Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nathalie.
#581101
Vixinn had een tijdje geleden regelmatig vieze ogen en daar heb ik uiteindelijk zalf voor gehaald want het werd niet beter. Nu moet ze sinds een paar dagen regelmatig kokhalzen. Er komt niks uit en het is ook niet na het eten van iets. Ze is verder niet ziek alleen beginnen de oogjes weer vies te worden. Zou dit keelontsteking kunnen zijn en wat kan ik haar geven ?
Door Lizzy
#581282
Eet ze wel eens gras? Ik merk hier dat mijn honden regelmatig kokhalzen, maar dan zit er een sprietje dwars.

Zijn de ogen nog steeds vies? Je kunt ook Similasan druppels, nummer 2 proberen. Te koop bij drogist en apotheek.
Door amber13
#581971
Ben je met Vixinn bij de da geweest toen je de zalf voor de ogen hebt gehaald? Onze Laddy begon enkele weken geleden ook steeds meer te kokhalzen, zonder resultaat, en had ontstoken ogen, dus wij zijn ook naar de da geweest met hem. Eerst dacht de da aan een rotte/ontstoken kies (dan schijnen ze dezelfde symptomen te hebben), maar het bleek dus een flinke keelontsteking te zijn. Laddy heeft een kuur meegekregen, en zalf voor de ogen (Caf zalf) en is nu weer helemaal beter, en heeft al dagen niet meer gekokhalst (raar woord?? ;D).

Als ik jouw was, zal ik er toch even door de da naar laten kijken.
Mocht het keelonsteking zijn, staat hier evt. wat je er naast een kuur van de da, aan kan doen : http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=23864

Succes :D
Door Nathalie.
#582727
Bedankt, het gaat weer wat beter. Oogjes zijn nog niet helemaal schoon maar kokhalzen heeft ze niet meer gedaan.
Ze zou inderdaad best wel eens last van gras hebben kunnen gehad. Dat eet ze regelmatig, zal er eens beter op gaan letten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door