Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Robian
#578383
Hallo Allemaal,

Zoals sommigen misschien weten heb ik Meisje nu 1,5 week bij ons.
Ze wordt binnenkort 13 jaar en ze is wat stijfjes, vooral in de achterhand. Ze red het bijvoorbeeld net niet om op de stoelzitting te springen.

Zal ik haar Glucosamine gaan geven voor haar stijfheid en hoeveel mag een kat daarvan hebben?
Of is er een ander middeltje waar jullie goede ervaringen mee hebben?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#579137
Robian schreef: Het is niet goedkoop :-[.
Syl, heb jij er goede ervaringen mee?
Ja ik heb er heel goede ervaringen mee, ik geef het aan Eden. Het is inderdaad prijzig maar het werkt goed.
Door Robian
#579239
sylvia schreef: Ja ik heb er heel goede ervaringen mee, ik geef het aan Eden. Het is inderdaad prijzig maar het werkt goed.
Als het goed werkt dan is het ook het geld waard.
Het is me in het verleden heel vaak voorgekomen dat ik iets kocht wat best wel duur is en dan ook nog niet werkt. :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#579483
Robian schreef: Als het goed werkt dan is het ook het geld waard.
Het is me in het verleden heel vaak voorgekomen dat ik iets kocht wat best wel duur is en dan ook nog niet werkt. :-\
Dit is echt het geld wel waard
Door Dtje
#582226
Heb je contact opgenomen met het asiel waar ze vandaan komt? (ze kwam toch uit een asiel?).
Want misschien weten zij er meer over en in het asiel waar ik rondgehobbelt heb gaven ze 2 weken medische nazorg.
Door Robian
#582498
Mien schreef: Heb je contact opgenomen met het asiel waar ze vandaan komt? (ze kwam toch uit een asiel?).
Want misschien weten zij er meer over en in het asiel waar ik rondgehobbelt heb gaven ze 2 weken medische nazorg.
Het asiel ziet het als een stukje ouderdom (ze wordt 13). En chemische prut wil ik niet meer in dat lijfje stoppen.
Ze begonnen daar al te stuiteren toen ik het woord eendagskuiken liet vallen.

Ik kijk het me nog even aan. Misschien verbeeld ik het me, maar het lijkt of ze iets soepeler is nu.
Als ze over een maand nog stijf is dan koop ik het spiersupport.
Door Suzan54
#606100
Hallo Sylvia,

Ik zocht naar een berichtje van jou hier op het forum omdat je zo'n aardig berichtje op mijn site had achtergelaten. Ik heb je dus gevonden.
En om maar meteen op dit topic te reageren. Zwakkere spieren en artrose zijn twee heel verschillende dingen. Ze kan, zeker gezien haar achtergrond, zelfs beide zaken hebben. Slecht kraakbeen is gebaat bij goede voeding - dat doe je al - en Glucosamine. Die spierversterker klinkt ook veelbelovend. De Groene Os heeft verschillende goede producten. Om uit te sluiten dat er geen ontstekingen (ontstekingsreuma) spelen en om bijv. vast te stellen dat spierverzwakking een rol speelt, zou een dierenarts je kunnen helpen met de diagnose.
Dertien jaar is namelijk niet zo oud voor een kat alleen dieren die slechte voeding en mogelijk zelfs ontbering hebben gekend, zijn vaak jong oud voor hun leeftijd. Je hebt mijn bejaardentehuisje op m'n site bezocht - zes katten boven de tien en vandaag zag ik kort na elkaar dat zowel Elvira van zeventien onhandig zat te doen bij het springen op een klimboom en The Fonz van veertien bezorgde me een fikse kras op mijn voet toen hij op m'n schoot wilde springen. Hun kraakbeen is uitstekend (ik denk zelfs dat de voeding van de zwangere poes hierin een rol speelt) maar die spierkracht behoeft verbetering. Daar gaan we dus wat aan doen.
Door Robian
#606175
Suzan54 schreef: Hallo Sylvia,

Ik zocht naar een berichtje van jou hier op het forum omdat je zo'n aardig berichtje op mijn site had achtergelaten. Ik heb je dus gevonden.
En om maar meteen op dit topic te reageren. Zwakkere spieren en artrose zijn twee heel verschillende dingen. Ze kan, zeker gezien haar achtergrond, zelfs beide zaken hebben. Slecht kraakbeen is gebaat bij goede voeding - dat doe je al - en Glucosamine. Die spierversterker klinkt ook veelbelovend. De Groene Os heeft verschillende goede producten. Om uit te sluiten dat er geen ontstekingen (ontstekingsreuma) spelen en om bijv. vast te stellen dat spierverzwakking een rol speelt, zou een dierenarts je kunnen helpen met de diagnose.
Dertien jaar is namelijk niet zo oud voor een kat alleen dieren die slechte voeding en mogelijk zelfs ontbering hebben gekend, zijn vaak jong oud voor hun leeftijd. Je hebt mijn bejaardentehuisje op m'n site bezocht - zes katten boven de tien en vandaag zag ik kort na elkaar dat zowel Elvira van zeventien onhandig zat te doen bij het springen op een klimboom en The Fonz van veertien bezorgde me een fikse kras op mijn voet toen hij op m'n schoot wilde springen. Hun kraakbeen is uitstekend (ik denk zelfs dat de voeding van de zwangere poes hierin een rol speelt) maar die spierkracht behoeft verbetering. Daar gaan we dus wat aan doen.
Hoi Suzan,
Ik vond je site ook erg mooi. Ik heb met plezier je verhalen gelezen  :)

Meisje is nu al iets minder stijf als voorheen. Dit zonder enig voedingssupplement.
Ik denk dat voeding en de gymnastiek die ze door de jongens krijgt daar een stuk bij geholpen hebben.
We kijken het nog een tijdje aan en als ze niet verder vooruitgaat dan bestel ik de spiersupport van de Groene Os.

Toen ik meisje in Juni uit het asiel haalde heb ik haar onmiddellijk door mijn DA na laten kijken.
Volgens de DA was ze prima gezond. De ontstekingsreuma kan ik gelukkig wegstrepen.

Ik denk dat het gewoon een combinatie is van 13 jaar brok en weinig beweging in het asiel.
Ze gedraagt zich ook echt als een oude dame. Slaapt veel, wil liever niet met de jongens spelen (maar daar hebben die geen boodschap aan) en wil al helemaal niet door een jonge Ragdoll knul gewassen worden  :P
Door Suzan54
#606398
Ik begrijp dat Meisje het donkere poesje op de middelste foto is. Fijn dat ze haar ergste stijfheid al verloren heeft. Ik kwam hier voor tips over het voeren van vers eten maar dit soort tips komen ook erg van pas.
Erg leuk idee om je hele diergaarde onder je mailtjes te hebben. Ik ga eens kijken of ik dat ook kan maken. Ik heb net ontdekt hoe je foto's op de gewenste pixelgrootte kan krijgen.
Door Robian
#606460
Suzan54 schreef: Ik begrijp dat Meisje het donkere poesje op de middelste foto is. Fijn dat ze haar ergste stijfheid al verloren heeft. Ik kwam hier voor tips over het voeren van vers eten maar dit soort tips komen ook erg van pas.
Erg leuk idee om je hele diergaarde onder je mailtjes te hebben. Ik ga eens kijken of ik dat ook kan maken. Ik heb net ontdekt hoe je foto's op de gewenste pixelgrootte kan krijgen.
Klopt, Meisje is de donkere schone in het midden  :P
Ze is nog steeds wel stijf hoor, maar ze red het nu om op de bank te springen zonder de bank te perforeren  ::)

Er staan heel veel tips op dit forum. Zo had meisje last van diaree toen ze hier kwam wonen, Okugest en Probiotica erin en mevrouw was er in een oogwenk vanaf  ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door