Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door carlala
#582759
Mijn collega kwam met een folder over Runner diepvriesvoer.
Het kost ongeveer evenveel als Bibi.
Ik kan hem niet vertellen wat beter is runner of bibi.
Wie wil mij helpen?
Volgens mij zitten er in runner meer koolhydraten.
Hij heeft een pup van 13 weken en was van plan alleen maar brokken te geven, ik heb hem nu zover al dat hij 1 keer per dag vlees geeft en helaas de andere maaltijd brok :-X.
Want zijn pup glimt nu zo van deze brok....
Ik probeer hem te overtuigen van barf, maar daar wil hij niets van weten.
Hij heeft een Hollandse herder die hij traint voor politiehond.

Ik hoop dat jullie met adviezen kunnen komen waar ik hem mee kan overtuigen dat bibi beter is (want dat denk ik nml).
Bedankt!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#582762
Runner is (dacht ik) hetzelfde als smuldier. Het bevat (dacht ik) niet expliciet meer koolhydraten dan Bibi.
Wat voor zijn hond het beste is, is een kwestie van uitproberen. Hij kan de merken natuurlijk ook combineren.
Maar als je Smuldier in de supermarkt haalt ben je volgens mij wel goedkoper uit dan met Bibi.
Door carlala
#583184
Omdat ik eigenlijk wilde weten of Runner wel compleet is en of Bibi niet beter is, ik ga liever geen 2 adressen rijden, maar haal liefst alles op 1 adres.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#583280
Ik zelf zou liever voor de bibi gaan dat vind ik er persoonlijk beter uitzien dan de runner.
Door Mevroi Kruim
#583477
Nou, er zit maar 2,5% graan dan wel rijst in de voeders dus dat vind ik op zich niet zo slecht.
Alleen de naamgeving: Zalm: bevat 82% gevogelte (kip dus) en 10% zalm ... Kip & Rund bevat 92% kip en 5% rund ....
Noem het dan Kip (zalm/rund toegevoegd) ofzo.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#583722
[quote="Tinker"]
Ik vond de site van Runner er ook wel goed uitzien eigenlijk.
[/quote]

Maar die hoeven we dan ook niet op te voeren ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#583832
[quote="Kruimel"]
Nou, er zit maar 2,5% graan dan wel rijst in de voeders dus dat vind ik op zich niet zo slecht.
Alleen de naamgeving: Zalm: bevat 82% gevogelte (kip dus) en 10% zalm ... Kip & Rund bevat 92% kip en 5% rund ....
Noem het dan Kip (zalm/rund toegevoegd) ofzo.
[/quote]
Nou zoals ik het lees hebben ze het over graan en over rijst, en onder graan kan van alles zitten bv ook mais.
Ik wil helemaal geen graan in het eten van mijn honden ook geen 2.5 %
Door Lizzy
#584077
[quote="sylvia"]
Nou zoals ik het lees hebben ze het over graan en over rijst, en onder graan kan van alles zitten bv ook mais.
Ik wil helemaal geen graan in het eten van mijn honden ook geen 2.5 %
[/quote]

Niet dat ik dol ben op graan in hondenvoer, in tegendeel, maar vrijwel ieder normaal versvleesvoer bevat graan. Rijst is ook graan. En natuurlijk heeft mais en tarwe een nadeel op rijst, aangezien er meer honden allergisch zijn voor mais/tarwe als rijst. Maar hoden die niet allergisch zijn: daarvoor maakt het in mijn ogen niet veel uit of je nou 6% rijst geeft (er zijn wel merken waar 6% a 7% rijst in zit) of 2,5% graan in de vorm van iets anders....

Ik vind het percentage graan dus best heel laag in Runner. Volgens mij bevat het alleen geen gemalen bot, als calcium-leverancier en dat vind ik wel jammer. Toch vind ik het er eerlijk gezegd nog niet eens zo beroerd uit zien.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 06 jul 2006, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#584797
[quote="Lizzy"]
Niet dat ik dol ben op graan in hondenvoer, in tegendeel, maar vrijwel ieder normaal versvleesvoer bevat graan. Rijst is ook graan. En natuurlijk heeft mais en tarwe een nadeel op rijst, aangezien er meer honden allergisch zijn voor mais/tarwe als rijst. Maar hoden die niet allergisch zijn: daarvoor maakt het in mijn ogen niet veel uit of je nou 6% rijst geeft (er zijn wel merken waar 6% a 7% rijst in zit) of 2,5% graan in de vorm van iets anders....

Ik vind het percentage graan dus best heel laag in Runner. Volgens mij bevat het alleen geen gemalen bot, als calcium-leverancier en dat vind ik wel jammer. Toch vind ik het er eerlijk gezegd nog niet eens zo beroerd uit zien.
[/quote]

Bij runner maken ze een verschil tussen rijst en graan het bevat dus rijst en graan
Door Lizzy
#584804
[quote="sylvia"]
Bij runner maken ze een verschil tussen rijst en graan het bevat dus rijst en graan
[/quote]

Ja, maar dat maakt toch niks uit, in het verhaal?

Het bevat dus of 2,5% rijst of 2,5% graan (ala tarwe, mais, etc)

Kip&Rund Lam&Rijst
Kippenvlees 92% Lamsvlees 55%
Rundvlees 5% Kippenvlees 42%
Granen 2,5% Rijst 2,5%
Mineralen,Vitaminen Mineralen,Vitaminen

Bij Energique is het niet anders, toch? Daar bevat nr 1 ook graan. En nr 4 rijst.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door