Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Miekie
#582673
Waren we net van plan om de kat ook te laten barfen(de honden barfen al een tijdje)krijgt hij in z'n laatste brokkenweek een plasbuisverstopping:blaasgruis >:(
met spoed opgenomen en doorgespoeld.Weten we meteen weer waarom hij op vers moet..
Hij is nu dus lekker aan't barfen en tot nu toe lust hij alles.Hij heeft gister voor het eerst vleesbot gehad:rauwe zalmmoot met een stukje ruggegraat met wervels,ging erin als koek!wanneer kan ik beginnen met een stukje kippevleugel te geven?het kluiven zal geen probleem zijn,dat vindt ie super,maar is hij al in staat om bot goed te verteren,omdat hij vorige week dus nog brok kreeg?
Door *Robin*
#582693
je kat mag zeker al kippevleugels hebben hoor!!
wat heeft hij zoal gegeten? hoe oud is je kat?
kippenvleugel kan je kapot slaan en in stukken knippen of gewoon in stukken knippen. ik doe het laatste en ik barf nu 4 maanden.
wel fijn dat hij alles lust hoor!! zo zie je er niet veel, die alles al lusten ;)
Gebruikersavatar
Door Miekie
#582702
Hij is 7 en heeft tot vorige week altijd brokjes gehad,soms wat blik.KVV lust hij niet,maar Barfdingetjes wel.Hij zit met eindeloos geduld op een lapje kopvlees te kauwen(we knippen niks,doet ie zelf)en gaat dan lekker verzadigd pitten.Tot nu toe heeft hij kopvlees,lamsgehakt,runderhart,rundernier,kippelever,struisvogelvlees en verse zalm gehad en dat ging allemaal goed,ook qua ontlasting.Een kippevleugel zal er dus zeker ingaan,hij had laatst al een kipkarbo v/d honden gejat ;Ddus dat wordt kluiven vanavond!!
Door *Robin*
#582752
Miekie schreef: Hij is 7 en heeft tot vorige week altijd brokjes gehad,soms wat blik.KVV lust hij niet,maar Barfdingetjes wel.Hij zit met eindeloos geduld op een lapje kopvlees te kauwen(we knippen niks,doet ie zelf)en gaat dan lekker verzadigd pitten.Tot nu toe heeft hij kopvlees,lamsgehakt,runderhart,rundernier,kippelever,struisvogelvlees en verse zalm gehad en dat ging allemaal goed,ook qua ontlasting.Een kippevleugel zal er dus zeker ingaan,hij had laatst al een kipkarbo v/d honden gejat ;Ddus dat wordt kluiven vanavond!!
hihihi wat leuk zo'n kat die het lekker vindt :D knap hoor dat hij na 7 jaar brokjes lekker gezond zit te smikkelen.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#582817
Zoals verwacht was het vleugeltje een groot succes!
Leuk om te zien dat na 7 jaar brokken zijn oergevoel weer boven komt.Hij weet precies hoe hij het aan moet pakken:pootje erop en goed alle botjes kraken met z'n kiesjes.Hij is er een flink tijdje mee bezig geweest en ging daarna gelijk gestrekt op de keukenvloer:ff uitbuiken :)
Door *Robin*
#583260
Miekie schreef: Zoals verwacht was het vleugeltje een groot succes!
Leuk om te zien dat na 7 jaar brokken zijn oergevoel weer boven komt.Hij weet precies hoe hij het aan moet pakken:pootje erop en goed alle botjes kraken met z'n kiesjes.Hij is er een flink tijdje mee bezig geweest en ging daarna gelijk gestrekt op de keukenvloer:ff uitbuiken :)
wat goed zeg :D een slimme kat hoor!!!
Door Suzan54
#597394
Hoe moet ik me dat voorstellen, het stukslaan van het bot van een kippenvleugeltje? Gewoon met een hamer versplinteren? Mijn katten eten best rauw maar de botjes van de vleugeltjes verdwijnen uiteindelijk in de hondenmagen.
Ik mocht trouwens willen dat al mijn katten zo goed met rauw omgaan.
Door *Robin*
#597489
in een stevige plastic zak doen en idd versplinteren met de hamer
heb je al kippenekken geprobeerd? die zijn iets zachter om mee te beginnen

katten zijn kieskeurig he ::)
als je vol blijft houden gaan ze vanzelf overstag maar je hebt er ook zeurpieten bij ;)
succes
Door Suzan54
#597553
Aha, een stevige plastic zak. Dat schieten ze ook niet weg richting wachtende hondenbek  :) Dat gebeurt nogal met de kippennekjes. Met wat kunst- en vliegwerk (opleuken met iets van die kleine blikjes geur-, kleur- en smaakstoffen) lukt dat wel. De volgende ronde wordt dus geplette kippenvleugels. Ik ben ervan overtuigd dat rauw bot en kraakbeen hele goede voedingsstoffen zijn.
Door *Robin*
#597922
Bernadette schreef: Je kunt het ook proberen met een gewone hamer en dan de vleesstukken in een (natte) theedoek!
Daar had ik ook nog niet aan gedacht ???
Slimmerd ;D
Door Bernadette
#597926
*Robin* schreef: Daar had ik ook nog niet aan gedacht ???
Slimmerd ;D
Ben ook niet altijd "rijk" geweest.. Toen ik begon met versvoeren had ik soms niet eens genoeg geld voor mezelf, maar de beesten kregen vlees!!!! Voor extra bijltjes etc. was gewoon geen geld
!!!!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door