Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#583430
Jane heeft mijn zakdoek opgegeten.
Nu wil ik haar laten overgeven; heb haar 1 eetlepel zout gegeven en na 20 minuten nog een keer, maar er gebeurt niks. Moet ik haar meer geven (ze weegt 35 kg) en kan dat geen kwaad?
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op wo 05 jul 2006, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Debora
#583434
Phew ja bekend probleem. Je kan zout geven tot je een ons weegt maar kotsen ho maar ::) het enige andere dat ik dan nog weet is naar de da voor een spuit met apomorfine :-\ Maar misschien zijn er nog mensen die een veel beter idee hebben?
Door *Natasja*
#583435
Ik heb geen idee wat je nog meer kunt doen, behalve inderdaad naar de DA gaan. Sterkte, hopelijk komt de zakdoek er snel weer uit.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#583437
Ze heeft het al eens eerder geflikt en toen is hij er na 2 dagenvia de normale weg uitgekomen, mar doordat het nu zo warm is had ik eigenlijk liever dat hij eruit kwam. :-\
Door 202Spots
#583439
Om snel een braakmiddel bij de hand te hebben, kunt u het volgende zelf maken: twee theelepeltjes zout in een kopje lauw water oplossen. Ook wordt voor het opwekken van braken wel gebruik gemaakt van: 1 tot 2 theelepels waterstofperoxide 3% voor de hond en 1 theelepel waterstofperoxide voor de kat. Je kunt de hond ook laten braken door het een halve theelepel droog keukenzout achter in de keel te geven gevolgd door het laten drinken van 100 tot 300 ml water
http://members.home.nl/leonenjoke/ehbo.htm


Dus je moet Jane nu OOK wel water geven denk ik!!
ook gelezen 'n paar korreltjes soda achter in de keel...
Zelf heb ik wel waterstofperoxide gegeven...elke 30 min.
moest wel 3 x geven voordat er eindelijk gekotst werd :-
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 05 jul 2006, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#583587
Nou, ik ben toch met haar naar de da geweest, na telefonisch overleg met hen.
Ze heeft een prik gehad om over te geven en toen kwam de zakdoek er ook uit. :D
Nu is het een kwestie van haar een beetje rustig houden en vanavond mag ze ook geen eten meer. Morgen weer rustig beginnen met eten geven en dan kijken hoe dat gaat.
Vind het wel zielig voor mijn meissie, want na het overgeven heeft ze natuurlijk helemaal niks meer in haar maag zitten. Maar het is even niet anders.
Door *Natasja*
#583590
Gelukkig dat de zakdoek er in ieder geval uit is. Geef haar maar een knuffel (en zeg dat ze niet meer van die gekke dingen moet doen)!
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#583597
Natasja1974 schreef: Gelukkig dat de zakdoek er in ieder geval uit is. Geef haar maar een knuffel (en zeg dat ze niet meer van die gekke dingen moet doen)!
Dat heb ik haar al gezegd, maar of dat werkt? ::)
Ze bedankt voor de knuffel. :-*

En ze voelt zich wel goed geloof ik, want ze loopt Mike uit te dagen. :-\
Door chamourel
#583612
ach jee, domme hond.....
gelukkig heb je gezien wie het heeft opgegeten....en kunnen handelen.
sterkte en voor Jane een dikke :-*
Door Malamoods
#583627
Gelukkig heb je op tijd kunnen handelen en dan is overgeven de minst onprettige optie... Maar leuk is anders natuurlijk! Lex heeft ooit eens een grote rubber dop opgevreten (van de hoedenplank) en dat hadden we niet in de gaten (waren die dop wel kwijt, maar wisten wij veel...). Na een dag of drie begon Lex enorm te braken en na heel veel wit, bruisend maagsap, kwam de dop tevoorschijn... Yak, wat een lucht, zo'n door maagzuur aangetast stukkie rubber... Bah!

Rachel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door