend waren ook prima, dus geen aanwijzing what so ever voor artrose. DA heeft het gangwerk niet kunnen zien. DA en Chess is niet de meest relaxde combinatie, grote onderzoeken moet nog met een sedatie. Het ietwat slepende gangwerk heeft de DA uitgelegd als: Chess is een uit de kluiten gewassen exemplaar van zijn ras en als je mensen van langer dan 2.10 m. ziet lopen, dan lijkt de motoriek van deze mensen ook iets vertraagd.
Ik heb me suf zitten googelen, maar niets zinnigs kunnen vinden, heeft iemand van jullie zoiets aan de hand gehad?
Door conleeuw
#585370
hoi, zo kom je elkaar nog eens tegen. De enige hond die ik heb gehad met slepende achterpoten is Bess, maar dat is puur ouderdom, ik heb het idee dat het eerst haar spieren waren die niet meer optimaal waren, maar dat is bij jou kanjer niet aan de orde, nu loopt ze al helemaal niet meer goed, maar haar heupen en gewrichten worden ook niet meer onderzocht. Ik vindt het best, ze is 15 en ze wil niet meer dat men aan haar lijf zit, ik zie ook de nut er niet van in om verder te laten kijken waarom ze slecht loopt. Zeker toen ze nog fit en wel was liep ze niet met slepende achterpoten..... dus qua oorzaak kan ik je niet helpen. Ik ken het alleen van ouderdom dus ;)
Door Kick4Toi
#585782
Dank voor de link. Ik heb het verhaal aandachtig gelezen, maar vind zoveel verschil in symptomen dat ik ntwijfel of het polyneuropathie zou kunnen zijn. Het gaat immers gepaard aan een zekere vorm van apathie, zoals ik het lees. Dat herken ik niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door