Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Annick
#584636
Hallo ,

Mijn andere husky staat nu ook 2 weken op duck , nu merk ik dat hij op de ochtend wandeling veel gras eet ,
Geeft wel niet over .


Annick .
Door Lizzy
#584665
Heeft hij dat nooit eerder gedaan?

Mijn honden eten ook gras. Al sinds jaar en dag. Ze vinden het gewoon lekker.

Er wordt ook wel gezegd dat het aan de zure/basisch verhouding ligt dat honden bijv. gras gaan eten. Vlees is zuur (en dat hoort ook zo en dat heeft een carnivoor nodig) en gras is alkalisch. Dat compenseert elkaar goed/dat vult elkaar aan, vlees en gras.

Ik zou 'm lekker z'n gang laten gaan. Gras is prima.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#584993
Vayu en Jonas vinden gras heerlijk en kotsen zelden.Als Vayu gras weer uitkotst zitten er weleens kleine stukjes onverteerd bot in,lijkt wel of het gras de stukjes in de maag verzamelt en meeneemt naar buiten dus waarschijnlijk is gras ook gewoon functioneel ;)
Door Kuszco
#585790
Sinds Zita en Lotje op KVV staan eten ze tijdens de ochtendwandeling dagelijks gras. Ze zijn er gek op. Ik laat ze maar, braken doen ze er nu niet meer van. Vroeger toen ze nog brokken kregen aten ze alleen gras als ze moesten braken.
Door Lil
#586055
Hier wordt alleen maar gegraast als het voer een weekje niet goed gebalanceerd was (en bij kvv, maar goed dat krijgen ze hier zelden). Voor de rest wordt er nooit gegraast, maar als dan mag het, extra hapje groente ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door