Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Esther1963
#580738
Mijn Dezhra heeft door darmprobleempjes een hele tijd op de wildmix gezeten van de Bandit, dit ging zo goed dat ze nu op de lam/kip zit van de CB. Gelukkig gaat het al ruim 5 maanden goed.

Nu gaan mijn andere drie honden ook compleet over op vers vleesvoer volgende week in plaats van alleen in het weekend, eindelijk zijn die grote zakken met brokken op ;D

Nu zit ik met een vraagje, eigenlijk kwam mijn vriendin met deze opmerking en graag wil ik jullie mening hierover.

Zij was vanavond vers vlees halen en daar zeiden ze dat dat je ook vlees eens moet afwisselen. Bijv. ipv. natuur , wildmix ofzo. Omdat daar weer andere sporenelementen inzitten.

Is dit zo? En zo ja, hoe vaak moet je dan wisselen van vers vleesvoer?

Esther en d'r beestenboel
Door Ollie
#580852
Ik wissel ook veel af...op het moment eten ze hier s' morgens duck en 's avonds smuldier (vleesvariant of pensvariant)..en dan krijgen ze 1x per week ook wel eens een maaltijd AHV ipv smuldier.
Door Lizzy
#580903
Ja, ik ben ook een voorstander van afwisselen. Ik geloof heus wel dat compleet voer ook compleet is en dat je sec gezien altijd 1 en hetzelfde voer kunt voeren. Maar, aangezien toch iedere hond weer net even wat anders is en net even andere behoeftes kan hebben, kan het zeker geen kwaad om ook andere voedingsstoffen te geven. Weer eens een ander vlees. Weer eens een andere samenstelling. Kijk, je moet twee stuks fruit per dag eten en 2 ons groente. Je zou dus iedere dag 2 appels en 2 ons andijvie kunnen eten. Maar volgens mij is het beter om ook eens een kiwi en een sinasappel en andere groente te eten.... Zo zie ik het ook een beetje met versvlees.
Door judith1967
#581066
Ik voer ook Kvv en wissel ook af.
Ik wissel de Bibi varianten ook elke keer.En dan geef ik ook 1 x per week vis,en soms anders vlees waar ik aan kan komen.
Door tessa
#581082
Ik wissel het ook altijd af, ik geef alle variaties van carnibest, daarnaast ook wel eens smuldier, energique of rodi.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door