Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#581015
Saiko is nu 8 maanden, weegt 30 kilo en is zo'n 61 cm hoog (schoft).

Hij krijgt nu aan percentages het volgende:
  • [0] 55% vlees/bot (kip, konijn, geit, lam)
    [0] 12 % groenten (hoewel niet met plezier)
    [0] 14 % orgaan (runderlever, kippenlever, geitentongen, witte pens)
    [0] 18 % vlees (rosbief, kippengehakt, rundergehakt, biefstuk, geitenvlees, vis, flank steaks)
    [0] 1 % tafelrestjes (meestal rijst of pasta)
Dit betekent per dag 1788 gram voer.

Hij ziet er goed strak uit, mag van mij iets voller eigenlijk, maar het enige wat hij graag eet is kip... Hele kip, kippenpoten, drumsticks, noem maar op, als het maar kip is!
Moet ik orgaan% verlagen? Hij eet nu graag (iets gekookte) lever van zowel kip als rund. Pens (helaas wit) gaat ook goed er in.

Graag jullie advies hierin.... en jullie meningen ;)
Door Lizzy
#581036
Ik vrees dat ik je vraag niet helemaal goed begrijp... Waarom zou je het percentage orgaanvlees verlagen? 14% is toch schitterend?

Als hij wat voller mag, dan kun je hem toch van alles wat meer geven?
Door herder_lover
#581042
nouja dit zijn de % die ik nu geef en ik dacht dat hij op een bepaald moment op andere % over moest gaan. Dat orgaan vermindert moest worden ofzo.
Maar jij vindt dit wel goed?

En probleem is dat ik wel meer wil geven, maar meneer het niet op eet ::)
Door 202Spots
#581064
[quote="herder_lover"]
[0] 18 % vlees (rosbief, kippengehakt, rundergehakt, biefstuk, geitenvlees, vis, flank steaks)
[/quote]

Ik vind dit allemaal erg "mager" vlees elaine...zonder vet eraan, dus ik zou goedkoper vlees geven waar nog wat vet doorheen zit, en lamsvlees is ook vetter.
Door herder_lover
#581074
flank steak en rundergehakt is het goedkoopste wat er is hier.
Lamsvlees heb ik hiet nog niet gevonden. En vetter vlees? Hmm zoals braadlappen? Doorregen runderlappen? Heb geen idee verder nl
Door 202Spots
#581081
[quote="herder_lover"]
flank steak en rundergehakt is het goedkoopste wat er is hier.
Lamsvlees heb ik hiet nog niet gevonden. En vetter vlees? Hmm zoals braadlappen? Doorregen runderlappen? Heb geen idee verder nl
[/quote]

Biefstuk en rosbief zit helemaal geen vet aan, en flanksteak geen of heel weinig...ik zou dus liever de braadlappen of doorregen runderlappen geven.
Geitenvlees kan ook wel met vetrandjes komen.
Kan je eend krijgen? Dat is ook effe vetter dan kip.
Oh..en vette vis? is dat wat?
Laatst gewijzigd door mahuni op za 01 jul 2006, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door herder_lover
#581102
ja eend krijgen ze ook wel eens, maar is vrij prijzig... En erg vet ;D Echt dikke randen vet, maar daar kan je een deel van wegdoen natuurlijk.
Vis is ook wel een optie, zal ik ook weer eens halen...
Door Lizzy
#581274
[quote="herder_lover"]
nouja dit zijn de % die ik nu geef en ik dacht dat hij op een bepaald moment op andere % over moest gaan. Dat orgaan vermindert moest worden ofzo.
Maar jij vindt dit wel goed?

En probleem is dat ik wel meer wil geven, maar meneer het niet op eet ::)
[/quote]

Ik vind eerlijk gezegd niks mis met je percentages.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door