Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door diana
#580977
Wanneer je hond regelmatig last heeft van diarree ,
Kan het wel eens te maken hebben met de manier van watergeven .
Ververs je het water meerdere malen per dag????
Want dat was de oorzaak van de hond van mijn moeder die kon niet tegen koud water bleek na een hele lange tijd per toeval.
Zelfs de dierenarts kwam daar niet op en gaf ook steeds weer een kuurtje of adviseerde ander voer
Totdat ik heel toevallig een keer bij zat toen het warm weer was ,
Er werd een ""lekker bakje koel water"" voor hem neergezet waarop ik zei ; "mam hoe vaak doe je dat per dag ?
""ohh iedere keer hoor paar keer per dag en bij warm weer nog vaker vindt ie lekker""
Is ook lekker fris beetje koel water natuurlijk..."",
Wij drinken toch ook geen lauw spul?
Heb gezegd dat DAT misschien het probleem wel eens kon zijn en ja hoor!!
Nou vanaf die dag alleen nog water gegeven op kamertemperatuur wat ze in een kan heeft staan ook in de winter
En het diaree probleem is totaal opgelost .
Wanneer mijn honden wat dunnere ontlasting hebben soms [ bij warm weer af en toe] dan geef ik ze wat Roosvicee Stop door wat biogarde of yoghurt of kwark,
Heb ook altijd standaard Kindigest van vsm in huis een babymiddel tegen maag/darmproblemen,
deze middeltjes werken goed wanneer het geen infectie betreft.
Door Lil
#580980
Nou hier krijgen ze maar 1 keer per dag vers water (of ze moeten zo veel drinken dat de bak 's avonds al leeg is). Ik ben dus ook om die diarree reden tegen hondenijsjes e.d. Helemaal niet goed voor de maag en de darmen als het zo warm is. Die koelen veel te veel af.
Indien er bij hitte toch eentje diarree heeft dan geef ik probiotica en okugest en dan is het zo weer over.
Door herder_lover
#581023
Hmmm, zou kunnen, maar meestal blijft het met warm weer nooit echt heel lang koel water he...
Hier wordt het water ook meerdere malen per dag ververst, anders komt er groene algen in. Nu komt het hier niet koud uit de kraan, dus dat probleem heb ik niet.
Wel staan hier altijd 2 honden (dara en saiko) te wachten bij de koelkast als ik naar de keuken ga. Ik heb een Am. koelkast en soms valt er zomaar een ijsblokje uit waar ze met zijn tweeen om gaan staan vechten... DIe krijgen ze wel regelmatig dus.
Volgende maand als het nog warmer gaat worden, gooi ik wel regelmatig ijsblokjes in hun bakken.

Met trainen, altijd afgekoeld water gebruiken, anders kunnen ze een slag krijgen (maar dat geld eigenlijk ook voor mensen ;))
Door danielle1980
#581027
ik geef nooit helemaal koud water aan de honden, maar altijd een beetje lauw.
maar het liefste drinken ze toch water buiten, dat dus gewoon warm is :-X
Door nikèdog2000
#581055
herder_lover schreef: Hmmm, zou kunnen, maar meestal blijft het met warm weer nooit echt heel lang koel water he...
Hier wordt het water ook meerdere malen per dag ververst, anders komt er groene algen in. Nu komt het hier niet koud uit de kraan, dus dat probleem heb ik niet.
Wel staan hier altijd 2 honden (dara en saiko) te wachten bij de koelkast als ik naar de keuken ga. Ik heb een Am. koelkast en soms valt er zomaar een ijsblokje uit waar ze met zijn tweeen om gaan staan vechten... DIe krijgen ze wel regelmatig dus.
Volgende maand als het nog warmer gaat worden, gooi ik wel regelmatig ijsblokjes in hun bakken.

Met trainen, altijd afgekoeld water gebruiken, anders kunnen ze een slag krijgen (maar dat geld eigenlijk ook voor mensen ;))
algen in het water is toch niet erg?
ik denk dat het juist goed is
sloot water zit toch ook vol alg en gedierte
Door herder_lover
#581061
mmm, lijkt mij niet echt goed, en ze mochten bij ook nooit uit de sloot drinken....

Het water wordt troebel en ik geef liever vers water zonder algen.... maar als het gezond blijkt te zijn... ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door