Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door monky555
#578262
amy heeft waarschijnlijk haar oog beschadigd ??? morgen ochtend kunnen we pas bij de DA terrecht maar ik had hier ff een vraagje

er zit een blauwe/paarse gloed net op de rand van de iris naar het oogwit :( heeft iemand dat wel eens gezien of gehad ;) en wat was de diagnose? haar oog wil ze het liefst dicht houden en het oogwit is ook een stuk roder :'( voor zover ik kan zien zit er niks in ;)

en ik geef haar nu oogdruppels van VSM en ik sop haar oog met kamille thee het werkt wel een beetje ;) maar ik weet eigenlijk niet of dat nu wel goed is ??? (bij ontstoken ogen werkt het als een trein ;)) mijn gevoel zegt dat het geen kwaad kan ??? want het zijn natuur producten maar zeker weten doe ik het niet ;)
Door Laura2004
#578271
De stafford van iemand die ik ken kreeg ook ineens last van haar oog (er kwam ineens pus uit enzo), ze is meteen naar de DA gegaan en er bleek een doorn in haar oogje te zitten en die zat er dus al een tijd in, maar omdat die beestjes geen pijn voelen heeft het baasje het pas gemerkt toen het dus al te erg was en ze hebben het oog operatief moeten verwijderen.
Ik probeer je niet bang te maken hoor, maar ik denk dat het idd heel goed is om hiermee naar de DA te gaan.
En ik denk dat kamille geen kwaad kan, ik gebruik dat ook als ik last heb van mijn ogen.
Sterkte morgen bij de DA :-*
Laatst gewijzigd door Laura2004 op ma 26 jun 2006, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#578388
het klinkt als een ontsteking maar dat is op afstand natuurlijk moeilijk om te zeggen. Denk niet dat de druppels kwaad doen. De da kan makkelijk vaststellen of er een beschadiging is. Ze druppelen er een groen goedje in en als er een beschadiging is dan kleurt die oranje op. Beschadigingen kunnen weer herstellen maar dat kan soms wel lang duren (tot een maand of drie).
Door monky555
#579005
ja sorry ben druk bezig geweest vandaag ;) maar het is gelukkig niet ernstig :D geen beschadiging maar een onsteking op dat plekje kan wel komen doordat er iets tegen aan is gekomen ;) maar geen echte beschadiging of het was al verbeterd omdat ik gelijk was gaan druppelen ;) haar oog was al een stuk beter als gisterochtend ik heb wel oogdruppels gekregen voor als het een bacterie is /wordt en over een week moeten we weer ff op controle ::) monky moet dan ook weer dus het wordt gezellig ;D pff voor de 6de keer deze maand naar de DA wordt er gek van :'( onderhand vraag ik me af waarom honden houden nou zo leuk is ??? ik zou ze voor geen goud willen missen hoor daar niet voor ;) maar op het moment is het ff niet meer zo leuk :'(
Door Laura2004
#579101
Ik kan me voorstellen dat je baalt van al die DA bezoekjes :( Ik heb hier ook een hondje die me heel veel geld kost en heel veel kopzorgen bezorgd :-\ Maar ze bezorgd me ook heel veel leuke momenten ;) En dat maakt het wel weer goed.
In ieder geval fijn dat het niks ernstigs is! :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door