Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Pyts
#579031
Here we go... ;D

Ik heb een menu samengesteld, a.d.h.v. voorbeeld van Lizzy. Mijn eigen plan is om 3,5 dag CB Natuur te gaan voeren ma/di/woe (dan werk ik) en dan vanaf donderdagmiddag te gaan barfen. Ik heb een menu samengesteld voor Ravasz, Vizslapup van 9 weken en 8 kilo zwaar:

Ik heb de volgende percentages aangehouden:
Vleesbot 60%
Groentes 15%
Orgaan 10%
Tafelrest+supplementen 5%
Spiervlees 10%

Voor een pup van 8 kilo, met een behoefte van 7,5% (hij is zeer actief) is dit in totaal een week-hoeveelheid van 4200 gram. Iv.m. de kvv wordt dit dus de helft, is 2100 gram per week.

2100 gram gedeeld door 3,5 dag, is zo'n 600 gram per dag. (dit wordt lastig met die halve dag...)

Deze 2100 gram moet bestaan uit:
1260 gram vleesbot
315 gram groentes
210 gram orgaan
105 gram tafelresten en supplementen
210 gram spiervlees

Ik heb voor Ravasz hiermee het volgende menu samengesteld

Dag 1
's morgens
200 gr. kvv

's middags
kipkarkas

's avonds
200 gr zalm

Dag 2
'morgens
250 gr kippennek

's middags
90 gr groente plus 1 ei
een eendennek rond de 100 gram

's avonds
60 gr kippenlever
60 gr runderkopvlees

Dag 3
's morgens
250 gram eendenek

's middags
100 gr. koolvis
90 gr groentenmix en schep rijst

's avonds
100 gr kippennek
50 gr. kiporgaantjes maag/hart

Dag 4
's morgens
300 gr Haas

's middags
150 gr runderpens

's avonds
150 gr. lamssnippers
1 ei en een beetje biogarde


Wat vinden jullie hier van? Nogmaals, het gaat om een pup van 9 weken! (volgende week 10 weken, maar dat terzijde.
Laatst gewijzigd door Pyts op di 27 jun 2006, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#579309
Ik vind het er ook goed uit zien! Je afwisseling is prima!! Ja, ziet er goed uit. Ik zou zelf ietsjes minder bot geven. 50% vleesbot vind ik wel genoeg. In de plaats daarvan zou je ietsjes meer spiervlees en ietsjes meer orgaanvlees mogen/kunnen geven.
Door Pyts
#579479
[quote="Lizzy"]
Ik vind het er ook goed uit zien! Je afwisseling is prima!! Ja, ziet er goed uit. Ik zou zelf ietsjes minder bot geven. 50% vleesbot vind ik wel genoeg. In de plaats daarvan zou je ietsjes meer spiervlees en ietsjes meer orgaanvlees mogen/kunnen geven.
[/quote]

Maar orgaan zit toch al heel veel in kvv? Daarom heb ik dat op 10% geschaald...
Door Pyts
#579530
[quote="tieneke"]
Ziet er goed uit zeker qua diersoorten ;)
Zou alleen die schep rijst weglaten.
[/quote]

Mmm, de schep rijst eruit, maar wat moet er dan in aan tafelresten?

De fokker gaf zeewier bij, is dat misschien een idee?

Doe eens een leuke en lekkere suggestie! ;)
#579541
Is een Viszla qua kaliber te vergelijken met een Mechelaar?
Binnenkort komt er bij ons namelijk een pupje bij en ik ben alvast wat aan het voorbereiden.
Zou hem dadelijk zoveel mogelijk op barf willen zetten!
Door Pyts
#579544
[quote="Judith van Sam"]
Bij mij valt in de categorie tafelresten: rauw ei (maar die voer je al), hüttenkäse en af en toe een scheut yoghurt.
[/quote]

Ahaa, geen resten dus. ;D Prima, lijkt me ook voldoende. Kan ik eventueel door die yoghurt nog wat tonijn roeren? (uit blik op waterbasis) Daar is Fré (de cocker) dol op namelijk.
Door Pyts
#579550
[quote="workingmalinois"]
Is een Viszla qua kaliber te vergelijken met een Mechelaar?
Binnenkort komt er bij ons namelijk een pupje bij en ik ben alvast wat aan het voorbereiden.
Zou hem dadelijk zoveel mogelijk op barf willen zetten!
[/quote]

Qua kaliber?? Qua grootte denk ik wel, althans, een Vizsla-reu weegt 27-30 kilo als hij volwassen is.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#579551
[quote="Pyts"]
Ahaa, geen resten dus. ;D Prima, lijkt me ook voldoende. Kan ik eventueel door die yoghurt nog wat tonijn roeren? (uit blik op waterbasis) Daar is Fré (de cocker) dol op namelijk.
[/quote]

Anderen geven wel af en toe wat van iets dat ze zelf over hebben hoor, dus dat kan ook. Is maar net waar je voor kiest (en of je iets over hebt natuurlijk 8)).

Ik quote Lizzy even uit een ander topic:

'Tonijn is eigenlijk niet zo ideaal. Tonijn bevat veel kwik (erg vervuild) en men raadt aan, bij mensen, om niet vaker als 1 keer per maand tonijn te eten. Dat lijkt me ook maximaal voor honden. Je kunt ook makreel, haring, sardien, zalm in blik geven. Dat is beter. Het mooiste is als je deze vissoorten (makreel, haring, sardien, zalm) afwisselt!'

Vis uit blik is natuurlijk wel verhit geweest. Je kunt ook beginnen met rauwe sardientjes (eerst in stukjes, later in zijn geheel) en later bijvoorbeeld een maaltijd zalmkop voeren. De mijne doen daar een moord voor, maar er zijn ook honden die geen vis lusten.
Door Pyts
#579579
Dan geef ik er wat zalm door, dat heb ik ook wel staan. En ik moet wachten op mijn zalmkoppen, dus zo hebben ze daar dan ook wat van binnen.

Fré kreeg veel vaker dan eens per maand tonijn, blij dat ik nu beter weet! Thnx. :)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door