Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
#581857
Tja....sinds een paar weken is Tunja ook aan het lekken geslagen....niet de bekende druppels van een blaasontsteking, maar echt natte dijen 's morgens... :-\

Woensdag laat ik haar plasje voor de zekerheid even controleren, maar ik denk dat we hier de volgende Enurace-patient hebben..... :(...maar goed, elke ochtend een natte hond en vieze kleden is ook niks.... :-X
Laatst gewijzigd door Peet op ma 03 jul 2006, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#581919
Ach, natte dijen, jakkie wat sneu. Gelukkig dat er nog medicijnen zijn die dit kunnen verhelpen. Leuk is het niet, maar het is soms niet anders. Hoop voor jullie dat ze vlot hun werk doen.
Door Lizzy
#581930
Peet, ik weet dus hoe je je voelt.... Ik had hier ook natte dijen en complete plassen. Geen druppies meer, maar plassen. Enne: ik vind het ook niet leuk, die pillen. Maar werkelijk, ik ben er zoooo blij mee dat ik ze toch gegeven heb! Het is heerlijk, zo'n niet-lekkende hond. Voor mij. En vooral voor haar!
Door Audrina
#581947
Is voor de baas erger dan voor de hond hoor, die Enurace. Er zit maar een ieniemienie beetje ephedrine in. Na een paar dagen zijn ze weer droog en voelen ze zich een stuk beter.

Weet niet of je het al in huis hebt Peet, maar heeft de DA er ook bij gezegd dat je bij herders op moet passen met de dosering omdat die er nogal gevoelig voor zijn en dus al gauw te hoog zit? Niet dat het schadelijk is ofzo hoor, maar het lijkt dan alleen wel of je je hond aan de speed hebt ofzo; grote ogen, hijgen, gejaagd / over-alert, enz. Niet alle DA's weten dit.

Succes met je lekke dame. ;)
Door Peet
#581969
Ik ben nog niet met haar naar de DA geweest hoor, ik heb een afspraak voor as woensdag gemaakt. Ze heeft de Enurace dus nog niet gehad. Goeie tip, Bianca, thanks...ik zal het in mijn achterhoofd houden en hem er naar vragen. Tja...'t is niet anders en nu ben ik gewoon praktisch hoor. Dit middel zal haar helpen en ik hou haar rikketik goed in de gaten :)

Verder gaat het tutje heel goed hoor...ze zwalkt nog wel, maar als je er gewoon rekening mee houdt dat ze de hele breedte van de stoep nodig heeft ;)...is er niks aan de hand. ;D

Wel beetje sneu dat ze allebei woensdag naar de DA gaan (Beau voor een anabolenprik), want dan is het Beau's verjaardag, maar goed, daar staat wel weer een feestje tegenover: ik neem vrij en we gaan lekker lekker zwemmen...en 's avonds een barf-feest ;D ...met champi voor ons :D :P
Door Peet
#584146
Audrina schreef: Hoe was het bij de DA Peet?
Ik heb gekozen voor Propalin in plaats van Enurace. Enurace is weliswaar goedkoper, maar heeft toch invloed op de bloeddruk. En met een hersen-bloedinkjes-patient vind ik dat toch riskant. Ik ben gistern begonnen en vannacht heeft ze het helemaal droog gehouden :D

Overigens schrok ik wel toen ze op de weegschaal stond: 36 kilo :o

Deze vetklep moet dus dringend op dieet >:( >:( ;D
Door Audrina
#584150
Peet schreef: Ik heb gekozen voor Propalin in plaats van Enurace. Enurace is weliswaar goedkoper, maar heeft toch invloed op de bloeddruk. En met een hersen-bloedinkjes-patient vind ik dat toch riskant. Ik ben gistern begonnen en vannacht heeft ze het helemaal droog gehouden :D
Ah, da's mooi. Zorgt waarschijnlijk ook niet voor zo'n "gejaagd" effect als Enurace soms geeft. Hopen dat het zo goed blijft gaan. ;)
Overigens schrok ik wel toen ze op de weegschaal stond: 36 kilo :o

Deze vetklep moet dus dringend op dieet >:( >:( ;D


Join the club, hier ook 2 lijnende dames. ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door