Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ellyenrob
#580888
Binnenkort krijgen we nest puppen(staffords) en deze willen we i.p.v. alleen Duck ook barf gaan geven.
Botten lijkt me erg hart voor de melktandjes is het verstandig om dan met gistical te gaan werken?
zo neen, dan graag andere tips!

Elly
Gebruikersavatar
Door sylvia
#580892
Mijn pups zijn op barf afgespeend als calcium bron kregen ze hier dagelijks gemalen kippenbot (gemalen kippenvleugels) en daarnaast dan de organen en spiervlees.

Gistocal zou ik niet geven dit is een onnatuurlijke calciumbron en bij een teveel wordt het niet uitgescheiden maar slaat het neer in de weke delen, dus gemalen botten en gemalen eierschaal, ik zou overigens niet alleen gemalen eierschaal geven als enige calciumbron
Door Lizzy
#580893
Nee, het is buitengewoon onverstandig om met gistocal te gaan werken. Ik denk dat je twee dingen kunt doen: vleesbotten zelf gaan malen, totdat de pups ze zelf op kunnen eten. Of Duck geven, tot ze vleesbotten zelf kunnen eten. Vergis je niet hoor, de gemiddelde pup kan met 5 weken al prima een kippennek naar binnenwerken! Dus wat heb je te overbruggen? Een (1) weekje maar! Als je je pups vanaf 4 weken gaat afspenen, kun je ze op 5 weken prima geplette kippennekken geven (even met een vleeshamertje pletten). En als dat lekker gaat, kun je gemalen of geplette kippenvleugels geven.
Door ellyenrob
#580902
Bedankt voor jullie snelle reaktie's, idd een weekje overbruggen moet lukken.
Duck krijgen ze ook en dan maar platgeslagen kippennekken of een keer een zact lamsribbetje.
Goed dan komt hier geen gistocal in huis.

Elly
Door Lizzy
#580904
ellyenrob schreef: Bedankt voor jullie snelle reaktie's, idd een weekje overbruggen moet lukken.
Duck krijgen ze ook en dan maar platgeslagen kippennekken of een keer een zact lamsribbetje.
Goed dan komt hier geen gistocal in huis.

Elly
De lamsribbetjes zullen ze de eerste weken beslist nog niet kunnen eten. Dat is leuk om op te kluiven (hoewel je dan in mijn ogen beter een wat groter bot kunt geven, bijv. kalfswerve). Ik denk dat je voor pups beter kunt denken aan botten van kip, parelhoen, eend, konijn, etc. De zachtere botten van kleinere dieren dus.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door