Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door *Natasja*
#575089
Tot nu toe krijgen de honden hier 3 maaltijden per dag. Vandaag mocht Beau geen eten hebben vanaf vanochtend vroeg omdat hij een foto van zijn poot moest laten maken en daarvoor eventueel een roesje moest hebben. Ik dacht dat ze daar enorm veel problemen mee zouden hebben, dat ze geen eten kregen (Benthe heeft meegevast), maar niets hoor! Het zit dus echt tussen mijn oren dat ze niet met 2 maaltijden toekunnen. Ze hebben niet eens staan zeuren bij het aanrecht! ::)

Nu zit ik er over te denken om toch naar 2 maaltijden over te gaan, maar hoe doe ik dat? Kan ik dat van de ene op de andere dag doen, en dan in het begin misschien een "snack" op het tijdstip dat ze normaal de 2e maaltijd kregen? Dus bijv. een beetje yoghurt of biogarde? Of moet ik het langzaam op-/afbouwen?
Door Mevroi Kruim
#575190
Tja, ik ben dus heel erg gemeen, mijn hondjes eten maar 5 keer per week (gemiddeld) en daar krijgen ze ook niks van. Ja, dikke buikjes, ze verteren hun voer beter.
En ik ben ook zo gemeen dat ik dat vrij snel gedaan heb, ze kregen bij mij al 1x per dag, ik heb gewoon een maaltijd later gegeven, en wat meer, en dan een dag niks en dan de daarop volgende maaltijd veel vroeger, en ook wat meer. Geen enkel probleem.
Ze krijgen bij mij sowieso op onregelmatige tijden eten dus ze zaniken er ook niet over, meestal dan.
Door Erna
#575741
[quote="Natasja1974"]
Maar wat is verstandig: van de ene op de andere dag overgaan naar 2 maaltijden, of langzaamaan?
[/quote]

Ik doe dat altijd in 1 keer. Dus vanaf morgen geen 3 keer meer maar 2 keer. Natuurlijk wel de hoeveelheid over 2 maaltijden verdelen. Twee keer per dag is voor jezelf ook zoveel makkelijker
Door *Natasja*
#575742
[quote="Erna"]
Ik doe dat altijd in 1 keer. Dus vanaf morgen geen 3 keer meer maar 2 keer. Natuurlijk wel de hoeveelheid over 2 maaltijden verdelen. Twee keer per dag is voor jezelf ook zoveel makkelijker
[/quote]

Ok, thanx! Dan wordt het vanaf overmorgen, ik heb voor morgen de Bibi al in drie porties verdeeld...

Het blijkt wel dat de honden er totaal geen moeite mee hebben. Uit gewoonte liepen ze gisteren wel naar het aanrecht toen we thuiskwamen van de wandeling, maar toen ze eenmaal doorhadden dat er geen eten kwam, waren ze ook zo weer weg.

Dan nog een vraagje: ze krijgen 's ochtends om half 8 eten. Kan het dan geen kwaad dat ze om 10 uur gaan rennen op het strand, gezien het feit dat ze vanaf overmorgen een grotere maaltijd krijgen? Of kan ik dan beter 's ochtends een kleinere, en eind van de middag een grotere maaltijd geven?
Door *Natasja*
#576209
[quote="Kruimel"]
Ik zou zelf een kleine maaltijd geven zo kort voor een flinke wandeling. Of niks, en daarna voeren. Krijgen ze helemaal niks van.
[/quote]

Ja, maar dan kom ik weer in de knoop met de wandeling van 's middags (rond half 3/3 uur).
Door Mevroi Kruim
#576215
[quote="Natasja1974"]
Ja, maar dan kom ik weer in de knoop met de wandeling van 's middags (rond half 3/3 uur).
[/quote]

Maak je van die laatste wandeling toch een rustig ommetje! Als ze aan het strand genoeg gehold hebben hoeven ze misschien niet weer helemaal uit hun dak.
Of je verschuift de maaltijd naar 's avonds voor een keer.
Door *Natasja*
#576240
Nee, een rustig ommetje is geen optie. In de zomer zou het nog wel gaan misschien, dan spelen ze toch veel buiten. Maar in de winter worden ze stierlijk vervelend als ze niet de beweging krijgen die ze nu krijgen. Bovendien worden de honden dan de dupe van het feit dat ik naar 2 maaltijden voor ze wil.

Wat nog wel een optie is, is het strand een uurtje verlaten. Dan zit er 3 uur tussen de maaltijd en de wandeling, dat zou toch voldoende moeten zijn?
Door *Natasja*
#582139
Beau en Benthe zitten nu 1,5 week op 2 maaltijden, en het bevalt goed. De eerste dag waren ze een beetje onrustig, maar nu zijn ze helemaal gewend. Ik heb het idee, dat ze nu minder poepen. Kan dat?
Door zurca
#582141
[quote="Natasja1974"]
Beau en Benthe zitten nu 1,5 week op 2 maaltijden, en het bevalt goed. De eerste dag waren ze een beetje onrustig, maar nu zijn ze helemaal gewend. Ik heb het idee, dat ze nu minder poepen. Kan dat?
[/quote]

De hond van mijn ouders kreeg eerst drie maaltijden per dag en had dan drie maal per dag ontlasting...Zij krijgt nu ook nog twee maal daags eten en heeft nu ook nog maar twee maal daags ontlasting. ;)
Door *Natasja*
#582143
[quote="zurca"]
De hond van mijn ouders kreeg eerst drie maaltijden per dag en had dan drie maal per dag ontlasting...Zij krijgt nu ook nog twee maal daags eten en heeft nu ook nog maar twee maal daags ontlasting. ;)
[/quote]

Ja, maar de hoeveelheid ontlasting lijkt ook minder.
Door Ine
#583276
[quote="Natasja1974"]
Ja, maar de hoeveelheid ontlasting lijkt ook minder.
[/quote]

Misschien, dat de vertering ook beter werkt met 2 grotere porties.
Door *Natasja*
#583416
[quote="Ine"]
Misschien, dat de vertering ook beter werkt met 2 grotere porties.
[/quote]

Ja, dat dacht ik zelf ook, dat dat de reden kan zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door