Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#580071
Sanne is de laatste dagen een beetje lusteloos. Niet echt dramatisch, want als er actie is, is ze er wel voor te porren.
Nu zag ik vandaag, toen ik wat viezigheid uit haar broek wilde poetsen, dat ze uit haar vulva pussige/slijmerige afscheiding heeft. Ze is gecastreerd, dus baarmoeder ontsteking is niet mogelijk.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Gaat het vanzelf weer over of toch morgen even naar de da?
Laatst gewijzigd door Sanyo op vr 30 jun 2006, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
#580133
bess heeft wel eens iets gekleurde afscheiding gehad nadat zij gecastreerd is, zij had vaginitis (ontsteking in de vagina) waarschijnlijk als gevolg van urine die over de vagina stroomden tijdens het plassen, en daardoor irritatie veroorzaakten. In principe heb ik gekozen om niet antibiotica te gebruiken, ik heb haar een tijdje met enig regelmaat goed schoongespoeld na het plassen, met een lichte zout oplossing...... en dat hielp, en haar ook met Vit C behandeld voor een blaasontsteking, omdat als een hond blaasontsteking heb kan het zo zijn dat ze nog gevoeliger zijn voor vaginitis, omdat de "besmetten" urine over de vagina stroomt.....
Het is toch weer netjes goed gekomen. ;) Ik weet niet of jij hier wat aan heb, maar als jij je er niet happy bij voelt / het niet vertrouw, altijd even langs de da. ;)
Gebruikersavatar
Door Laika
#580168
Mijn gecastreerde teef had dit ook regelmatig.
Ik gaf haar dan Pulsatilla D6 en Canadese geelwortel.
Binnen een paar dagen was het dan opgelost. Als ik ook een blaasontsteking vermoedde gaf ik ook Vit C en cranberry ;)

Mariska
Door -sanne
#580184
vaginitis komt veel voor bij jonge teven.
als het een oudere hond betreft is het meestal niet zo onschuldig. poliepen en tumoren in de schede kunnen zorgen voor een vaginitis.
sowieso lijkt me dat pus uit de vulva niet goed is.
Door romila
#580195
Heel toevallig...mijn teefje heeft dus ook uitscheiding. Is gesterilliseerd en ook baarmoeder eruit. Was dus niet zo snel met naar de d.a. rennen. Dinsdag met enten wel ter sprake gebracht. Ze bleek wel wat ontstekingscellen in de urine te hebben (blaasontsteking) maar daar kon de uitscheiding niet van zijn volgens d.a. Er zaten wel wat andere cellen in die iets met de lever te maken kon hebben. Morgen moet ik bloed prikken met haar... Afwachten dus nog even...en niet gelijk van het ergste uit gaan :-\
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#580204
Aangezien Sanne auto-immuun problemen heeft, met oa een laag gehalte aan witte bloedcellen in haar bloed ( dus verminderde afweer), ga ik morgenochtend toch maar even voor de zekerheid een plasje opvangen en een afspraak maken met de da.
Ik wist niet dat een blaasontsteking er ook wat mee te maken kon hebben.
Bedankt voor het meedenken!
Door pallas
#580206
[quote="Sanyo"]
Aangezien Sanne auto-immuun problemen heeft, met oa een laag gehalte aan witte bloedcellen in haar bloed ( dus verminderde afweer), ga ik morgenochtend toch maar even voor de zekerheid een plasje opvangen en een afspraak maken met de da.
Ik wist niet dat een blaasontsteking er ook wat mee te maken kon hebben.
Bedankt voor het meedenken!
[/quote]

goh vervelend voor je zeg,
ik hoop dat het allemaal meevalt bij de da.
even nog een vraagje; ruikt ze ook vies uit haar mutsje? Als er nl nog iets anders aan de hand is dan een blaasontsteking kan dat ook wel eens vieze luchtjes geven.
Door Netty
#580251
Tof had het 2 weken geleden ook, al een poosje niet echt lekker, maar niet iets wat je kon benoemen, tot ze na het plassen ineens een sliert slijm had hangen.....
de dag erna naar de Da gegaan en ze heeft een AB kuur gekregen, ze had er ook koorts bij, bloed afgenomen, waar een verhoogde lever werking uit tevoorschijn kwam, maar dat kon wel wijzen op de ontsteking en het feit dat het al een ''oud'' hondje is......
ze is nu weer als van ouds.....
#580595
Okay, vandaag dus met een plasje en Sanne naar de da geweest.
Daar was natuurlijk aan de buitenkant niets meer te zien, heeft ze in de auto alles mooi schoon gepoetst ;D.
Maar bij het inwendige onderzoek :-X, zegt de da:"het slijm stroomt me gewoon tegemoed!". De schede was rood en geïriteerd. Inderdaad vaginitus dus.
De oorzaken kunnen inderdaad zijn, zoals hier ook al genoemd, tumoren, poliepen, of een hele lichte incontinentie die de schede gaat irriteren. Poliepen en tumoren waren gelukkig niet te zien. (ze kon niet voelen, daar was het te nauw voor) De urine was helemaal in orde.

Ik kreeg de keus: eerst een kweek maken en dan gericht behandelen, of nu direct de behandeling inzetten. Aangezien ze niet helemaal fit is en we het weekend weg gaan, wil ik geen risico nemen en nog een aantal dagen wachten, en heb besloten haar nu direct een kuur te geven.

Mocht dat niet helpen of terug komen, dan maken we alsnog een kweek.
#580937
Mocht dat niet helpen of terug komen, dan maken we alsnog een kweek.
[quote][/quote]

Kon het niet gelijk een kweek maken, met als deze kuur niet aanslaat dat je gelijk een andere kuur of een aanpassing zou krijgen.
natuurlijk hoop ik dat deze kuur aanslaat en beter zal worden maar uit voorzorg.
succes en sterkte.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door