Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#579771
Fedor is een beetje ziekjes, hij is (achteraf gezien) de laatste paar dagen wat slomer. Gisterenmiddag liep hij vreselijk te sjokken bij een uitlaat rondje van een half uur, alsof hij een wandeling van 2 uur had gemaakt.
Gisteravond laat heeft hij zijn eten na een paar uur weer uitgekotst op het gras (Gitte is nu de restjes die ik niet wegkreeg met een plastic zakje aan het opruimen :-X).
Vanochtend wilde hij niet eten, zijn temperatuur is 39 graden. Hij ziet er ook heel sneu uit :'(.
Wat kan ik het beste doen, naast het een dagje aanzien? Rob gaat nu Okugest halen (hadden we natuurlijk net uitgeleend aan iemand anders).
Hij heeft overigens (nog?) geen diaree.
Door Lizzy
#579796
Hij heeft normale ontlasting dus? Pfff, ik weet niet wat er aan de hand is hoor, maar honden zijn of misselijk of aan de dunne of moeten overgeven. Schering en inslag. Mijn buurvrouw heeft 2 dagen achtereen bij de DA gezeten met zieke honden!

Ik gaf hem vandaag Okugest maar als ie zich niet beter gaat voelen en de temp ook maar iets oploopt: ging ik toch ff naar de DA!
Door Helen
#579799
Lizzy schreef: Hij heeft normale ontlasting dus? Pfff, ik weet niet wat er aan de hand is hoor, maar honden zijn of misselijk of aan de dunne of moeten overgeven. Schering en inslag. Mijn buurvrouw heeft 2 dagen achtereen bij de DA gezeten met zieke honden!

Ik gaf hem vandaag Okugest maar als ie zich niet beter gaat voelen en de temp ook maar iets oploopt: ging ik toch ff naar de DA!
Hier ook in de omgeving. Meerdere honden aan de diarree!!!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#579802
Hier in de buurt heerst volgens mij een overgeef/diaree virus, vandaar ook dat ik m'n Okugest kwijt was ;).

Fedor heeft tot nu toe geen diaree, en dat vind ik ook een beetje vreemd, maar goed, dat kan natuurlijk nog komen, al hoop ik van niet.

Ik zit natuurlijk ook meteen aan een obstructie oid te denken... :-\ hij kauwt nl ook graag op takjes. Maar ja, zijn botten kauwt hij wel erg goed, want wat hij uitgekotst heeft (geitenvlees met lamsribben) voelde goed aan, een dikke brij zonder scherpe uitsteeksels.

De Okugest tabletjes zitten erin, en we houden hem goed in de gaten, hij is nu erg timide :-\. We kunnen tot 18.00 bij de DA terecht, dus als hij slechter wordt zitten we meteen in de auto.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#580038
Kom net van de DA vandaan, Fedor z'n temperatuur liep namelijk op en hij was echt megasloom én misselijk. Bij de DA bleek z'n temperatuur te zijn opgelopen naar 39,8! :o Ze heeft zijn buik goed nagevoeld maar kon niets vreemds ontdekken, dus hoogst waarschijnlijk geen obstructie, maar we moeten hem wel goed in de gaten blijven houden. Als hij na het eten of drinken meteen gaat overgeven moeten we meteen de DA bellen.
Hij heeft een spuitje Rymadil voor de koorts en een spuitje Primperid voor de misselijkheid gehad.

Hij mag (als hij wil) vanavond gewoon eten, maar ik denk dat je met een maag die van slag is beter even geen botten kunt geven, of niet? :-\ Heb dus voor de zekerheid maar even wat kalkoenfilet uit de vriezer gehaald, samen met wat kruidenmix. Gooi er ook nog wat probiotica doorheen natuurlijk ;).
Hopelijk is hij snel weer beter, hij is nu net een dood vogeltje :'( ,al is dat wel weer handig bij de DA zo'n gedwee hondje ;), maar zie toch liever een spring in het veld.
Door Helen
#580110
Oei wat naar. Beterschap zeg!!

Overigens als hij botten gegeten heeft en je vertrouwt het niet zou ik als hij niet opknapt een foto van de buikstreek laten maken. Toen Kuma met een bijna geperforeerde maag bij de DA was was de buik ontspannen en kon hij ook niks voelen. De maag is vrijwel niet te bevoelen nl.

Waarschijnlijk heeft Fedor gewoon een virusje hoor, niet om je bang te maken. Maar als hij botten gehad heeft en je maakt je zorgen dan kan je beter een fotootje teveel dan te weinig maken toch?
Laatst gewijzigd door Helen op do 29 jun 2006, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#580176
ooohhhhhhhh wat een zielepiet !!
Ik hoop, dat het alleen maar een virusje is en dat ie snel weer de oude is.
dikke knuffel voor Fedor !! :-* :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Nitus
#580208
Bedankt allemaal :-*, de'kleine' is ondertussen al groter als Gitte en weegt 29 kilo ;). Knuffels zijn ook doorgegeven :-*.

Het gaat wonder boven wonder al weer een stuk beter met Fedor, de koorts is gezakt en zijn temperatuur is nu weer normaal! Hij heeft ook alweer gegeten, kalkoenfilet met kruidenmmix en hij stond weer als vanouds te dansen en te 'zingen' ::) toen ik met de bakken bezig was ;D. Nu maar duimen dat het erin blijft.

Ik was/ben een beetje bang voor een obstructie, maar niet door botten, die kauwt hij namelijk heel erg goed. Maar hij kauwt ook graag op stokjes en dat vind ik eigenlijk veel enger. Maar met de verhalen van Kuma en Linga in m'n achterhoofd blijf ik wel altijd erg voorzichtig, en wil ik met zulke klachten niet te lang doorlopen. Zou hij morgen niet een stuk beter zijn geweest dan hadden we zowiezo een foto laten maken.

Rob en ik hebben even alle dingen van de laatste tijd de revue laten passeren en we kwamen tot de conclusie dat Fedor mischien al wat langer wat ziekjes was. 2 weken geleden had hij een paar dagen heftige spuitpoep, wat gelukkig is overgegaan. Afgelopen zaterdag was hij bij de puppybehendigheid heel snel moe, maar ja, het was ook best wel warm. Gistermiddag met de wandeling dacht ik ook dat het aan de warmte lag, want we liepen een aardig stukje in de zon. We hebben door het warme weer dus een heleboel signalen gemist :-[ en misschien net teveel van hem gevraagd met spelen en wandelen :-\.
Nu maar hopen dat de spuitpoep die hier heerst bij hem uitblijft. Fedor krijgt in ieder geval de komende dagen veel rust, of ie nou wil of niet ;).
Gebruikersavatar
Door Nitus
#580275
Helen schreef: Fijn zo!! Hoe oud is Fedor nu eigenlijk? En heb je een standfoto van hem? Ik ben zo benieuwd!!
Je wordt op je wenken bedient ;). Fedor is nu 7,5 maand oud en hij heeft nog steeds puppypluis achter z'n oren 8)

Afbeelding

Afbeelding
Door Helen
#580289
Nitus schreef: Je wordt op je wenken bedient ;). Fedor is nu 7,5 maand oud en hij heeft nog steeds puppypluis achter z'n oren 8)

Afbeelding

Afbeelding
Hij is prachtig!! En man was is hij grooot! Kuma was op die leeftijd echt nog een pup. Kuma is nu 29 kg ongeveer. Man, Fedor die haalt zeker de 35 kg nog wel!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door