Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
#57869
Even zeuren hoor...maar ik wordt er zo kriegel van.... ???

Sinds 29 januari geef ik Beau 's avonds KVV, meestal carnibest of bibi, afgewisseld met 1 of 2 keer p/wk een lap pens. 's Ochtends krijgt hij farmfood brok. En sinds die tijd heeft hij dus af en aan diarree..... :-[

Dan gaat het weer een weekje goed, en dan weer 3 dagen dunne....Hij eet prima en is verder niet ziek, maar toch begint bij mij het idee te 'jeuken' dat hij moeite heeft met de boel te verteren.
Dus: farmfood laten staan? (heb ik al een ruime week gedaan...heeft niet geholpen)...Ander merk vlees: heb nu dus Bibi (dankzij Annemieke)....maakt ook niet uit...Yoghurt: krijgt hij al, bijna elke avond een slok....

Of heerst het gewoon en is hij, door zijn medische achtergrond, gewoon bevattelijker dan anders?
Volledig Barfen is voor mij helaas geen optie, te lastig met inkopen (moet ook nog werken), toch ook eng (die botten he...hij is een slokop)....en van de groentemix gaat hij enorm winden en rommelt zijn binnenwerk...

Ohh...ik hoop toch zo dat het gewoon een fase is....of een virusje dat heerst...want hij geniet er zo van (en ik dus ook)....Kunnen jullie mij geruststellen?
(mijn man begint ook zo langzamerhand zijn twijfels te uiten...grom grom.....)
Peet
Door Peet
#57871
Peet schreef: Even zeuren hoor...maar ik wordt er zo kriegel van.... ???

Sinds 29 januari geef ik Beau 's avonds KVV, meestal carnibest of bibi, afgewisseld met 1 of 2 keer p/wk een lap pens. 's Ochtends krijgt hij farmfood brok. En sinds die tijd heeft hij dus af en aan diarree..... :-[ (en daarmee bedoel ik uds echt 6 tot 8 x per dag hoge nood, vieze dunnen kledder, wel donker van kleur)

Dan gaat het weer een weekje goed, en dan weer 3 dagen dunne....Hij eet prima en is verder niet ziek, maar toch begint bij mij het idee te 'jeuken' dat hij moeite heeft met de boel te verteren.
Dus: farmfood laten staan? (heb ik al een ruime week gedaan...heeft niet geholpen)...Ander merk vlees: heb nu dus Bibi (dankzij Annemieke)....maakt ook niet uit...Yoghurt: krijgt hij al, bijna elke avond een slok....

Of heerst het gewoon en is hij, door zijn medische achtergrond, gewoon bevattelijker dan anders?
Volledig Barfen is voor mij helaas geen optie, te lastig met inkopen (moet ook nog werken), toch ook eng (die botten he...hij is een slokop)....en van de groentemix gaat hij enorm winden en rommelt zijn binnenwerk...

Ohh...ik hoop toch zo dat het gewoon een fase is....of een virusje dat heerst...want hij geniet er zo van (en ik dus ook)....Kunnen jullie mij geruststellen?
(mijn man begint ook zo langzamerhand zijn twijfels te uiten...grom grom.....)
Peet
Gebruikersavatar
Door sylvia
#57878
Ik denk dat je het kompleet weglaten van de brokken even wat langer de kans moet geven,en ik zou hem voorlopig maar even op 1 soort voer houden,dus bv alleen de bibi of alleen de carnibest,doe dat een week of 6 en kijk dan eens verder.Ook geen koekjes enzo geven.

Tenminste zo zou ik het doen.
Door Lizzy
#57879
Mjah, dit zou kunnen duiden op ontgiften. Als hij mijn hond was zou ik hem een tijdje alleen nog maar versvlees geven en verder niks. Geen brokken, geen yoghurt en zelfs geen pens. Misschien moeten zijn darmen gewoon tot rust komen. Als het niet werkt, dan zou ik zelf een ander versvleesmerk proberen.

En, als zijn darmen het dan weer lekker doen, dan zou je langzaam weer wat dingen toe kunnen gaan voegen.

Maar mijn ervaring is dat veel mensen graag te snel allerlei zaken willen toevoegen/mengen/tegelijkertijd willen geven terwijl de darmen van de hond daar nog niet tegen kunnen. Ik weet natuurlijk niet of dat voor jou ook geldt ;D, maar dat kan jij zelf beoordelen!

Groetjes, Lizzy
Door Peet
#57896
ahum...jaaa... ;D...ik ben natuurlijk enthousiast....en heb dan te weinig geduld....... :P
OK...1 merk...no cookies (aggoossh....hoe moet ie nou 's avonds inslapen, zonder laatste koekje??......ook niet de eigengemaakte??)...
geen pens? (Dat helpt bij hem, vaak wel om de boel weer te stoppen...).
Ook geen fyto meer?
Door Lizzy
#57897
Peet schreef: ahum...jaaa... ;D...ik ben natuurlijk enthousiast....en heb dan te weinig geduld....... :P
OK...1 merk...no cookies (aggoossh....hoe moet ie nou 's avonds inslapen, zonder laatste koekje??......ook niet de eigengemaakte??)...
geen pens? (Dat helpt bij hem, vaak wel om de boel weer te stoppen...).
Ook geen fyto meer?
Nope. Niks. Want weet je, als je dingen als pens en fytomix en koekjes blijft geven, dan weet je dus niet of het door het versvleesmerk komt of door iets anders. Heb even geduld. Geef even alleen Bibi (in de natuurmix en Bibimix zit volgens mij trouwens redelijk wat pens). Als het dan niet over gaat, dan zou je dus een ander merk kunnen proberen om te kijken of hij daar beter tegen kan.

Dat is tenminste mijn mening hoor! Misschien zijn er mensen die een andere mening hebben!
Door Peet
#57900
Giardia? Ik dacht niet dat dat in Hilversum heerst...maar ja...je weet nooit.....

In ieder geval gaat het nu weer beter...gisteren nog dunne maar nu wordt het inmiddels alweer wat dikker. Maar hij heeft dus nu (om half 3 'smiddags) al 4 keer gepoept....vind ik zelfs voor hem wel veel....
Door Eidos
#57941
Ik zou ook inderdaad even alles weglaten en alleen versvlees geven... Mijn duitse herder had ook altijd diaree en in het begin van de overstap naar vers heeft hij ook wat aangerommelt ( dan weer 2 dagen goeie ontlasting dan weer dunne... ) Inmiddels is alles goed en heeft hij zelden diaree..

Mocht hij zijn "voor het slapen gaan koekje" erg missen kun je hem altijd nog iets ( een lepel ) van de carnibest of bibi geven.. zo heeft hij wel wat in zn buikje zitten en hoeft ie niet met een leeg gevoel te gaan slapen.

Succes met beau en geef het niet te snel op hoor ;)..
Eidos kreeg door het ontgiften ook nog eens veel meer last van jeuk ( ik heb het grote vermoeden dat hij niet tegen graan kan aangezien hij gigantische allergische reacties kreeg van de brokken ).. Dit heeft een maand of 2 geduurd, maar inmiddels zijn ook al die klachten verdwenen.. Eigenlijk zijn er helemaal geen klachten meer te vinden bij eidos... Hou dus nog even vol, en bouw het rustig op als alles goed gaat.

Liefs barbara
Door Peet
#57945
grumble....ik hoorde net een heel onrustige Beau.,...zacht gepiep en gezeur.....ga dus kijken...ja hoor..."help help, ik moet er uit"...rennen de tuin in....fleeeetttsss...... :-[...het is weer zo ver....
nou ja, ik zal de raad opvolgen.....ik hoop echt dat het helpt...
Door tieneke
#57946
Peet schreef: Giardia? Ik dacht niet dat dat in Hilversum heerst...maar ja...je weet nooit.....

In ieder geval gaat het nu weer beter...gisteren nog dunne maar nu wordt het inmiddels alweer wat dikker. Maar hij heeft dus nu (om half 3 'smiddags) al 4 keer gepoept....vind ik zelfs voor hem wel veel....

Ik denk dat als je de brokken vervangt door versvlees hij nog maar 1 keer per dag poept ;)
Zeker van de Farmfood scheet Kobus olifantshopen,en na een paar weken toch weer diarree.
Ik heb toen meteen 4 grote volle zakken ff eruitgesodemieterd naar het goede doel ;)
Vanaf die dag was het alleen nog maar vers!
Waarom ga je niet eerst een paar maanden alleen versvlees geven?
Misschien bevalt het wel zo goed dat je helemaal niet meer zelf wilt samenstellen,wat overigens echt niet hoeft!
Je kan altijd nog 1 a 2 keer per week zelf samenstellen of een lekker bot geven.
Zo heb ik het ook gedaan,zonder koekjes en ander verboden lekkers.
Dan weet je zeker waar het van komt.
En als koekje geef je gewoon een lekker zelfgedraaid balletje versvlees van wat je voert ;) :D
Door Lind@
#58113
Lothar had eigenlijk ook van pup af aan problemen met zijn ontlasting.
Op een gegeven moment werd hij ontzettend ziek en dacht de DA dat hij dood zou gaan.
Ik had echt al heeeeel veel soorten brokken geprobeerd, maar niets hielp. Steeds weer dunne en veel en vaak poepen.
Volgens de DA had hij een allergie voor dierlijke eiwitten en ik kreeg daar speciale brokken voor.
Eventjes ging het goed maar toen begon zijn ontlasting weer steeds dunner te worden.
Totdat ik het advies kreeg van iemand om Carnibest te gaan geven en ik vond het eigenlijk heel eng. Omdat als hij echt een allergie zou hebben hij dan misschien helemaal wel doodziek zou worden.
Nu geef ik hem al een tijdje ALLEEN Carnibest en het gaat hardstikke goed!
Ik vond het ook zielig dat hij verder niks anders mocht, maar zijn darmpjes moesten echt even goed tot rust komen en het heeft ook best even geduurd voordat zijn ontlasting goed was.
Door Paul_Barte
#58116
Stop eens met het geven van Farmfood en ga over op een ander merk goede brok!!! Brokken en vlees moeten matchen met elkaar en dat is heel vaak NIET het geval met Farmfood.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door