Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door regina
#580942
vanaf welke leeftijd mag okugest gegeven worden, de pups zijn nu 3,5 week oud en ik geef beetje pap erbij, en ze hebben niet echt diarree maar beetje breiig, mogen ze ook okugest een halve of zo en dan eerst fijnmaken
Door Lizzy
#580971
Mag ik vragen wat voor pap je geeft? Want sec gezien vind ik pap geen hondenvoer..... En veel pups gaan daarvan aan de diarree en dat is niet voor niets.

Ik zou dus puppymelk geven en bij 4 weken beginnen met vlees.

Okugest vind ik dus eerlijk gezegd een lapmiddel. Je kunt het wel geven. Ik zou 1 a 2 tabletten maximaal per pup geven maar dan zelfs nog in delen. Dus een halve tablet per keer. Ik denk dat het het gemakkelijkst is, wanneer je de tabletten tussen twee eetlepels tot poeder plet en de poeder aan de pups geeft.
Door Ine
#581001
Hoi Regina, waarom geef je pap, omdat ze niet meer voldoende aankomen?
Want eigenlijk kun je de pap gewoon weglaten, is nergens voor nodig en idd kunnen ze daarvan aan de diarree gaan.
Hoe maak je de pap?
Als ze nog voldoende aankomen, laat ze dan nog even bij moeders drinken en begin met 4 weken met wat kvv te geven en bouw dat in een week op tot 5 kleine porties.
Okugest heeft Lizzy al verteld.
Heb je Rottweilerpups?
Je foto in je onderschrift doet het niet, jammergenoeg.
Succes met de pups :D
Door regina
#581172
Ja ik geef pap omdat je dat eihenlijk overal lees :-\
ik wou al over een paar dagen beginnen met een halve rodi, o ja welke leeftijd mogen ze beetjes water drinken, ze hebben het ook zo warm me dit weer
het zijn rottweilerpups :)
Door Ine
#581179
regina schreef: Ja ik geef pap omdat je dat eihenlijk overal lees :-\
ik wou al over een paar dagen beginnen met een halve rodi, o ja welke leeftijd mogen ze beetjes water drinken, ze hebben het ook zo warm me dit weer
het zijn rottweilerpups :)
Als moeders vers krijgt, heeft ze vaak goede voeding voor de pups tot zeker 4 weken. Daarna begin je met een mieniestukje per keer en voert dat op naar 50 gram per kilo van alle pups samen (als ze 5 weken of ouder zijn). Dus tel alle gewichten op, doe dan die kilo's maal 50 gram. Deel dat weer in 5 porties, die je verdeeld over de dag geeft.
Elke week de hoeveelheid aanpassen.
Wie zijn de ouders? Voldoen die aan alle eisen van de NRC?
Door Helen
#581217
Ine schreef: .
Wie zijn de ouders? Voldoen die aan alle eisen van de NRC?
Als het dezelfde Regina is van het hondenforum. Dan is de teef gedekt door 2 verschillende reuen, waarvan 1 lpc heeft. Heeft de teef geen MAG-test gedaan en is behoorlijk pittig.
Als ze niet van het hondenforum is, dan ben ik ook heel benieuwd naar alles eromheen. Het is erg moeilijk om gezonde rottweilers met een goed karakter die voldoen aan alle gezondheids en karaktereisen te fokken.


Maar goed...Wat het verhaal ook is, de pups zijn er nu en moeten goed gevoed worden ;)
Laatst gewijzigd door Helen op zo 02 jul 2006, 01:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#581648
Regina, hoe is het nu met de pups, al iets beter?
Door regina
#581878
gister voor het eerst rodi gegeven, en ze vonden het errrg lekker ;D
de ontlasting is goed het worden drolletjes en niet meer dat breiige drab,
zal wat fotos van de pups neerzetten ;)
Laatst gewijzigd door regina op ma 03 jul 2006, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door