Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#580665
Hmmmm ik heb weer wat.

Ik had van die plakkende vliegenstrips gebruikt en het doosje met 2 van die strips op tafel laten liggen.

Een half uur daarna zag ik 2 honden in de keuken spelen met het doosje en de punaises die daarin zitten. De boel natuurlijk gelijk afgepakt maar nu wil het feit dat ik dus wel de verpakking en de punaises heb gevonden maar dat de strips spoorloos verdwenen zijn.

Ik heb alles afgezocht maar kan ze niet vinden. Ondertussen 7 van de 12 honden laten overgeven en geen een had een strip in zijn kots zitten.

De andere 5 waren niet in de buurt zodat ik het niet noodzakelijk vond om ze te laten spugen.

Maar wat nu? Die dingen zijn gifloos dus daar hoef ik niet over in te zitten maar stel nu dat een van de honden die dingen toch heeft opgegeten komt dat er dan gewoon weer uit?
Door Ine
#580670
Die dingen plakken als de ... zit het niet ergens onder vastgeplakt? :-\
Ik neem aan, dat als ze ze op hebben, ze het weer uit poepen, maar het is natuurlijk wel een sliert! ;)
Heb je ook al aan de gehemeltes gevoeld, of ze daar vastzitten?
Ik verzin maar iets hoor, maar je weet maar nooit :-\
Door Erna
#580672
De kussens waar de honden op lagen waren verder schoon en ik heb de hele keuken afgezocht maar kan ze echt niet vinden.

De tuin ook nagespeurd maar op 750 vierkante meter kun je wel wat missen natuurlijk.
Door *Natasja*
#580675
Erna schreef: De kussens waar de honden op lagen waren verder schoon en ik heb de hele keuken afgezocht maar kan ze echt niet vinden.

De tuin ook nagespeurd maar op 750 vierkante meter kun je wel wat missen natuurlijk.
Ja, dat is lastig natuurlijk. Er zijn natuurlijk veel plaatsen waar ze het verstopt kunnen hebben.
Door *Natasja*
#580677
Hoe erg plakken die dingen eigenlijk? Stel dat één van de honden ze heeft opgegeten, plakken ze dan niet zo erg dat ze ergens vast blijven zitten?
Door Erna
#580679
Natasja1974 schreef: Hoe erg plakken die dingen eigenlijk? Stel dat één van de honden ze heeft opgegeten, plakken ze dan niet zo erg dat ze ergens vast blijven zitten?
Ik heb geen flauw idee. In eerste instantie zitten die dingen in een soort kartonnen kokertje. Je moet ze er aan een touwtje uittrekken. Ik kan me niet voorstellen dat de honden dat gedaan zouden hebben want dan hadden ze de plak wel gevoeld. Als ze opgegeten zouden zijn dan moet het kokertje in zijn geheel naar binnen zijn gegaan en dat plakt dus niet.

Maar ik heb 7 verdachten laten spugen en bij niet een kwam er een kokertje uit. De andere 5 verdenk ik niet.

Luigi, Wapper, Dakota, Rapsody en Sebastiaan waren niet eens in de buurt.
Door Elise
#580682
Oww ships, als het zo'n klein kokertje is dan kan je die natuurlijk ook makkelijk over het hoofd hebben gezien in de tuin, ik hoop het eigenlijk voor je....
Arme honden, en arme jij dat je het weer moet opruimen! Ik heb Fieps laatst een keer laten kotsen, bleek achteraf niet nodig, wat voelde ik me schuldig :-[
Laatst gewijzigd door Elise op vr 30 jun 2006, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#580684
O bah, dat is niet tof...
maar goed: als er bij geen van de honden iets meekomt na het overgeven, kan het bijna niet zo zijn dat ze ze hebben ingeslikt toch? Zouden ze een kokertje zomaar doorslikken zonder er op te kauwen? of het minimaal kapot te bijten? Hier worden wel eens toiletrollen vakkundig uit elkaar geplozen, maar dat zijn dan allemaal kleine snippertjes. Geen hond die er hier aan denkt die zomaar *slok* in te slikken...
Ik hoop met je mee dat je de kokertjes ergens over het hoofd hebt gezien...
Door Erna
#580686
Nee dat klopt. Ik heb alle overgeefsel nagezocht en er zat niets in. Dus hebben ze het niet opgegeten. Maar ik zou toch wel graag die dingen vinden voordat ze wel besluiten om ze op te eten.
Laatst gewijzigd door Erna op vr 30 jun 2006, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#580691
Erna schreef: Nee dat klopt. Ik heb alle overgeefsel nagezocht en er zat niets in. Dus hebben ze het niet opgegeten. Maar ik zou toch wel graag die dingen vinden voordat ze wel besluiten om ze op te eten.
Snap ik...met een grote hark door de tuin en de planten? ??? Bladblazer op de bosjes zetten en aan de andere kant kijken of er iets uit komt blazen?
*haaltvertwijfeldschoudersop* :-\
Door 202Spots
#580692
Komt de lijn eraf wanneer je de strip onder warm water houd?
Denk 't haast wel, dus 't zal in de maag niet vastplakken,maar ik zou eigenlijk meer inzitten over de lengte van de strip...dat gaat volgens mij niet lekker in de darmen....hoop maar dat 't nog opgerold in 't eventueel in 1 x doorgeslikte kokertje is blijven zitten..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door