Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Birgit
#579913
We zijn gisteren in de duinen aan het wandelen geweest.
's Avonds zag ik aan de zijkant van Tos zijn neus een beetje drapperig vocht. Dus ik dacht modder ?
Maar toen ik goed keek zag ik dat hij de zijkant van zijn neus geschaafd heeft ofzo. Het ziet er verder schoon uit.
Alleen wat ik voor modder aanzag, is dat dan wondvocht met een korstje ?
Jullie enig idee, en wat kan ik er meer aan doen dan schoonhouden ?
Idee voor een zalfje ?
Door Lil
#579921
haha zalfje op de neus is lik lik en weer weg ;D
Hier tenminste...

Boris heeft ook wel eens de neus geschaafd maar toen heb ik het alleen schoongehouden en daarna met rust gelaten. Niets meer van te zien.
Door Helen
#579924
Kuma schaaft haar neus ook af en toe. Ik doe er niets aan en het is altijd binnen een dag of 2 helemaal weg.
Door Birgit
#579964
[quote="Lil"]
haha zalfje op de neus is lik lik en weer weg ;D
Hier tenminste...

Boris heeft ook wel eens de neus geschaafd maar toen heb ik het alleen schoongehouden en daarna met rust gelaten. Niets meer van te zien.
[/quote] ;D Ben nog niet helemaal wakker ! Tuurlijk dat likt tie er zo weer af.....
Het ziet er alleen zo gek uit. Net of hij modder in dat inhammetje heeft :P
Door supersam2005
#580019
Ik denk niet dat een hond daar last van heeft.
Mijn Jack Russell begraaft weleens iets in de scherpe grindsteentjes. Ik zie hem dan heel ijverig met zijn neus de steentjes op een hoop schuiven zonder problemen. ;D
Zo duikt hij ook altijd met z'n snuit in een molshoop. Toen de grond bevroren was deed hij precies hetzelfde, zodat ik zijn hele neus zag "omkrullen" en terugstuiteren. Hij gromde wat, likte zijn neus en ging gewoon weer verder. ;D
Kleine wondjes genezen heel snel.
Door Netty
#580254
Tof heeft wel vaker een geschaafde neus.....een teckel met ultra korte pootjes die moet niezen op straat :-\
het gekke is dat ze het nooit moet in huis, maar zodra ze naar buiten gaat moet ze niezen....ze niest niet als ik haar op mijn armen mee naar buiten neem, alleen als ze zelf loopt :-X
Door Birgit
#580793
[quote="Birgit"]
We zijn gisteren in de duinen aan het wandelen geweest.
's Avonds zag ik aan de zijkant van Tos zijn neus een beetje drapperig vocht. Dus ik dacht modder ?
Maar toen ik goed keek zag ik dat hij de zijkant van zijn neus geschaafd heeft ofzo. Het ziet er verder schoon uit.
Alleen wat ik voor modder aanzag, is dat dan wondvocht met een korstje ?
Jullie enig idee, en wat kan ik er meer aan doen dan schoonhouden ?
Idee voor een zalfje ?
[/quote]


Vanmiddag ging ik met Tos voor zijn inentingen naar de DA. Ze schrok
een beetje toen ze hem ging nakijken, en zijn neus zag. Toen ze Tos temperatuurde was het 39.4 ºC Zo ging ze Tos niet enten. Eerst die neus, die volgens haar dus ontstoken is over zijn. Ze schreef antibiotica voor.
Ik heb denk ik wel 3 keer gevraagd of dat echt nodig was, omdat ik er niet
zo kapot van ben. Ze dacht dat het anders erger zal worden Dinsdag moet ik terug komen om te kijken of het minder is, anders zou het ook een schimmel kunnen zijn. Het schijnt erg zeer te doen zei de da.
Heb ik het dan zo verkeerd ingeschat, ik had niet het idee dat Tos er zo'n last van had !

Tos woog trouwens 33 kg. En vorig jaar 32,9 kg Mooi hè ?
Door Elise
#580797
auw pijn aan de neus!

Overigens meet ik bij de honden altijd vlak voor ik naar de DA ga zelf de temperatuur (zelfde thermometer als de DA), want vooral Fieps laat door de spanning van het dierenartsbezoek haar temp een paar graden omhoog schieten. Maar Tos lijkt me niet zo'n druktemaker voor de DA ;)
Door Birgit
#580825
[quote="Elise"]
auw pijn aan de neus!

Overigens meet ik bij de honden altijd vlak voor ik naar de DA ga zelf de temperatuur (zelfde thermometer als de DA), want vooral Fieps laat door de spanning van het dierenartsbezoek haar temp een paar graden omhoog schieten. Maar Tos lijkt me niet zo'n druktemaker voor de DA ;)
[/quote]
Da's een goeie Elies. Neuhhh, Tos is boelkloedig ;D Maar ik zou het kunnen doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door