Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Patsy
#579244
Mijn husky-herder vangt wel eens een konijn of muis.
Hap, slik, weg. Zou het kwaad kunnen? Ziektes oplopen? Ik heb wel eens gehoord dat alleen zieke of oude konijnen gevangen worden, normaal gesproken zijn ze te snel??

Hij is trouwens nog nooit ziek geworden van zo'n buit. Komt ook maar 1x in de 3 maanden voor. En hij mag daar loslopen.
Door peerle
#579322
ik zou er niet al te zwaar aan tillen, zeker niet als het maar zo zelden gebeurt. Handig zou ik zelfs zeggen, extra variatie en gratis nog wel ! ;D
ik denk dat, als een hondenmaag rauw gewend is en dus lekker zuur, dat die dan perfect een konijn kan verteren, en als dat beestje een griepje had, betekent dat niet persé dat jouw hond daar ziek van zal worden.
Groetjes,
Peerle
Door conleeuw
#579333
nou zal ik persoonlijk niet willen dat mijn hond voor zichzelf vangt, maar ik denk als zij wel ooit iets te pakken krijg, en ik kan het afpakken dat ik dat dan zou doen, lukt het niet, dan moet ze het maar opvreten, ik zou daar dan ook niet wakker van liggen, wel weer aanlijnen in de buurt waar zij suces heb geboekt, maar ik heb een echte jager, dus mischien dat je ervan uit kan gaan dat Jazz veel meer fanatiek zou gaan jagen als ze eenmaal suces heb gehad. ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#579367
Stan heeft hier al menig eigen gevangen konijn verorberd en heeft er ook nooit iets aan over gehouden. Voordat hier de konijnenpopulatie drastisch werd verminderd door de myxomatose, barstte het van de konijnen op ons eigen terrein. Stan had hele jachttechnieken ontwikkeld waarbij hij ze klem dreef in een hoek van het hek. Omdat hij overdag vaak de hele dag buiten rond loopt, terwijl ik binnen aan het werk ben, denk ik dat ik het niet eens altijd heb gemerkt als hij er eentje te pakken had. :-\
Door supersam2005
#579606
Sam is een Jack Russell. Toen hij vier maanden oud was, had hij zijn eerste (baby)haasje al gevangen en opgegeten. Dat kleine lieve kereltje veranderde op slag in een ware tijger die zijn prooi verdedigde. ;D
Zo leerde ik de ware aard van hem kennen en waarderen.
Met Sam aan de lange lijn ga ik dagelijks op jacht. Zo eens in de week vangt hij een prooi.
Veldmuis, haas en konijn eet hij ter plaatse op en dat is hem nog altijd goed bekomen. ;)

Woelmuis, rat en mol eet hij nu niet meer op, omdat hij daar van gaat spugen als een reiger. :(
Ik zorg er wel voor dat hij geen dode dieren opeet.
Sam is overigens wel ingeënt voor de ziekte van Weil.
Door evelyn02
#590319
Hier wordt zeer geregeld een karkas gegeten (konijn, vogel, eend of vis). Ze worden er nooit ziek van. Mochten er veel dode vogels liggen dan laat ik het uiteraard niet gebeuren (ziekte onder vogels) maar normaal maak ik er geen probleem van. Vaak gebeurt het niet vlak voor mijn voeten dus het is al gebeurd voor ik erwat aan kan doen. Ik lijn ze aan als ik het niet vertrouw.

Evelyn
Door Lil
#590342
Hier worden de door de katten gevangen vogels en muizen ook door de hond gegeten. Is niets mis mee, ze vangen gezonde (jonge of oude) dieren. Zo hoef ik de resten ook niet op te ruimen ;)
Jagen doet Boris gelukkig helemaal niet, en dat is maar goed ook want ik ben in 5 min. op Duits gebied en daar mogen de jagers schieten op jagende honden.... :o
Ongeacht wat iedereen zegt : dat moeten ze bij mij eens proberen... Leuk houd liever mijn hond heel, ik laat het er niet op aan komen.
Door Lil
#590701
Lieve katten, hier dus hulp van de hond nodig zodat ik het niet in de vuilnis hoef te gooien, want ik vind het een beetje :-X :-X :-X zo'n aangegeten beest.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#591170
*Robin* schreef: ik zou het ook op laten eten. ik heb er zelf alleen geen last van want mijn poezels komen niet buiten ;D
Jouw ene poezel komt nu wel buiten en vangt al vliegen ;D
Door Lil
#591226
tieneke schreef: Het begin is er ;D
zeker weten ;D
Die van mij zijn de eerste vier jaar binnen geweest (drukke stad). Ik zei toen ze hier naar buiten mochten ook die vangen niets hahaha ;D Enne ze zijn met vliegen en motten begonnen, nu dus ook af en toe een merel....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door