Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jet
#577862
Mijn katten geef ik s óchtends en s'avonds rond half zes kvv te eten .
moeder krijgt 120gr.pd , de kittens idem dit is te weinig voor de kleintjes dus ga ik het op voeren naar 150gr pd.

maar zou dit voldoende zijn omdat ze wat ze nu krijgen snel naar binnen schrokken om tekijken wat de ander nog heeft, de kleintjes proberen het bij moeder omdat die meestal het laatst klaar is.

gisteravond voor ik naar bed ging liepen ze te bedelen ikhad geen kvv meer dus heb ik ze maar brokjes gegeven :-[ , ze vlogen erop af ofdat ze de heel de dag niets gekregen hadden, moet ik de kleintjes dan naar behoeft voeren? of die 150 gr.in drie delen verdelen wie kan mijn goeden raad geven .

ps moeder is gesteriliseerd mag zij ook meer ?
alvast bedankt Jet ;)
Door Borke
#577915
Ik weet niet wat je katten wegen en hoe oud je kittens zijn?

Onze 6 (binnen) katten wegen samen 40 kg - het zijn grote volwassen katten - en eten 1 kg per dag. Dat is dus 166 gram per kat per dag.
Als ik dat vergelijk met wat anderen hier op BP hun katten voeren, dan krijgen onze katten erg weinig, anderen krijgen wel het dubbele per kg lichaamsgewicht.

Katten die in de groei zijn of vrij buiten lopen eten altijd meer dan volwassen binnenkatten.
Ik zou gewoon wat meer geven totdat je het niveau bereikt dat ze eten laten staan en dan zou ik weer wat minder geven.

De katten krijgen hier 1 of 2 keer per dag eten.
Voor kittens is dat niet voldoende. kittens die in de groei zijn, moeten vaker eten krijgen. Jonge kittens van 6 weken wel 5 keer per dag.

Ik zou niet vers voer en brokken combineren, maar veel liever alleen vers geven.

Onze katten krijgen carnibest Lam, wat geef jij aan je katten?
Door jet
#577987
hoi,hoi,
ik geef mijn katten in het algemeen CB, ook geef ik ze wel eens rodi voor dehond (alleen de kittens) moeder lust dit niet .
A.s woensdag ontvang ik een nieuwe bestelling kvv o.a heb ik BIBI en DUCK en natuurlijk CB .De eerste twee heb ik besteld om te proberen of ze dt ook lekker vinden en om de prijs!!!!!!!!!!

Mijn kittens\

zijn nu 5 mnd en ze wegen 3 kilo moeder is 2,5jr en het laatst dat ik haar heb gewogen was ze ietsvan 3kilo :D

gr. jet
Gebruikersavatar
Door sylvia
#578088
Ik weeg nooit wat de katten krijgen en wat de kittens krijgen ook niet , ik kijk of ze er goed uitzien en daar pas ik de hoeveelheid op aan, als jouw kittens zo tekeer gaan dan geef je denk ik te weinig en zou ik gewoon ruim meer geven , dus niet met 10 gram meer gaan geven maar laat ze maar gewoon eten .
Door Robian
#578363
Ik voer mijn katten ook Carnibest.
Ik heb hier drie katten lopen en met z'n drieen eten ze ongeveer 400 - 450 gram per dag.
Het zal misschien iets meer worden want 1 van de drie is net begonnen met Carnibest eten.

Ik voer de katten drie keer per dag.
's ochtends, na het avond eten en voor het slapen gaan.
Toen mijn katten klein waren gaf ik ze echter veel vaker.
Door jeanne
#580978
hier krijgt kitten-kruimetje gewoon wat ze op kan.
ik heb geen flauw idee hoeveel het is.
ze ziet er goed uit en daar voer ik op.
momenteel is de verzot op kippennekjes, en grote stukken vlees.
ze mag zoveel eten als ze op kan.
Door quincy4
#584177
Hallo,

Ik geef mijn twee volwassen katten samen ongeveer 220 gram en elke dag een klein beetje koolvis. Dit is opzich niet zoveel, maar zij hebben hier genoeg aan. In de winter eten ze meestal wel meer, maar als het zo warm is eten ze hier duidelijk minder.
Bij quincy ( 5jaar) moet ik erg opletten dat hij niet te dik wordt. En Kyara geef ik ook vaak tussendoor een beetje biogarde en stukjes kaas.

Ik zal als ik jou was gewoon kijken wat de katten willen eten, er blijft vanzelf iets staan en zo kan je ook zien wanneer je ze teveel geeft. Ik heb dit zo ook gedaan en ze krijgen hier dus maar 110 per dag, terwijl als ik dit van andere lees dus best wel heel weinig is.

Veel succes
Anita
Gebruikersavatar
Door sylvia
#584393
quincy4 schreef: Hallo,

Ik geef mijn twee volwassen katten samen ongeveer 220 gram en elke dag een klein beetje koolvis. Dit is opzich niet zoveel, maar zij hebben hier genoeg aan. In de winter eten ze meestal wel meer, maar als het zo warm is eten ze hier duidelijk minder.
Bij quincy ( 5jaar) moet ik erg opletten dat hij niet te dik wordt. En Kyara geef ik ook vaak tussendoor een beetje biogarde en stukjes kaas.

Ik zal als ik jou was gewoon kijken wat de katten willen eten, er blijft vanzelf iets staan en zo kan je ook zien wanneer je ze teveel geeft. Ik heb dit zo ook gedaan en ze krijgen hier dus maar 110 per dag, terwijl als ik dit van andere lees dus best wel heel weinig is.

Veel succes
Anita
Wat geef jje dan precies? En waarom geef je dagelijks vis ?
Door quincy4
#584565
Ik geef allebij de katten Carnibest. En ze krijgen allebij dagelijks een beetje vis, omdat ze hier echt dol op zijn.
Dat is zo gekomen toen quincy gecastreerd werd en de dierenarts adviseerde om gekookte koolvis te geven, ik dit gedaan en dat ging er wel in. Ik had toen een hele zak gekocht en toen die zak op was was hij er zo aan gewend dat ie om half 5 een visje kreeg dat hij het hele huis bijeen zeurde. Het is nu al zolang hij hier is een gewoonte en Kyara doet nu gezellig mee ;D ( en de hond trouwens ook)

Ik weet dat vis niet echt bij het dagelijkse voedselbehoefte hoort, maar het is niet echt veel. het zijn maar een paar stukjes, en ik wil altijd dat ze sowieso hun dagelijkse portie carnibest eten.

Groetjes ANita
Door *Robin*
#584567
quincy4 schreef: Ik geef allebij de katten Carnibest. En ze krijgen allebij dagelijks een beetje vis, omdat ze hier echt dol op zijn.
Dat is zo gekomen toen quincy gecastreerd werd en de dierenarts adviseerde om gekookte koolvis te geven, ik dit gedaan en dat ging er wel in. Ik had toen een hele zak gekocht en toen die zak op was was hij er zo aan gewend dat ie om half 5 een visje kreeg dat hij het hele huis bijeen zeurde. Het is nu al zolang hij hier is een gewoonte en Kyara doet nu gezellig mee ;D ( en de hond trouwens ook)

Ik weet dat vis niet echt bij het dagelijkse voedselbehoefte hoort, maar het is niet echt veel. het zijn maar een paar stukjes, en ik wil altijd dat ze sowieso hun dagelijkse portie carnibest eten.

Groetjes ANita
ik weet niet of het kwaad kan maar ik blijf het vreemd vinden dat dierenartsen dit adviseren ???

Net als gekookte kip en rijst :-\
Door quincy4
#584577
Ja dat vind ik ook. Ik moet er wel bij zeggen dat ik toen nog geen kvv gaf en ook niet echt met voeding bezig was.

Het heeft naar mijn idee wel geholpen, want quincy heeft niet overgegeven en hij werd wel heel erg geprikkeld om te gaan eten. ( hij vind vis echt geweldig). En rijst lusten ze hier niet eens.

Ik zou nu gewoon hun normale voedsel geven waar ze aan gewend zijn en dat is dus kvv.

Groetjes Anita
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door