Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door -sanne
#578999
Ik heb mijn 4 katten vanmiddag voor het eerst kuikens voorgeschoteld.
en oh oh wat vonden ze het heerlijk.
ze vonden het nog geen blik waardig.
Kan ik iets doen waardoor ze het wel gaan eten???
Toen heb ik het aan de hond gegeven, deze heeft er 100x op gekauwd en het weer uitgespuugd ::)
Ik heb volgens mij geen katten hoor, ze lusten niks :'(
Ze willen alleen maar dood gekookte brokken en blikvoer ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#579133
Dat is helemaal niet raar hoor, jouw katten hebben nooit geleerd dat die dingen om te eten zijn.
De volgende keer doe je ze koken en dan geven, gewoon helemaal kompleet koken dus niets eraf halen en dan als ze een beetje afgekoeld zijn geven , dan ruiken ze al eetbaar.
Als ze dat eten dan ga je ze steeds minder gaar koken totdat je ze rauw geeft en dan knip je een kuiken door de midden dat ze doorhebben dat ze dat ook zo kunnen eten.
Door mizoes
#579407
Hallo,

Weet iemand van jullie een goed adres in Den Haag of omstreken waar je eendagskuikens kan halen?

Bvd :)

Groet Mizoes
Door Borke
#579416
mizoes schreef: Hallo,

Weet iemand van jullie een goed adres in Den Haag of omstreken waar je eendagskuikens kan halen?
Canis Naturalis bezorgt ze bij je thuis ;D
Door -sanne
#579501
Nu heb ik er een in de pan zitten maar hoe lang moet dat eige nlijk en hoe zit het met de botjes????
Door tieneke
#579503
-sanne schreef: Nu heb ik er een in de pan zitten maar hoe lang moet dat eige nlijk en hoe zit het met de botjes????
Ik zou hem even in heet water laten maar zeker niet koken,als het kuiken warm is ruikt het hopelijk wel lekker.
Brrr moet er niet aan denken zo'n geel bolletje in mijn pan :-X ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#579573
-sanne schreef: ze lusten het nog niet..... :'(
en de hond nog minder.... :'(
Heb je hem gaar gekookt?
Door tieneke
#579666
sylvia schreef: Heb je hem gaar gekookt?
Brrr...dat gele gevalletje in je pan ;D ;D
Wat we al niet doen voor onze verwende beestjes ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#579718
tieneke schreef: Brrr...dat gele gevalletje in je pan ;D ;D
Wat we al niet doen voor onze verwende beestjes ::)
Bij ons werden er vroeger iedere dag 2 kilo kuikens gekookt voor 25 perzen ;D
Door -sanne
#579822
ik heb t kuikentje 5 minuten gekookt ofzo hij was helemaal grijs en de poten waren gekruld.
Moet ik ik m anders in stukjes snijden?? maar ja ze roken eraan en liepen weg.......
Ik vind het zo jammer...
Door tieneke
#579824
sylvia schreef: Bij ons werden er vroeger iedere dag 2 kilo kuikens gekookt voor 25 perzen ;D

2 kilo gele gevalletjes :o :o ;D ;D
Door Mayka
#580027
Je kunt ook proberen om een rauw kuiken doormidden te snijden of te knippen. Als het goed is loopt dan het eigeel er uit en 2 van de 4 katten hier waren daardoor meteen overtuigd!

Helaas werkt het niet met alle katten (hè Femke ;))
Door Femke
#580053
Mayka schreef: Je kunt ook proberen om een rauw kuiken doormidden te snijden of te knippen. Als het goed is loopt dan het eigeel er uit en 2 van de 4 katten hier waren daardoor meteen overtuigd!

Helaas werkt het niet met alle katten (hè Femke ;))
en anders moet je vragen of Titia bij je op de koffie komt, zij knipt ze met alle liefde even door midden.

Tip: als je dit doet terwijl je buurman-annex-nieuwe liefde óók bij de op de bank zit, blijft Titia voor altijd: dat mens van de kuikens
Gebruikersavatar
Door sylvia
#580075
VAndaag hebben de kittens hun eerste kuiken gekregen, sommige hadden geen hulp nodig en bij anderen hielp het even om er een pootje af te knippen.
Laatst gewijzigd door sylvia op do 29 jun 2006, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door