Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door -sanne
#575623
Heeft iemand hier verstand van vit. C
Een man van een speciale drogist heeft eens iets voor me opgezocht over ester C. dit is aangevuld met calcium ascorbaat voor de lage Ph. Ook het rendement is zeer hoog het hoogst van alle c's en het is natuurlijk voor 100% niet syntetisch
Hij zei dat dit niet schadelijk is voor mens en dier.
Mn dierenarts vind beter dat ik dit niet moetgeven ivm die calcium...... icm met fosfor kan dit voor problemen zorgen.
Weet iemand hier misschien iets over.
Door Lizzy
#578370
Volgens mij wordt Ester C sneller opgenomen. Ongeveer 2 keer zo snel. En volgens mij is het een speciaal productieproces waarbij ze inderdaad gebruik maken van een calcium-ascorbaat. Volgens mij moet je bij deze vorm van vitamine C ook op de Ca:Magnesium verhouding letten. Die moet zijn 2:1. Anders heb je meer kans op botontkalking. Overigens is het verschil tussen Calcium Ascorbaat en Ester C dat Ester C ook complexfactoren bevat (bioflavonoiden en rutine enzo). Volgens mij is het Calcium gehalte in Ester C trouwens zo laag dat het weinig invloed heeft. Het is wel schreeuwend duur.... Ik zou zelf alleen Ester C verkiezen (boven ascorbinezuur) als ik niet tegen zure vitamine C kon of meer vitamine C in wil gaan nemen, waarbij ik dan last krijg van de hoeveelheid zuur in ascorbinezuur. Als dat niet het geval is, dan zou ik ascorbinezuur gebruiken. Gewoon, vanwege de prijs.
Door -sanne
#579289
Dank je het is duidelijk ;D
Ik had gehoopt dat als je 10 gewone c's geeft dat je dan minder ester c hoefde te geven ivm het rendement.
Ik geef mn hond op dit moment al 15 gram :o C per dag.
10 gram was niet genoeg nu is haar urine al 8 dagen Ph 6 met 15 gram
Ik hoop dat dit zo blijft dus.
ze heeft gelukkig helemaal geen last van die enorme dosering. Maar ja het is wel duidelijk aan haar urine te zien dat ze zo enorm tekort had door de kanker...
Door -sanne
#580615
De ph van haar urine is veel te hoog. als ik haar dus geen vit. C geef 8,5 of hoger.
Dit komt omdat ze kanker heeft.
De urine is verder goed dus geen bloed, eiwitten of suiker.
Met de vit. C probeer ik dit omlaag te krijgen.
Zit nu op 15 gram en weer is het mis....
Nu probeer ik 16 tabletten en dan verdeeld om de paar uur.
Ontstekingen en kanker nemen alle vit. C weg dus vandaar dat het duidelijk is dat ze het nodig heeft.
Een gezonde hond gaat volgens mij van 2 gram al aan de diarree of krijgt maagklachten. zij heeft nergens last van dus heeft het echt nodig. Ze eet het ook gewoon uit mn hand....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door