Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door alies2
#57864
Sinds Bommel op vlees staat lijkt het of hij nog drukker is dan anders. Met name 's ochtends staat hij te springen, niet omdat hij nodig moet, gewoon omdat hij aandacht wil en lekker rennen. Voorheen kroop hij na de begroeting nog wel eens in zijn mand terwijl wij onze lenzen indeden. Dat is er nu niet meer bij! Hij heeft geen rust in zijn kont totdat hij aan de springer zit en lekker kan draven. Voor de eigenaren van een hond die Alle Dagen Heel Druk is, is dit niet altijd prettig. Wij kunnen weinig anders bedenken dan dfat dit door het voer komt. Is iemand bekend met dit "probleem"?
Alies2
Gebruikersavatar
Door sylvia
#57880
Er zijn meer honden die vitaler worden van vers voer,eigenlijk zijn ze dan hoe ze echt zijn.
Ik denk dat je dus wat aandacht moet schenken aan de opvoeding zo van hier is je uitdol moment en hier ga je gewoon even rustig jezelf vermaken.
Door sharpie
#57887
Het komt idd vaker voor dat honden aktiever worden als ze versvoer krijgen.
Het komt omdat ze zich lekkerder voelen en meer energie hebben omdat versvoer gezond is.
Als je gezond bent heb je meer energie, dat geld voor mensen ook.
Als mensen het niet prettig vinden dat hun hond drukker/aktiever/energieker/gezonder is als ze vers te eten krijgen, kan je je afvragen of ze wel beseffen dat een hond nu eenmaal zo hoort te zijn en dat een hond op brokken over het algemeen dus eigenlijk minder lekker in zijn vel zit.
Als mensen het dus belangrijker vinden dat hun hond rustiger is, inplaats van dat hij lekker in zijn vel zit, vraag ik me af waarom ze dan een hond hebben ???
P.S. Dit is dus niet persoonlijk naar jou gericht. ;)
Door Lupa
#57888
hij zit gewoon lekker is zijn vel, hij krijgt de goeie dingen binnen.
Ik zie daar geen probleem er in, je hond is vrolijk,
dat is positief.
Door arenda
#57890
;D jajaja, die honden van mij hadden al adhd maar das nu opgeschroeft naar adhevd >:(
heel erg verschrikkelijk druk dus.
die honden van mij hebben gewoon heel erg weinig slaap nodig waarschijnlijk, maar gelukkig hebben ze elkaar :-\
moet alleen nog zorgen dat mn tuin afgechut wordt zodat ze zich daar ook gedeeltes van de dag in uit kunnen leven ipv in huis :o vlak naast mn jongste van 5.
alleen de buren dan he :-[
maar ach na jaren niet gespeeld, maar wel nadrukkelijk aanwezig geweest te zijn, ben ik stiekem toch wel trots op dat drukke :-D
en ach hier in huis zitten er meer met adhd achtige verschijnselen, dus soort zoekt soort.
maar alles bij elkaar moet ik wel zeggen, ja de honden van mij hebben een enorme energie boost gekregen van vers vlees 8)
Door Jose
#57917
Hoi....

Ja hier is het tot nu toe eigenlijk rustiger geworden. Geen gezeur meer om speeltjes geen overdreven drang om iets te doen. Wij vinden ze dus rustiger dan anders misschien dat dat nog veranderd. Maar ik vind ze een hele tevreden indruk achterlaten. Beter als eerst, ze konden hier echt hyper actief zijn. Terwijl ze nu naar een flinke wandeling smiddags een maaltje vers krijgen en dan lekker uit gaan buiken. Moesten ze eerst nog tien keer staan blaffen voor de kast om te spelen of dergelijke. Ook na de andere wandelingen blijken ze daar genoeg aan te hebben dat was eerst dus niet.

Eerst stonden ze altijd voor de deur te zeuren om koekjes, maar na twee weken vers komt dat ook niet meer voor. Ze vinden hun eten gewoon lekkerder, en hebben daar voldoende aan.
Door Jolly
#57965
in het begin was chasey 10 X onstuimiger dan dat hij al was, en hij was al heel erg . dat is nu over. Ik merk wel dat hij makkelijker is geworden, daarmee bedoel ik, dat asl we een dagje rustig zijn, hij dat ook is en als we zelf druk zijn hij dat ook mee doet. Voorheen was hij altijd ruk en konden we nooit hem uitlaten , voeren en dan terug in bed kruipen, nu wel is best heerlijk hoor af en toe ;D
Door Helen
#58118
Balou is ook rustiger geworden. Relaxder. Terwijl ze buiten altijd uit haar dak gaat. Heel ideaal. Binnen geen kind aan en buiten gaat ze los.

groetjes Helen
Door alies2
#58131
Bedankt voor alle reakties! Bommel krijgt altijd 's avonds laat eten dus het kan heel goed zijn dat de brokken hem niet goed bevielen en dat hij daardoor wat sloom was. Verder is het een hyperhondje en nu dus ook 's ochtends.
Alies2
Door Diegel
#58139
Hier net als Balou, buiten helemaal wild rennen, springen, binnen zo mak als wat... heerlijk..
Ik moet eerlijk zijn, wat opvoeding betreft hebben we niet zo veel moeite gedaan, buiten wat consequente regeltjes aanhouden... dus ik denk echt dat het de voeding (BARF) is die van Diegel zo'n heerlijk evenwichtige hond heeft gemaakt.. :-*
En ik moet hier toch ook nog aan toevoegen, een hond heeft RUIMTE nodig!!!!!
Laatst gewijzigd door Diegel op wo 25 feb 2004, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door