Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#584658
Da's adviseren bij diarree altijd gekookte rijst met kip.
Hoe pas je het menu van een barfhond aan die niet tegen rijst kan ???
Door Lizzy
#584663
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hierin nogal vrij simpel ben. Ze krijgen of hun eigen normale eten (waarom zou ik in hemelsnaam kip met rijst gaan geven?) of ze krijgen niks.

En in feite maak ik een onderscheid in:

1)Als mijn hond onwijs ziek is en ook niet wil eten: vasten.

2)Als mijn hond alleen diarree heeft en wel wil eten: z'n eigen eten.

Verder geef ik ter ondersteuning probiotica en eventueel Okugest (als dat past binnen de klachten die m'n hond heeft).
Gebruikersavatar
Door pike
#584669
Oke dat is inderdaad simpel. Vroeg het eigenlijk voor als ik tijdens vakantie problemen krijg, dat kan ik namelijk niet effe bp raadplegen. Bedankt! :D
Door Hanny
#584672
Laat het advies voor wat het is, kun je dan dus niet gebruiken.
Voor zover ik kan oordelen hebben mijn honden geen enkele moeite met graanprodukten, maar ik heb nog nooit enig nut ondervonden van rijst met kip.
Lijkt wel raar, maar laatst toen Karmijn haar pupjes een paar dagen had, kreeg ze vervelende diarree, hebben we het er nog over gehad, dat het naar ons idee gewoon niet helpt. Een gewone diarree gaat met een paar dagen wel weer over en kun je gewoon door blijven voeren, als ze zin hebben.
Ik heb toen dus weer even gekookt, de rijst voldoende laten garen. Komt er zo weer uit, ik zie er het nut niet van.
Heb toen karkassen gemalen en extra eierschil poeder toegevoegd, werkte prima. Je weet toch niet, of het geholpen heeft, want misschien was juist de tijd van de diarree voorbij.
Ik heb gemalen, omdat ik denk, dat dat iets makkelijker verteerd kan worden, als de darmen wat van slag zijn, maar weet eigenlijk niet, of dat wel zo is. Heb wel de indruk, dat eierschil, extra helpt om te stoppen.
Misschien is er wel iemand, die dat zeker weet. Ik denk, dat alleen maar.
Is mijn ervaring bij mijn honden, niet meer en niet minder. Misschien zijn er wel betere adviezen.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Miekie
#585010
Lizzy schreef: Ik moet eerlijk zeggen dat ik hierin nogal vrij simpel ben. Ze krijgen of hun eigen normale eten (waarom zou ik in hemelsnaam kip met rijst gaan geven?) of ze krijgen niks.
Het lijkt mij ook niet zo goed om het menu ineens te veranderen als z'n spijsvertering ook al van slag is,raakt de boel helemaal van streek.Ik vind vasten altijd goed werken.
Door Happy Tail
#585204
ik geef gewoon hetzelfde maar dan let ik erop dat er dan geen lever of ander laxerend ingredient in zit.

Zo overschakelen op compleet iets anders lijkt mij voor de darmen juist weer een reden om problemen te gaan geven. Vind het altijd zo raar dat bv brokkenhonden dan bij diaree op rijst met kip gezet worden. iet totaal anders voor het darmstelsel. Lijkt me dan niet logisch dat het overgaat....maar ja
Door 202Spots
#585296
pike schreef: Da's adviseren bij diarree altijd gekookte rijst met kip.
Hoe pas je het menu van een barfhond aan die niet tegen rijst kan ???
2-3 eet lepels gekookte pumpkin door 't eten doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door