Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door cantos
#581399
mijn berner heeft op z'n elleboog een kale plek de haartjes zijn daar heel kort of weg het is ook iets vurig wat kan ik hier opsmeren of moet ik er niets aan doen.
Ze willen op dit moment niet op een kleed liggen deze ligt er wel, maar het is te warm.
Door conleeuw
#581418
cantos schreef: mijn berner heeft op z'n elleboog een kale plek de haartjes zijn daar heel kort of weg het is ook iets vurig wat kan ik hier opsmeren of moet ik er niets aan doen.
Ze willen op dit moment niet op een kleed liggen deze ligt er wel, maar het is te warm.
Jazz heeft het ook gehad, ik heb er zinkzalf op gesmeerd als het rood was, en anders een zalf om het huid zacht te maken (callendula) , anders wordt het is zo'n eelt achtige stukje huid, bij haar heeft het wel geholpen, maar ik zie vaak zat grote honden met zo'n kale plekje, zeg maar een lig plek, ik vermoed dat ook Jazz in de loop der tijd zo'n kale harde plekje zal krijgen, vooral als ze op een harde ondergrond liggen krijgen ze het, maar probeer het hun aan de verstand te krijgen dat ze op een zachte kleedje moeten liggen :( ;D
Door conleeuw
#581445
cantos schreef: dank je wel voor de snelle reactie, ga dit morgen halen denk gewoon bij een drogist en hopen dat het werkt.
ja gewoon bij een drogist, zink helpt vaak heel goed bij schralen plekken.
Door cantos
#581790
oke ga iedere dag meerdere keren smeren het belangrijkste is ook dat hij er geen last van heeft.
en anders kan ik nog altijd kniebeschermers omdoen. ;D
Door conleeuw
#581858
cantos schreef: oke ga iedere dag meerdere keren smeren het belangrijkste is ook dat hij er geen last van heeft.
en anders kan ik nog altijd kniebeschermers omdoen. ;D
;D ;D ;D
Door pallas
#584068
cantos schreef: mijn berner heeft op z'n elleboog een kale plek de haartjes zijn daar heel kort of weg het is ook iets vurig wat kan ik hier opsmeren of moet ik er niets aan doen.
Ze willen op dit moment niet op een kleed liggen deze ligt er wel, maar het is te warm.


Ligt ze veel buiten op de stenen? Misschien is het nog een oplossing om een vochtig kleed voor haar neer te leggen, als die van mij het erg warm hebben willen ze daar wel op afkoelen. Helaas heeft ze nu al een doorlig plek maar misschien helpt het sneller genezen en voorkomen :)
en anders maar wat koeler weer bestellen (ook voor ons graag :) )
Door cantos
#584498
pallas schreef: Ligt ze veel buiten op de stenen? Misschien is het nog een oplossing om een vochtig kleed voor haar neer te leggen.
en anders maar wat koeler weer bestellen (ook voor ons graag :) )
Ze kan binnen en buiten liggen er ligt wel een kleed
maar met het warme weer ligt ze binnen.
Heb je de bestelling dan nog niet gedaan, ;D is hier nu een stuk aangenamer :D
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#585638
Ik ontdekte bij Mike ook 2 van die zachteeltachtige plekken op zijn ellebogen, dus ga maandag ook maar even naar de drogist.
Hoe vaak moet je smeren per dag?
Door cantos
#585775
ze heeft een plekje op de elleboog ontdekt :o en likt eraan waardoor het weer wat rood is geworden.
heeft iemand nog een idee wat hiermee te doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door