Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#578552
Vandaag krijgt Ikijok voor het eerst eendennekken... Die zijn toch al aardig groter, dan de kippennekken... Klopt het dat er veel meer vet aanzit (tenminste, ik neem aan dat het witte vet is?)? Geven jullie dat, of kan ik dat er beter afsnijden? En moet ik de nekken plat slaan? Of juist heel geven?

Rachel.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#578578
Voilgens mij is eendennek wel harder van bot dus dan zou je hem even plat kunnen meppen, ik zou wel alles er aan laten zitten.
Door bas rouge
#578582
Eendennekken zijn harder dan kippennekken maar ook mijn kleine oude hondje van 9 kilo kan er prima mee overweg. Ik denk dat jou pup er ook prima mee overweg kan. De witte lellen aan de nekken kun je gewoon ook geven, hoeven er niet af.
Door Malamoods
#578583
Goed, dan ga ik me vanmiddag even lekker uitleven en die dingen effe platmeppen! ;D Ik ben benieuwd hoe hij ze vindt! Moet ik ze nog vasthouden? Of is de kans op in 1 keer naar binnen slikken heel klein? Het is wel een schrokmonster...

Rachel.
Door bas rouge
#578588
Malamoods schreef: Goed, dan ga ik me vanmiddag even lekker uitleven en die dingen effe platmeppen! ;D Ik ben benieuwd hoe hij ze vindt! Moet ik ze nog vasthouden? Of is de kans op in 1 keer naar binnen slikken heel klein? Het is wel een schrokmonster...

Rachel.
Barousse krijgt van mij geen eendennekken, die schrokt erg en slikt ze in 1 keer door, ik ben bang dat ze ergens blijven steken. Als Ikijok een echte schrokop is is het wellicht wijs om ze vast te houden.
Veel plezier, straks!
Door Lizzy
#578610
Eendennek is inderdaad wat harder, maar Linga kreeg ze op 8 weken al. Platgeslagen. Met dat witte eraan hoor. Lekker laten zitten. Op een gegeven moment slikte Linga de nekken ook in 1 keer door. Dan wordt het tijd voor wat groters. Overigens: ze deed dat toen wel vaker, dingen in 1 keer doorslikken. Nu ze wat ouder is geworden, kraakt ze wel op eendennekken en zelfs op kippenvleugels.
Door Jojo
#578624
Mijn pupje kreeg ook al eendenek met 9 weken, ze woog zelf nog geen 3 kilo ;D Wel even aan gort gemept en vastgehouden, want ook zij vond het zo lekker dat het in een keer naar binnen moest ::)
Maar het werd prima verteerd tot lichtgekleurde keuteltjes :D
Door tieneke
#578650
Voor Tinus knipte ik ze altijd door de helft omdat hij ze zo inslikte,de laatste tijd kauwt hij ???en geef ik ze heel.
Door Malamoods
#578664
Ik ben zooooo benieuwd wat Ikijok ervan vindt.... Vanmiddag eerst even een flinke spiervleesmaaltijd (vanmorgen heeft hij lamspens gehad) en dan vanavond de eendennekken... Ik heb al voorpret! 8)

Rachel.
Door Malamoods
#579012
Nou, de eendennekken gingen er fluitend in! ;D En we hebben een wedstrijdje gedaan wie er het meeste aan het genieten was.... Winnaar: onbekend (ik hou het op gelijkspel). :D

Als jullie honden de eendennekken kraken, bedoelen jullie dan dat je af en toe wat bot hoort kraken, of knipt hij de nekken dan echt doormidden?

Ben nu benieuwd naar de ontlasting....

Rachel.
Door tieneke
#579062
Hier kraken ze het bot zonder het echt doormidden te bijten,meestal is de ontlasting hierna aan de harde kant.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door