Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#578711
De poelier levert mij zaterdag een haas, geslacht en verpakt in verschillende zakken. Wat is de meest praktische manier om dit te laten verpakken? Kent iemand de vaktermen? Moet ik ook vragen om de organen erbij? De honden eten nog veel kvv, dus in principe heb ik dit niet echt nodig. Maar, je koopt een hele haas, dus waarom ook niet hè??

Ik betaal 12 euro voor zo'n 3 kilo aan versneden haas.

Alvast bedankt, groetjes Pyts
#578884
Pyts schreef: Oh ik zat zelf meer in de richting te denken van poten apart, romp apart, zoiets??Heb een pup en die eet met de week meer natuurlijk.

Maar dat telt allemaal als vleesbot of niet??
Ja telt allemaal als vleesbot en dat ene hartje,lever en niertjes is te verwaarlozen zou ik er gewoon bijgeven.
#578904
Ik zie mezelf het nog niet zagen, maar de poelier zou alles los halen, en ik krijg het vers, dus ik kan waarschijnlijk zelf nog handige porties maken. Is die prijs een beetje ok? 12 euro voor 3 kilo vlees?
#578912
Pyts schreef: Ik zie mezelf het nog niet zagen, maar de poelier zou alles los halen, en ik krijg het vers, dus ik kan waarschijnlijk zelf nog handige porties maken. Is die prijs een beetje ok? 12 euro voor 3 kilo vlees?
Gaat heel makkelijk met planten knipschaar voor struiken/takken!
Het lijkt me juist veel makkelijker om zelf de maat te knippen omdat je verschillende maat porties wil hebben toch?
Wanneer de orgaan er uit gehaald is, en de haas verder is "schoon gemaakt" dan is ie klaar om de knippen!
#578990
202spots schreef: Gaat heel makkelijk met planten knipschaar voor struiken/takken!
Het lijkt me juist veel makkelijker om zelf de maat te knippen omdat je verschillende maat porties wil hebben toch?
Wanneer de orgaan er uit gehaald is, en de haas verder is "schoon gemaakt" dan is ie klaar om de knippen!
Ik zat bij de Blokker te zoeken om een vleesschaar, maar die kan dus gewoon uit de garage komen...Evenals de vleeshamer. ;D

Ik wacht zaterdag even af, mocht het nodig zijn dan vraag ik de volgende keer of ik 'm helemaal mag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door