Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door chantalm
#580261
Hoi ik ben nieuw hier en dacht laat ik jullie direct maar lastig gaan vallen met mijn vragen ;)

Mister is Duitse dog van twee jaar en en krijgt nu 4 mnd CB. hier voor heb ik brokken gegeven 7 verschillende soorten omdat hij hele erge huidproblemen had altijd last van ontstekingen en tot 4 x toe antibiotica gehad niet goed op gewicht te krjigen. Op aanraden van een vriendin en een collega ben ik CB gaan voeren. Ik ben helemaal om nooooiit weer brokken :D. Hij ziet er fantastisch uit.

3 weken geleden dacht ik je krijgt eens wat lekkers van mij pens bij het slachthuis gehaald op de schutting gespijkerd vond ie helemaal geweldig. Volgende dag ik kon wel huilen :'( Allemaal ontstoken plekken. Nu 3 weken verder en de huid is eigenlijk weer helemaal genezen.

maaarrr ik zou hem wel eens wat lekkers willen geven rundvlees is niet echt een optie maar iets van kippevleugels??? ben eigelijk nog een beetje huiverig om bot te geven hebben jullie nog tips????
Mischien heb ik ook alleen een schop onder mijn achterste nodig zodat ik het gewoon doe :-\
Nachtmerrie senario voor mij is dat zo'n stuk bot iets beschadigd of klem komt te zitten

Hoe pak ik het aan ???
Door Jojo
#580267
Huh?
Wat voor soort carnibest voer je dan?? Want in de carnibest natuur zit ook pens... Je kunt ipv. runderpens ook lamspens halen trouwens, misschien gaat dat wel.
Voor een duitse dog lijken kipvleugels me 10x niks, denk niet dat ie daar fatsoenlijk op gaat kauwen. Denk dan eerder in de richting van een hele kip.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#580367
Misschien kun je als je verse pens bij de slachter haalt dit eerst even invriezen, als ik hier verse pens bij het slachthuis haal dan dan gaan ze er vaak van aan de diaree als ik het zo geef, als ik het eerst gewoon invries hebben ze daar geen last van. Je zou ook eerst eens schapepens kunnen proberen maar die zou ik ook eerst invriezen.

Wat de kippenvleugels betreft als je dat eng vind sla dan eerst de botjes plat met een hamer of een vleesbijltje, kippennekken kun je gewoon zo geven als hij die zo inslikt is er niets loos dat is zacht bot.
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 30 jun 2006, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door chantalm
#580564
[quote="Jojo"]
Huh?
Wat voor soort carnibest voer je dan?? Want in de carnibest natuur zit ook pens... Je kunt ipv. runderpens ook lamspens halen trouwens, misschien gaat dat wel.
Voor een duitse dog lijken kipvleugels me 10x niks, denk niet dat ie daar fatsoenlijk op gaat kauwen. Denk dan eerder in de richting van een hele kip.
[/quote]

Ik geef CB natuurvoer en ik weet dat er pens inzit alleen met deze hoeveelheid kan hij wel omgaan zijn huid is nu weer helemaal gaaf. Dus ik wil het er dan ook niet helemaal uithalen.

Als ik een hele kip geef moet ik dan ook botten nog kapot maken? Evt. vasthouden dat hij er goed op kauwt?
(bedoel je zo'n hele kip uit het diepvriesvak bij de supermarkt weg???)
Door chantalm
#580568
sylvia schreef: Misschien kun je als je verse pens bij de slachter haalt dit eerst even invriezen, als ik hier verse pens bij het slachthuis haal dan dan gaan ze er vaak van aan de diaree als ik het zo geef, als ik het eerst gewoon invries hebben ze daar geen last van. Je zou ook eerst eens schapepens kunnen proberen maar die zou ik ook eerst invriezen.
Deze pens kwam uit de vriezer heeft er 3 weken ingelegen
Wat de kippenvleugels betreft als je dat eng vind sla dan eerst de botjes plat met een hamer of een vleesbijltje, kippennekken kun je gewoon zo geven als hij die zo inslikt is er niets loos dat is zacht bot.
goed idee, maar zijn die kippennekken niet aan de kleine kant voor een grote dog??? Penslap had hij van de schutting getrokken en ging in één keer naar binnen toch een lap van ca 25 bij 30 was 1,5 kilo
Gebruikersavatar
Door sylvia
#580845
chantalm schreef: Deze pens kwam uit de vriezer heeft er 3 weken ingelegen
Dan zou ik schapenpens proberen.
goed idee, maar zijn die kippennekken niet aan de kleine kant voor een grote dog??? Penslap had hij van de schutting getrokken en ging in één keer naar binnen toch een lap van ca 25 bij 30 was 1,5 kilo
Ja die zijn wel klein maar in principe is een kippenvleugel dat dan ook. Kippennekken zijn voor alle middelgrote en grote honden aan de kleine kant maar dat maakt ze niet minder lekker ;)
Door chantalm
#580946
Dan zal ik een vragen naar schapen pens als ze dit hebben! moet dit eerst ook in de vriezer?

Ga even kijken of ik volgende week kip kan scoren bij het slachthuis?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#581243
[quote="chantalm"]
Dan zal ik een vragen naar schapen pens als ze dit hebben! moet dit eerst ook in de vriezer?

Ga even kijken of ik volgende week kip kan scoren bij het slachthuis?
[/quote]

Ik doe het wel altijd eerst in de vriezer.
Door supersam2005
#581355
Als Mister het nu al 4 maanden zo goed doet op CB, dan zou ik dat zo laten. ;)
Huidproblemen zijn meestal blijvend en ook al zie je ze niet meer, dan blijft de aanleg toch aanwezig. Kennelijk is hij supergevoelig voor de samenstelling van zijn voer.
Dat wankele evenwicht dus zo min mogelijk verstoren lijkt mij. Nu doe je het toch perfekt voor hem met CB ? :D :D :D
Door chantalm
#581491
Ben ook helemaal happy zoals het nu gaat nooooiit weer brokken ;D

Kip heeft hij geen problemen mee krijgt wel eens kipfile voor de even andere smaak en zalm vind hij ook lekker
Door chantalm
#591519
Nou toch maar met bot beginnen te geven.

vrijdag heeft hij drumsticks gehad eerste heb ik even vastgehouden tot hij het bot had gekraakt en dit ging perfect.

Gister heeft een makreel gehad en dit vond ie helemaal geweldig stond op de achterpoten door de keuken te stuiteren.

en vandaag

1100 gr kippedijen (vind ie erg lekker)
150 gr sardien (vind ie niet echt geweldig) :-\
250 gr zalm (hap slik weg) ;D

Morgen een heel haantje en nog een beetje CB

en volgende week haal ik een paar zalmkoppen op.
Achteraf snap ik niet waar ik me met die botten zo druk om maakte.

Dit is leuk ;D
Door Mevroi Kruim
#591657
[quote="chantalm"]

Nou toch maar met bot beginnen te geven.

vrijdag heeft hij drumsticks gehad eerste heb ik even vastgehouden tot hij het bot had gekraakt en dit ging perfect.

Gister heeft een makreel gehad en dit vond ie helemaal geweldig stond op de achterpoten door de keuken te stuiteren.

en vandaag

1100 gr kippedijen (vind ie erg lekker)
150 gr sardien (vind ie niet echt geweldig) :-\
250 gr zalm (hap slik weg) ;D

Morgen een heel haantje en nog een beetje CB

en volgende week haal ik een paar zalmkoppen op.
Achteraf snap ik niet waar ik me met die botten zo druk om maakte.

Dit is leuk ;D
[/quote]


;D ;D ;D ;D ;D

Welkom bij de club van tevreden hondenbezitters (in beide betekenissen) ;)
Door macgirlie
#598258
Knap van je om toch rauw te voeren terwijl je er zo huiverig voor was. Ik denk dat Mister je heel dankbaar is. Krijgen we gauw een foto van je dog te zien?
Door Femke
#598309
Ik was in het begin ook echt huiverig voor botten. Had me op een gegeven moment zelfs voorgenomen om alleen nog maar kipnekken te voeren.
En nu? Ze eten alle eetbare botten behalve lamskoppen  8)

Ik denk ook dat Mister je erg dankbaar is!
Door Mevroi Kruim
#598343
[quote="Femke"]
Ik was in het begin ook echt huiverig voor botten. Had me op een gegeven moment zelfs voorgenomen om alleen nog maar kipnekken te voeren.
En nu? Ze eten alle eetbare botten behalve lamskoppen  8)

Ik denk ook dat Mister je erg dankbaar is!
[/quote]

Komt nog  8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door