Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door corinnejurg
#567640
Over 4 weken gaan wij met Cara(labrador van 22 maanden) en Chico (kleine pup van zo'n 4 maanden) naar Frankrijk op vakantie met de caravan. Verleden jaar werd er nog niet gebarft, maar nu dus wel....
Hoe doe ik dat daar ??? Een kippetje en vis is geen probleem, maar de pup is dan nog misschien aan de bibi. Bestaat zoiets daar ook? En zo ja, hoe heet het daar? En zo nee, wat dan?
Door Helen
#579876
corinnejurg schreef: Over 4 weken gaan wij met Cara(labrador van 22 maanden) en Chico (kleine pup van zo'n 4 maanden) naar Frankrijk op vakantie met de caravan. Verleden jaar werd er nog niet gebarft, maar nu dus wel....
Hoe doe ik dat daar ??? Een kippetje en vis is geen probleem, maar de pup is dan nog misschien aan de bibi. Bestaat zoiets daar ook? En zo ja, hoe heet het daar? En zo nee, wat dan?
Wij gaan volgende week voor ruim 2 weken naar Frankrijk. Voor de eerste week kunnen we carnibest meenemen. We hebben geen diepvries in ons caravannetje dus de 2e week eten ze gewoon een weekje brokken. Niets aan te doen, maar ik ga zeker niet dagedelen van mijn vakantie opofferen om eten voor de honden te zoeken ergens in een dorpje in de bergen.
Van een weekje brokken zullen ze echt niet dood neervallen ;)
Door tieneke
#579884
Ik zou sowiezo die brokkenzooi niet meer geven ook niet voor een paar weken,zonde toch als je hond lekker schoon en gezond is en er wordt weer van dit overbodige vulsel ingestopt?
Gewoon de plaatstelijke markt of super bezoeken niet te druk maken als je wat te eenzijdig zou voeren.
En karkasjes of nekken van kip eet je pup toch wel?
Gebruikersavatar
Door pike
#579885
Pike gaat over een week of 3-4 mee kamperen in Zweden. Ik weet niet wat ik daar kan krijgen maar ik weet een ding zeker: ik neem geen br.. mee! hij poept net zo lekker 8) Ik ga ook niet halve of hele dagen op zoek naar ingredienten. Hij zal moeten eten wat de plaatselijke slager/visboer/supermarkt aan vlees/vis/bot heeft liggen. We moeten voor onszelf eten kopen dus we kopen voor Pike gewoon wat vers vlees mee. Er is altijd vlees of vis te koop en groente ook. Dan maar een paar weken wat minder van misschien orgaan of bot. Na de vakantie gaan we dan weer volop verantwoord aan de barf! Ik heb tot nu toe wel steeds de eierschalen verzameld en gedroogd en fijngemaakt dus dat neem ik wel mee voor het geval ik niet aan kippepoten of zo kan komen (wat ik mij niet voor kan stellen), dan heb ik in elk geval iets van kalkbron.
Door tieneke
#579886
Het gevaar van brokken geven is ook dat je hond er gigantisch van aan de schijterij kan gaan als hij rauw gewend is,lijk me niet zo prettig op je vakantie.
Gebruikersavatar
Door pike
#579889
Precies en daar pas ik dus voor dat heb ik al genoeg gehad. Dit jaar gaat er geen finidiar in de koffer!
Door tieneke
#579890
pike schreef: Pike gaat over een week of 3-4 mee kamperen in Zweden. Ik weet niet wat ik daar kan krijgen maar ik weet een ding zeker: ik neem geen br.. mee! hij poept net zo lekker 8) Ik ga ook niet halve of hele dagen op zoek naar ingredienten. Hij zal moeten eten wat de plaatselijke slager/visboer/supermarkt aan vlees/vis/bot heeft liggen. We moeten voor onszelf eten kopen dus we kopen voor Pike gewoon wat vers vlees mee. Er is altijd vlees of vis te koop en groente ook. Dan maar een paar weken wat minder van misschien orgaan of bot. Na de vakantie gaan we dan weer volop verantwoord aan de barf! Ik heb tot nu toe wel steeds de eierschalen verzameld en gedroogd en fijngemaakt dus dat neem ik wel mee voor het geval ik niet aan kippepoten of zo kan komen (wat ik mij niet voor kan stellen), dan heb ik in elk geval iets van kalkbron.
Ja das een goeie tip van je met die gedroogde eierschalen ;)
Door roefus
#579902
pike schreef: Pike gaat over een week of 3-4 mee kamperen in Zweden. Ik weet niet wat ik daar kan krijgen maar ik weet een ding zeker: ik neem geen br.. mee! hij poept net zo lekker 8) Ik ga ook niet halve of hele dagen op zoek naar ingredienten. Hij zal moeten eten wat de plaatselijke slager/visboer/supermarkt aan vlees/vis/bot heeft liggen. We moeten voor onszelf eten kopen dus we kopen voor Pike gewoon wat vers vlees mee. Er is altijd vlees of vis te koop en groente ook. Dan maar een paar weken wat minder van misschien orgaan of bot. Na de vakantie gaan we dan weer volop verantwoord aan de barf! Ik heb tot nu toe wel steeds de eierschalen verzameld en gedroogd en fijngemaakt dus dat neem ik wel mee voor het geval ik niet aan kippepoten of zo kan komen (wat ik mij niet voor kan stellen), dan heb ik in elk geval iets van kalkbron.
Eigenlijk doe ik het zo bij de kat ook.
Die eet kippennekjes en eendennek en ook wel wat stukjes vleugel.
Maar ik geef er ook 'eischaalpoeder' bij, bij het geitenvlees enzovoorts.
Door Lil
#579912
Je moet het natuurlijk zelf weten. Ik ben ook al twee weken mee geweest met een boswachter midden in de natuur (niets eten kopen, geen tijd, te ver weg en zelf dus ook alleen blikvoer gegeten). Boris heeft toen blikvoer gehad zonder granen. Puur vlees zit erin, jaja en conserveringsstoffen. Merken: Pedigree pur, Rinti, Best Meat etc. Te koop in Duitsland (fressnapf of dsz).
Geen schijterij, geen allergie (heeft hij voor granen).

Als ik zo op vakantie ga dan rommel ik wat aan. Desnoods geef ik 's avonds wat van de pot (aardappeltje, groente, yoghurt, fruit etc) en alleen 's ochtends wat vlees of vis.
Let op! In Frankrijk is pens onbetaalbaar, is namelijk voor mensen bestemd ;D
Door Helen
#579916
Lil schreef: Je moet het natuurlijk zelf weten. Ik ben ook al twee weken mee geweest met een boswachter midden in de natuur (niets eten kopen, geen tijd, te ver weg en zelf dus ook alleen blikvoer gegeten). Boris heeft toen blikvoer gehad zonder granen. Puur vlees zit erin, jaja en conserveringsstoffen. Merken: Pedigree pur, Rinti, Best Meat etc. Te koop in Duitsland (fressnapf of dsz).
Geen schijterij, geen allergie (heeft hij voor granen).

Als ik zo op vakantie ga dan rommel ik wat aan. Desnoods geef ik 's avonds wat van de pot (aardappeltje, groente, yoghurt, fruit etc) en alleen 's ochtends wat vlees of vis.
Let op! In Frankrijk is pens onbetaalbaar, is namelijk voor mensen bestemd ;D
Vind ik ook hoor. Men kan ook overdrijven. Zelf eten we gerust allerhande junkfood, maar voor onze honden is een brokje zoganaamd funest. ::)
Nee hoor, wij eten lekker makkelijk op vakantie en onze honden ook. Brokken zijn prima geschikt om als tijdelijk voer te dienen bij dit soort situaties.
Door Helen
#579918
tieneke schreef: Het gevaar van brokken geven is ook dat je hond er gigantisch van aan de schijterij kan gaan als hij rauw gewend is,lijk me niet zo prettig op je vakantie.
Nou de gemiddelde vershond hoort als het goed is dergelijk gezonde en sterkte darmen te hebben dat ze juist niet aan de schijt gaan van voerwisselingen. ;)
Ik ken ook genoeg honden die deels vers deels brokken eten en die hebben ook primastabiele ontlasting.
Door tieneke
#579929
Helen schreef: Nou de gemiddelde vershond hoort als het goed is dergelijk gezonde en sterkte darmen te hebben dat ze juist niet aan de schijt gaan van voerwisselingen. ;)
Ik ken ook genoeg honden die deels vers deels brokken eten en die hebben ook primastabiele ontlasting.
Geef jij toch lekker brokken ;)
Hier komt die smerie baggerzooi er in ieder geval nooit meer in...ik offer nog liever dagdelen van mijn vakantie op dan dat mijn honden dit moesten vreten.
Door tieneke
#579932
Lil schreef: Let op! In Frankrijk is pens onbetaalbaar, is namelijk voor mensen bestemd ;D
Hier eten de Tsjechen het ook maarrr ik betaal maar 9 of 15 kc per kilo=35 eurocent of 55 eurocent dus misschien de juiste adresjes vinden ;D
Laatst gewijzigd door tieneke op do 29 jun 2006, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ike
#579933
Ik heb nog geen problemen ondervonden in de vakanties, er is altijd wel een winkel of supermarkt te vinden waar je iets kunt kopen en ik eet ook NIET de hele vakantie junkfood en mijn hond ook niet, hoewel ik heel makkelijk ben hoor, btw.....mijn hond had in zijn brokken tijd eeuwig darmproblemen dus dat doe ik nooit weer, van mijn part eet ie drie wkeen kip en gehakt of zo ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door