Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#579011
Hier ook een vraagje over zalmkop. Heb vanmiddag bij de visboer naar zalmkop gevraagd, kon ze zo mee krijgen en dat heb ik dus gedaan.
Weet alleen niet goed wat ik er mee aan moet ;D

Ze waren al bevroren maar nu las ik hier ergens dat er parasieten in kunnen zitten. Hoe lang moeten ze in de vriezer voordat je ze kunt geven??

Wanneer kun je beginnen met zalmkop te geven? Ze hebben eigenlijk pas sinds een week of 4 dat ze eendennekken en lams/geiten ribben krijgen, en dat ook niet elke dag.

Zo las ik ook dat er veel mensen een hele kop geven maar ik weet niet of dit teveel is voor die 2 van mij. Het zijn natuurlijk niet zo'n grote honden.

Moet ik daar dan ook eerst met een hamer op meppen.

Graag advies

Ik krijg ze trouwens wel gratis, dus dat is mooi meegenomen.
Door Lizzy
#579013
Als de zalm uit de Pacific Ocean komt (hetgeen vrij onwaarschijnlijk is. Meestal komt de zalm die je hier koopt uit Scotland of Noorwegen), dan moet je 'm invriezen. Anders in principe niet. Ik vries ze desondanks altijd wel een paar dagen/weken in. Omdat ik denk dat gekweekte vis meer parasieten bevat als niet-gekweekte.

Verder kun je, als je 1 hele kop per hond teveel vindt, de kop met een schaar in tweeen knippen. Geen leuk klusje maar wel te doen.
Door tt-tjes
#579017
Dan laat ik ze lekker eerst een paar weken in de vriezer.

Heb ik ook nog wat tijd om te wennen aan het idee dat ze zalmkop eten.
Kan goed zijn dat ik het tegen die tijd nog niet aandurf, maar dan kan ik nog altijd het vlees er af halen en dat aan ze geven.
Ik schrok er namelijk wel van hoe groot die dingen zijn.
Door chrisje
#579107
[quote="tt-tjes"]
Dan laat ik ze lekker eerst een paar weken in de vriezer.

Heb ik ook nog wat tijd om te wennen aan het idee dat ze zalmkop eten.
Kan goed zijn dat ik het tegen die tijd nog niet aandurf, maar dan kan ik nog altijd het vlees er af halen en dat aan ze geven.
Ik schrok er namelijk wel van hoe groot die dingen zijn.
[/quote]

De zalmkop van deze week woog maar liefst 780 gr ;D
Door tieneke
#579275
[quote="chrisje"]
De zalmkop van deze week woog maar liefst 780 gr ;D
[/quote]
Beetje hond zou daar van schrikken :o :o ;D ;D
Door tt-tjes
#579342
Ben dan geen hond, maar ik in ieder geval wel.

Die mafketels van mij liepen alleen maar aan die plastic tas te plukken toen ik er mee thuis kwam.
Door K&D
#579612
Wij hebben een hondje die per dag ongeveer 1 ons eet. Zie je het voor je, hoe ik die kop in stukjes sta te snijden......... :P Halfbevroren gaat dat overigens het beste.
Ze vindt het nu zalig en trekt ze zowat uit de fietstas als ik ermee thuis kom. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door